احتمال احضار ترامپ به مجلس نمایندگان آمریکا

عضو ارشد دموکرات کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا می گوید این کمیته ممکن است خواهان شهادت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا درباره روسیه شود.

 

به گزارش واحد مرکزی خبر، نشریه هیل در گزارشی نوشت: اریک سوالوِل عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا از ایالت کالیفرنیا – که یک دموکرات ارشد عضو کمیته اطلاعاتی این مجلس است – می گوید این کمیته ممکن است خود ترامپ را برای شهادت دادن در ارتباط با موضوع رایانامه های فاش شده درباره طرح مسئولان برج ترامپ برای مسکو (طی کارزار انتخاباتی سال دو هزار و شانزده) احضار کند.

سوالول در گفتگو با یاهو نیوز گفت کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا باید در تلاش برای حضور فلیکس ساتر مشاور ترامپ که متولد روسیه است و همچنین خود ترامپ در این کمیته باشد.

او در ارتباط با گزارش هایی درباره ساخت یک برج ترامپ در مسکو گفت:‌ «این موضوع در ارتباط با مجموعه تماس ها بین ترامپ و مقامات روسیه است.»

روزنامه واشنگتن پست روز یکشنبه گزارش داد شرکت ها و سرمایه گذاران ترامپ نامه ای را امضا کردند که در ارتباط با توسعه گسترده به عنوان بخشی از برند ترامپ است اما پس از آن که آنها نتوانستند زمین و مجوز اجرای این پروژه را به دست بیاورند این توافق نامه در ژانویه سال دو هزار و شانزده لغو شد.

این روزنامه همچنین نوشت گفته می شود ساتر همچنین ترامپ را به سفر به مسکو برای آگاهی از این پیشنهاد ترغیب کرد و وعده داد می تواند کاری کند که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه «چیزهای خوبی» درباره ترامپ بگوید.

این مقامات نخستین بار در سال دو هزار و پانزده درباره این قرارداد گفتگو کردند اما مشخص نیست آیا ترامپ از این مذاکرات اطلاع داشت یا خیر.

این گزارش در بحبوحه تحقیقات فعلی تحت رهبری رابرت مولر مشاور ویژه درباره تبانی احتمالی بین اعضای تیم ترامپ و تلاش های روسیه برای تأثیر گذاری بر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا منتشر شده است.

سوالول روز سه شنبه گفت ساتر «یک شاهد مرتبط با موضوع»‌ است که می توانست یک «بازیگر حیاتی» بین ستاد انتخاباتی ترامپ و دولت روسیه باشد. او همچنین به یاهو نیوز گفت که ترامپ نیز یک شاهد مربوط به این ماجرا محسوب می شود.

سوالول گفت:‌ «ما نمی خواهیم تند عمل کنیم و بی پروا باشیم. اما این موضوع باید بررسی شود. باور من این است که ما باید سخنان همه شاهدان مربوطه را بشنویم و به نظر می رسد ترامپ یکی از شاهدان مربوط به ماجرا محسوب می شود.»

درباره‌ی مدیر سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.