زنان سوری در ورزشگاه؛ زنان ایرانی پشت درهای آزادی!

بسیاری از کاربران توییتری نسبت به رفتار تبعیض آمیز بین زنان ایرانی و سوری برای ورود به استادیوم آزادی معترض هستند و در نوشته‌های مختلف این اعتراض را که نوعی تبعیض بین ایرانی و دیگری خوانده می شود را ابراز کرده‌اند.

به گزارش تیک، کمی قبل از بازی ایران و سوریه عکسی مبنی بر حضور چند زن در استادیوم آزادی منتشر شد. نخست بسیاری گمان بردند که زنان ایرانی بالاخره توانستند طلسم را بشکنند و وارد استادیوم شوند اما کمی بعد مشخص شد که این زنان سوری هستند که وارد آزادی شده‌اند.

چند روز قبل از بازی ایران و سوریه، سامانه بلیت فروشی بازی ایران و سوریه برای زنان هم باز شد و بسیاری از زنان علاقه‌مند به فوتبال توانستند بلیط بخرند. اما پس از چند ساعت فدراسیون فوتبال اعلام کرد این اتفاق به دلیل مشکل بوجود آمده در این سامانه بوده است.

با وجود این اعلام و اینکه گفته شد بازهم زنان نمی‌توانند تیم ملی کشورشان را تشویق کنند تعدادی از بانوانی که بلیت خریده بودند راهی استادیوم آزادی شدند تا شاید بتوانند از این فرصت پیش آمده استفاده کنند.

یکی از فعالان زن که در آزادی برای بازی ایران و سوریه حضور پیدا کرده بود در توییتر خود نوشت: کلی معطلمون کردن، گفتن منتظر دستوریم. دستور اومد. این بود که اگه نرفتن بازداشت کنید.

همچنین یکی دیگر از زنانی که به ورزشگاه رفته بود نیز در توییتر خود نوشته: پلیس بهم میگه پرچم سوریه رو بگیر دستت برو تو.. میگم من ایرانی ام، هویتم رو کنار نمیذارم …اومدم تیم کشورم رو تشویق کنم…

پیمان یوسفی گزارشگر بازی ایران و سوریه نیز در اعتراض به عدم حضور زنان در ورزشگاه آزادی در گزارش نخست خود از بازی گفت: امیدوارم تمهیدی انجام شود تا بانوان ایرانی هم به ورزشگاه بیایند. بانوان سوری را در ورزشگاه می‌بینیم و این حیف است.

بسیاری از کاربران توییتری نسبت به رفتار تبعیض آمیز بین زنان ایرانی و سوری برای ورود به استادیوم آزادی معترض هستند و در نوشته‌های مختلف این اعتراض را که نوعی تبعیض بین ایرانی و دیگری خوانده می شود را ابراز کرده‌اند.

بنا به گفته‌ی کاربران فضای مجازی عدم حضور زنان ایرانی در استادیوم به نوعی توهین به همه‌ی ایرانی‌ها محسوب می‌شود و چه فرقی بین زن ایرانی و زن خارجی وجود دارد که یکی می‌تواند داخل شود و یکی دیگر پشت در می‌ماند.

بسیاری از زنانی که پشت در ماندند همان‌هایی هستند که چند ماه پیش در سالن ورزشی والیبال آزادی حضوریافتند و از حسن روحانی حمایت کردند. آنها امیدوار بودند یک روز برای دیدن مسابقات ورزشی این در باز شود. اما هنوز درها به روی زنان ایرانی بسته است و مشخص نیست که آیا رییس جمهور این مطالبه زنان را دنبال می‌کند و یا مراجع دیگر مانع از این حضور هستند.

درباره‌ی مدیر سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.