علت هم نشینی لاریجانی با خاتمی چیست؟ | پشت پرده عکس لاریجانی و خاتمی در مجلس عزاداری

ماجرای هم نشینی علی لاریجانی با سید محمد خاتمی | شب گذشته تصاویری از هم نشینی علی لاریجانی و سید محمد خاتمی در مراسم عزاداری سالار شهیدان در هیات پیروان پیر جماران منتشر شد. در این مراسم، اعضای بیت امام نیز حضور داشتند. علی لاریجانی که تا کنون از سران جناح راست شمرده می شد، حالا دارد به اصلاحات نزدیک می شود؛ چرا؟!

رییس دولت اصلاحات و رییس مجلس شورای اسلامی شامگاه جمعه در مراسم عزاداری سالار شهیدان در هیات پیروان پیر جماران حضور یافتند.در اولین شب مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) در هیات پیروان پیر جماران که در حسینیه شماره یک جماران برگزار شد، حجت‌الاسلام سیدمحمد خاتمی و علی لاریجانی نیز حضور داشتند. در این مراسم اعضای بیت امام خمینی (ره) نیز حضور داشتند.
انصاف نیوز در این باره نوشت: حضور همزمان و در کنار هم سیدمحمد خاتمی و علی لاریجانی در مراسم عزاداری محرم در حسینیه‌ی جماران که تصاویر آن پخش شده است، برداشت‌ها و واکنش‌هایی را برانگیخته است.
«حمید رسایی» نماینده‌ی تندروی اصولگرا که در آخرین انتخابات مجلس ردصلاحیت شده است، با بازنشر عکس آن نوشت: «امشب حسینیه جماران. برخی از بودن لاریجانی در کنار خاتمی تعجب کرده‌اند! تعجب ندارد، لاریجانی در اوج فتنه و کودتای سال ۸۸ حاضر به صف بندی در برابر این جماعت نشد، چرا حالا این کار را بکند؟»
«داوود حشمتی» روزنامه نگار نیز در یادداشتی تلگرامی درباره‌ی این عکس با عنوان «اهمیت نشستن لاریجانی کنار سیدمحمد خاتمی» نوشت:
بلافاصله بعد از حضور علی لاریجانی و علی عسگری در مراسم عزاداری محرم در جماران این تصاویر به طور گسترده در فضای مجازی دست به دست شد.
کاربران شبکه‌های مجازی اهمیت آن را دریافته بودند. نشستن در کنار کسی که علاوه بر فتنه‌گر معرفی شدن ممنوع التصویر و ممنوعیت‌های فراوان دیگری دارد. اما از سوی دیگر در چهار انتخابات اخیر توانسته به طور بی سابقه‌ای تاثیرگذار اصلی و پشت پرده باشد. آن هم با فرستادن کلیپ‌های چند دقیقه‌ای.
سوال این است: آیا علی لاریجانی به صورت اتفاقی در کنار سیدمحمد خاتمی قرار گرفته است؟ او به طور حتم می‌دانست مراسمی که در جماران و در نزدیکی منزل سیدمحمد خاتمی و با میزبانی بیت امام برگزار می‌شود، خاتمی را در صدر آن خواهد دید. لاریجانی چه با دعوت به این مجلس رفته باشد، و چه اتفاقی، اما می‌دانست که در این جلسه ممکن است نه فقط خاتمی بلکه بسیاری از اصلاح طلبان دیگر را نیز ملاقات کند. برای همین معتقدم با آمادگی کامل به این مجلس پا گذاشته و از انتشار تصاویرش نیز ناراحت نخواهد بود.
مدت‌هاست بحث حضور علی لاریجانی به عنوان گزینه‌ی انتخابات سال ۱۴۰۰ شنیده می‌شود. اصولگرایانی که در نزدیکی لاریجانی حضور دارند، متوجه شده‌اند که برای پیروزی در انتخابات اگر نتوانند روی کمک خاتمی حساب کنند، دست کم ناچارند مراقب مخالفت او و طیف نزدیک به وی باشند.
حرکت‌های لاریجانی را باید رصد کرد. از همین امروز، تا شش ماه مانده به انتخابات سال ۱۴۰۰٫ او هیچ کاری را بدون رسیدن به آن هدف انجام نمی‌دهد. به خبری که محمدرضا خاتمی هفته‌ی گذشته در مورد همراهی لاریجانی در موضع رفع حصر داد هم باید توجه کرد. لاریجانی تلاش می‌کند، تا خودش را به لیست برنده نزدیک کند.

درباره‌ی مدیر سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.