- ایران سرافراز | اخبار | سیاست | ورزش | جامعه - https://iransarafraz.ir -

۲۴ ساعت لاکچری زندگی کنید + تصاویر

اگر پول کافی داشته باشید، زندگی در هر جای دنیا لذت بخش می شود. در ایران نیز همه امکانات برای یک زندگی لاکچری مهیا است؛ امکاناتی که بعضی از آنها را فقط در فیلم های هالیوودی می توان دید و شاید به فکر کسی هم نرسد که در ایران نیز وجود دارند. از پرواز با جت های خصوصی گرفته تا تفریحات میلیونی و ویلاهایی با امکاناتی که فکرش را هم نمی کنید. برای نمونه به سراغ چند مورد مختلف رفته ایم تا متوجه شوید هزینه های یک روز لاکچری زندگی کردن و تفریح کردن تقریبا چقدر تمام می شود.

آب بازی مدرن!

۲۴ ساعت لاکچری زندگی کنید+تصاویر

چند سال پیش سوار شدن روی جت اسکی های کوچک بسیار باکلاس به حساب می آمد و البته هزینه زیادی هم برای شما داشت ولی به تازگی تفریحی در مرزهای ساحلی ما پرطرفدار شده است که پشت آن فناوری های مدرنی قرار گرفته اند. فلای بورد (Flyboard) وسیله ای است که با اتصال به یک جت اسکی شخص را بر روی هوا معلق نگه می دارد و با پمپاژ و فشار آب به او اجازه مانور دادن و انجام حرکات نمایش می دهد.

با این وسیله ورزشی تفریحی- آبی می توان در بالای سطح آب تا ارتفاع ۱۲ متر آزادانه پرواز کرد و با شیرجه به داخل آب و بیرون آمدن نمایش های جذاب و چشمگیری را خلق کرد. فلای بورد نیروی محرکه لازم برای انجام چنین مانورهایی را از جت اسکی می گیرد. جت اسکی این نیروی محرکه را توسط شیلنگ ۱۸ متری فلای بورد به نازل هایی که در زیر تخته فلای بورد قرار گرفته اند، هدایت می کند و کاربر می تواند این نیروی جلوبرنده را کنترل کند. فالی بورد دارای شناوری است که به کاربر اجازه می دهد تا از این وسیله ورزشی با اطمینان بیشتر استفاده کند. البته برای تجربه این تفریح جدید و مدرن باید ساعتی ۴۰۰ هزار تومان بپردازید.

یکی دیگر از تفریحات جدید در مناطق توریستی و گران قیمت استفاده از چتر پاراسل است. تفریحی که در آن شما را به یک چتر می بندند و با جت اسکی می کشند تا از سطح آب فاصله بگیرید. فاصله شما ممکن است تا ۱۵۰ متر هم برسد ولی معمولا با توجه به زمان کم پرواز خیلی چشم امیدی به آن نداشته باشید! هزینه این ورزش در بعضی نقاط، حدود ۹۰ هزار تومان برای کمتر از ۱۵ دقیقه است.

ویلا با امکاناتی ویژه

۲۴ ساعت لاکچری زندگی کنید+تصاویر

برای اجاره ویلا انتخاب های زیادی پیش روی شماست ولی برای گذراندن یک شب به یادماندنی می توانید به سراغ ویلاهای چسبیده به دریا بروید تا هر وقت خواستید تنی به آب بزنید. البته اگر اوضاع دریا خوب نبود، می توانید از استخر داخل ویلا هم استفاده کنید. ویلایی که در نظر گرفتیم دو استخر دارد. یکی روباز و یکی سرپوشیده.

به علاوه از امکاناتی مثل سونا و جکوزی هم بهره می برد. علاوه بر این ها تمام لوازم خانگی منزل کامل بوده و حتی می توانید یک دست پلی استیشن و یا بیلیارد هم بازی کنید. آلاچیق و باربیکیو و دیگر امکانات هم، برای مواقعی که از بازی خسته شدید به کارتان خواهندآمد.

در مجموع برای این امکانات باید شبی دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان هزینه کنید. البته این هزینه برای روزهای عادی سال است و اگر روز تعطیل بروید ممکن است به سه میلیون تومان هم برسد.

جت لوکس

در زندگی لاکچری اگر بخواهید می توانید با جت شخصی هم راهی آسمان شوید. هزینه یک ساعت پرواز با جت خصوصی حدود ۱۲ میلیون تومان است. این هزینه علاوه بر پول سوخت و غیره بابت خدمات ویژه این پروازها هم هست. خدماتی مثل پرواز از سالن تشریفات خاص و مجلل، انتقال به فرودگاه و بالعکس با اتومبیل لوکس، ورود به سالن تشریفات در مقصد، تعیین سرعت پرواز توسط مسافر، پرواز و فرود در فرودگاه های کوچک، عدم پرواز در صورت تاخیر مسافران، سفارش غذای مورد علاقه شما برای پرواز و امکان نگهداری پروازی برای برگشت.

البته این هواپیماها تا زمانی که شما می خواهید منتظر شما می شوند ولی بعد از مدتی به ازای مثلا هر ۱۵ دقیقه تاخیر، حدود ۷۰۰ هزار تومان از شما می گیرند. علاوه بر آن این هواپیماها در هر شرایط آب و هوایی پرواز کرده و اصولا مه و برف باعث تاخیر و توقف پرواز با جت های خصوصی نمی شود. همچنین حیوان خانگی شما می تواند همراه با شما به داخل کابین جت خصوصی بیاید تا تنها نباشید! داشتن دستشویی شخصی و پذیرایی مخصوص هم که از حداقل ویژگی های این هواپیماها است.

ناخدای دریا شوید

اجاره انواع قایق تفریحی و کشتی شخصی شمال و جنوب کشور به صورت ساعتی و روزانه و انواع قایق موتوری همانند سایر شهرهای توریستی و ساحلی دنیا فراهم است. این قایق های تفریحی که به صورت خصوصی کرایه داده می شوند دارای سوییت، سرویس کامل آشپزخانه و سرویس بهداشتی مناسب زندگی برای یک تا ۱۵ نفر هستند.

اگر بخواهید یک قایق شخصی بخرید باید حداقل ۸۰ میلیون تومان هزینه کنید. ولی برای اجاره فشار زیادی به جیب شما واردنشده و بسته به نوع قایق و تعداد نفرات باید ساعتی حدود ۵۰۰ تا بیش از یک میلیون تومان هزینه آن را بپردازید. علاوه بر آنچه ذکر شد، این قایق تفریحی مجهز به امکاناتی نظیر سالن نشیمن، اتاق خواب دو تخته یا سقف شیشه ای، سرویس بهداشتی شامل توالت فرنگی و روشویی، آشپزخانه دارای گاز، مایکروفر، سینک ظرفشویی، کابینت و یخچال، سکوی شیرجه، عرشه مبله و… است.

لوکس برانید

۲۴ ساعت لاکچری زندگی کنید+تصاویر

بسیاری از کسانی که به مناطق تفریحی گران قیمتی مثل کیش می روند، ترجیح می دهند وسیله نقلیه با خود نبرده و یک ماشین کرایه کنند. آن هم ماشین های از جنس سوپراسپورت های روز دنیا یا ماشین های تشریفاتی مثل لیموزین. اگر به دنبال ماشین های سوپراسپورت باشید باید با توجه به مکانی که آنها را کرایه می کنید، هزینه بپردازید.

در جزیره کیش کرایه یک روز شورولت کوروت ۲۰۱۵ حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان برایتان آب می خورد. همچنین یک مازراتی گرن توریزمو هم قیمتی حدود یک میلیون تومان برای یک روز دارد. لیموزین بیشتر به صورت ساعتی اجاره شده و برای یک ساعت معمولا قیمتی بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان از شما می گیرند. در شهرهایی مثل تهران اگر بخواهید سوار هر یک از این وسیله ها بشوید، باید هزینه ها را تقریبا پنج یا شش برابر کنید.

منبع:روزنامه هفت صبح