- ایران سرافراز | اخبار | سیاست | ورزش | جامعه - https://iransarafraz.ir -

تعامل دانشگاه و صنعت یکی از مؤلفه‌های موفقیت

تعامل دانشگاه و صنعت یکی از مؤلفه‌های موفقیت [1]

مکان نیوز - ایرنا- معاون فنی سازمان نقشه‌برداری کشور، با اشاره به ضرورت تقویت همکاری‌های مشترک صنعت و نهادهای دولتی با دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور، گفت: یکی از شاخص‌های موفقیت کشورها، میزان نزدیکی و همکاری این مؤلفه‌ها با یکدیگر در کشورها است.

پیمان بکتاش روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا اظهار داشت: در کشور ما از قدیم، عموما در زمینه علوم­ پزشکی، چنین ارتباطی برقرار بوده است ولی در بخش صنعت و مهندسی، ارتباط متداول با فضاهای آکادمیک و دانشگاهی به اندازه کافی برقرار نبود. شاید بتوان یکی از دلایل آن را در عدم توازن تحقیقات دانشگاهی با نیاز صنعت بومی کشور برشمرد.

به گفته وی، سال‌هاست که بخش صنعت و حوزه‌های دانشگاهی سعی در برقراری ارتباط و تحکیم روابط به منظور آبادانی کشور دارند.

معاون فنی سازمان نقشه‌برداری تصریح کرد: این سازمان با نگرش ارتباط بیشتر با دانشگاه‌ها، از چندین سال قبل اقدام به برگزاری همایش‌های علمی ملی مثل ژئوماتیک همراه با برگزاری نمایشگاه‌های سالانه تخصصی خود کرده است.

وی ادامه داد: با نگاهی به روند این همایش‌ها ملاحظه می‌شود که میزان تعامل این دو حوزه به خوبی افزایش یافته و مشارکت بسیار خوبی در ارائه مقالاتی که تناسب مستقیم با مباحث فنی کشور دارند، ایجاد شده است.

به گفته بکتاش، امروزه شاهد استقبال کارشناسان نهادهای دولتی به ادامه تحصیلات عالی در دانشگاه‌ها و رشته‌های مرتبط کشور هستیم تا مسائل از طریق روند علمی رفع شود.