روایت عجیب قهرمانی دختران آهنین قایقرانی

دختر مدالیست و المپیکی قایقرانی ایران که به همراه سایر اعضای تیم ملی موفق به قهرمانی در آسیا شدند از تمام اتفاقات اخیر این رشته می گوید.

به گزارش “ورزش سه”، تیم ملی روئینگ کشورمان  که با ترکیب ۱۸ قایقران در مسابقات قهرمانی آسیا در پاتایا تایلند شرکت کرده بود با در دست داشتن ۸ مدال رنگارنگ بامداد دیروز به ایران بازگشت. تیم ایران در این مسابقات در مجموع بخش آقایان و بانوان توانست  ۸ مدال رنگارنگ بگیرد تا با خلق تاریخ سازی نوید آمدن فصلی جدید در قایقرانی ایران را به دوستداران این ورزش بدهد؛چرا که  در این دیدارها برای اولین بار قایقرانان ایران در بخش تیمی دو و چهار نفره در سطح آسیا صاحب مدال شدند تا این دوره از رقابت ها با کسب اولین مدال ها و بیشترین تعداد مدال بهترین نتیجه تاریخی برای این رشته به دست بیاید. در پایان این رقابت ها،بانوان قایقران ایرانی توانستند با شرکت در ۸ ماده و کسب ۴ طلا و یک نقره سکوی نخست این رقابت ها را از آن خود کنند تا بیش از پیش شایستگی بانوان ایرانی را به اثبات برسانند. یکی از بانوان مدال آور و پر افتخار تیم ایران در این مسابقات،مهسا جاور بود که با قهرمانی در بخش های روئینگ چهار نفره جفت پاروی سنگین وزن و روئینگ دو نفره جفت باروی سنگین وزن به همراه هم تیمی هایش توانست ناکامی اش در بخش تک نفره سنیگن وزن را جبران کند.

در ادامه ، صحبت های بهترین ورزشکار کاروان ایران در المپیک ریو یعنی مهسا جاور را با خبرنگار “ورزش سه” می خوانید:

 

 

* خیلی قوی تر از سال های قبل بودیم

امسال ما در مسابقات قهرمانی آسیا مسابقات خیلی خوبی را داشتیم که می توان گفت تمام کشور های اصلی (کشورهای قدرتمند آسیایی در ورزش قایقرانی) در اکثر ماده ها شرکت کرده بودند. خدا را شکر با آمادگی ای که امسال داشتیم و زحماتی که کادر فنی به خصوص مربی جدیدمان یعنی آقای جیوگا برای تیم کشیدند توانستیم خیلی قوی تر از سال های گذشته حضور پیدا کنیم و با مدال هایی که گرفتیم برای دومین بار توانستیم این تاریخ را برای روئینگ ایران بسازیم.

 

 

* سطح بالای مسابقات

حریفان ما در بخش های دونفره سنگین،سبک و چهار نفره ای که من در آن شرکت داشتم خیلی خوب و قدرتمند ظاهر شده بودند و تیم هایی مانند چین، کره، ژاپن و قزاقستان تیم قدرتمندی را برای مسابقات اعزام کرده بودند. همان طور که نتایج را در طول مسابقات مشاهده کردید اختلاف نفرات اول تا ششم بین ۲ تا ۳ ثانیه بود که این اختلافات زمانی حاکی از سطح بالای مسابقات بود.

 

 

* فدراسیون قدر این پیروزی را بداند

در بخش دو نفره من با خانم پریسا احمدی و در بخش چهار نفره با خانم ها:احمدی،رحمانی و امیدی هم تیمی بودم که توانستیم عملکرد خیلی خوبی را داشته باشیم.بچه ها مخصوصا هم تیمی هایم از جان مایه گذاشتند و خداراشکر توانستیم مزد تمام سختی ها و زحماتمان را با کسب عنوان قهرمانی بگیریم.امیدوارم که فدراسیون قایقرانی قدر این پیروزی بزرگ را بداند و مربی خوبمان را در ایران نگه دارد.همانطور که می دانید سال آینده سال مهمی برای همه فدراسیون هاست چون بازی های آسیایی را پیش رو داریم و مطمئن هستم با برنامه ای که مربی جدیدمان دارد می توانیم برد بزرگی را در بازی های آسیایی سال بعد هم داشته باشیم.

 

 

* پسران تیم به زور در قایق هایشان جا می شدند!

زمانی که ما به تایلند رسیدیم متاسفانه برای قایق های دو نفره و چهار نفره پسران تیممان به مشکل خوردیم؛ چون قایقی که اندازه وزن آن ها باشد سفارش داده نشده بود یا بر اساس اتفاقاتی این کار به درستی انجام نشده بود که این مسائل باعث شد تا پسران تیم ما در اولین مسابقه خود با قایق هایی شرکت کنند که به زور در آن ها جا می شدند و در مواقعی حتی جا نمی شدند ولی خدا را شکر پسران تیممان هم خودشان را ثابت کردند.

 

 

 

 

* ورزشکاران عمرشان را برای مسابقه می گذارند

ما آنقدر آماده بودیم که مشکلاتی از قبیل قایق نتوانست جلوی ما را بگیرد. به هر حال قایقِ یک قایقران برایش خیلی مهم است چرا که اصلی ترین وسیله مسابقه ی یک قایقران قایق اوست و این درست نیست که روز مسابقه یک ورزشکار حرفه ای نگران قایقش باشد.به هر حال این مسابقه هم به خوبی تمام شد ولی امیدوارم که در آینده شاهد چنین مشکلاتی نباشیم.باید بدانیم که ورزشکار عمرشان را برای مسابقه می گذارند و این خیلی سخت است که ببیند به خاطر یک قایق همه زحمت هایشان به هدر می رود.

 

 

* اعضای کادر فنی از ۵ صبح تا ۱۰ شب مشغول خدمت به تیم ملی بودند

یک برد یا یک پیروزی مقتدرانه قطعا نتیجه زحمات بچه ها و مهم تر از همه کادر فنی است. من شاهد این بودم که مربی ما آقای جیوگا، خانم عباسی و آقای کاویانی هر روز از ۵ صبح تا ۱۰ شب مشغول خدمت کردن به تیم ملی بودند و همچنین فدراسیون که برای قهرمانی ما از هیچ تلاشی فروگذاری نکرد. درست است که شرایط و امکانات همیشه خوب نیست و ما مشکلات خیلی زیادی به خصوص در سد کینه ورس در نزدیکی شهرستان ابهر داشتیم اما در کل فدراسیون با برگزاری اردوهای منظم به ما در راه رسیدن به این قهرمانی خیلی کمک کرد.

 

 

*بازی های آسیایی؛ مهم ترین رویداد پیش رو

بعد از یک ماه یا یک ماه و نیم استراحت دوباره به اردوها بر می گردیم. مهم ترین رویدادی که در پیش داریم بازی های آسیایی سال آینده است که امیدواریم سال آینده سال بسیار خوبی برایمان باشد. البته قبل از این بازی ها امکان دارد که در یک سری از تورنمنت ها بر اساس صلاحدید مربیمان شرکت کنیم که امیدواریم شرایط و امکانات به گونه ای پیش برود که مربی مان بماند تا بتوانیم حضور قدرتمندی در بازی های آسیایی سال آینده داشته باشیم.

 

 

*آقای جیوگا با سه یا چهار ماه توانست حال و هوای روئینگ ایران را عوض کند

شرایط برای مربیمان در این مدت تا حدودی سخت بود و امیدوارم که ایران قدر این مربی را بداند. چرا که آقای جیوگا تنها با سه یا چهار ماه توانست حال و هوای روئینگ ایران را عوض کند و این یک امتیاز بزرگ برای ما است چرا که رشته قایقرانی از رشته هایی است که می تواند در بازی های آسیایی در رنکینگ ایران تاثیر زیادی بگذارد.

درباره‌ی مدیر سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.