آیا ترامپ و نتانیاهو به دنبال حمله هوایی به ایران هستند؟

اسرائیل بار دیگر بر طبل جنگی قریب الوقوع با ایران می کوبد و به گزارش روزنامه های عبری، مسئولان این رژیم در حال بررسی حمله نظامی امریکایی-اسرائیلی به ایران هستند.

رای الیوم نوشت: اسرائیل بار دیگر بر طبل جنگی قریب الوقوع با ایران می کوبد و به گزارش روزنامه های عبری، مسئولان این رژیم در حال بررسی حمله نظامی امریکایی-اسرائیلی به ایران هستند.

به گزارش «انتخاب»؛ کسی که معتقد است اسرائیل جرأت حمله به ایران را دارد اشتباه می کند؛ چرا که این تهدیدها عادت قدیمی اسرائیل است. صهیونیستها تنها در صورتی می جنگند که در رکاب یکی از دولتهای بزرگ باشند و در حال حاضر به ایالات متحده متکی هستند. بدون شک اسرائیل از ایران می ترسد و آن را دشمن اول خود می داند؛ از این رو نگران آن است که ایران به بمب هسته ای دست یافته و اسرائیل برتری خود در خاورمیانه که به دلیل داشتن بمب هسته ای از آن برخوردار است را از دست بدهد.

مساله دیگری که باعث ترس اسرائیل از ایران می شود، تهدیدات مسئولان بلند پایه ایران در مورد نابودی اسرائیل است.

با اینکه اخیرا صحبتهایی در مورد تهدید اسرائیل برای حمله هوایی به تاسیسات هسته ای ایران مطرح می شود، تحلیلگران سیاسی در ایالات متحده و انگلیس تاکید می کنند که اسرائیل ضعیف تر از آن است که هر گونه حمله ای را علیه ایران آغاز کند.

در این میان، کارشناسان نظامی بر این عقیده هستند که در صورت وقوع جنگ، امریکا نخواهد توانست به ایران ضربه بزند و این برخلاف خواسته نتانیاهو است که همواره خواهان ضربه سخت آمریکا به ایران و تاسیسات هسته ای آن است؛ اما از این مساله غافل هستند که کارشناسان زیرک ایران تاسیسات هسته ای شان را در میان کوهها و زیر زمین ساخته اند.

مشکلی که ترامپ در مورد حمله به ایران با آن مواجه است قوی یا خفیف بودن ضربه هوایی است که به آن فکر می کند. برخی از تحلیلگران معتقدند که ضربه خفیف، ایران را بر آن می دارد که به کمترین حد انتقام بسنده کند، اما حمله سنگین عواقب فاجعه باری دارد؛ چرا که در این حالت ایران به سختی به انتقام محدود اکتفا می کند.

در این حالت، واکنش شدید ایران شامل حمله با صدها و بلکه هزاران موشک برای نابودی اسرائیل و پایگاههای آمریکایی حاضر در خلیج فارس، بستن تنگه هرمز و در ادامه ممنوعیت انتقال ۲۰ درصد از نفت جهان و چه بسا اشغال دولتهای خلیج فارس طرفدار آمریکا و استفاده از ناوگان دریایی جمهوری اسلامی می شود. البته نباید عکس العمل هم پیمانان ایران یعنی حزب الله و حماس را نیز فراموش کنیم.

همین مساله باعث می شود که با اطمینان بگوییم ارتکاب چنین حماقتی از سوی ترامپ و نتانیاهو محال است!

درباره‌ی مدیر سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.