صفر تا صد کار با واتس‌اپ

اگر از نرم‌افزار‌ها و رسانه‌های مجازی استفاده کرده باشید احتمالا نام برنامه واتس آپ به گوشتان خورده است. واتس آپ نیز مانند دیگر برنامه‌های مجازی روابط کاربری مختص خود را داشته و فضای متفاوتی با دیگر نرم‌افزار‌ها دارد. در این گزارش به نکاتی از قابلیت‌ها و کار با این نرم‌افزار اشاره شده است.

صفر تا صد کار با واتس‌اپ

به گزارش الف، اگر از نرم‌افزار‌ها و رسانه‌های مجازی استفاده کرده باشید احتمالا نام برنامه واتس آپ به گوشتان خورده است. واتس آپ نیز مانند تلگرام و اینستاگرام فضای اینترنتی تبادل اطلاعات بین کاربران را فراهم کرده تا اشخاص بتوانند بدون نیاز به تماس و ایمیل و ... با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. آن‌چیز که واضح است این است که عملکرد و نحوه کارکرد این برنامه‌ها کمی با یکدیگر فرق دارد و هدف یکسان میان آن‌ها به روش‌های متفاوتی انجام می‌گیرد.

واتس آپ نیز مانند دیگر برنامه‌های مجازی روابط کاربری مختص خود را داشته و فضای متفاوتی با دیگر نرم‌افزار‌ها دارد. حال با ما همراه باشید تا نگاهی داشته باشیم به اینکه واتس آپ چگونه بستر ارتباطات میان کاربران را فراهم کرده و چطور به وظایف خود عمل می‌کند.

WhatsApp Favorites

واتس آپ نیز مانند تلگرام بر پایه شماره تلفن‌ها عمل کرده و با دسترسی به مخاطبین شما اجازه چت کردن با آن‌ها را به شما می‌دهد. حال در این برنامه بخشی وجود دارد که از طریق آن می‌توانید مخاطبین خود را جداسازی کنید و کسانی که بیشتر با آن‌ها در ارتباط هستید را در لیست مورد نظر جای دهید. همچنین قادر هستید مخاطبینی را که نمی‌خواهید با استفاده از گزینه Delete از لیست به طور کامل حذف کنید.

WhatsApp Status

در روابط کاربری واتس آپ موردی وجود دارد که از طریق آن قادر هستید حالت و وضعیت خود را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. برای دسترسی به این قابلیت کافیست که به تب Status مراجعه کرده و با استفاده از کادر Your Current Status is وضعیت خودتان را برای برنامه مشخص کنید.

همچنین اگر تصمیم گرفتید که Status خود را پاک کنید با زدن Edit می‌توانید به راحتی تمامی گزینه‌های قدیمی و جدید را پاک کرده و یا به صورت تک تک آن‌ها را حذف کنید.

یکی دیگر از قابلیت‌های موجود در نرم‌افزار واتس آپ که مشابه دیگر برنامه‌های مجازی است به شما اجازه می‌دهد که دوستانتان را که عضوی از این نرم‌افزار نیستند را به آن دعوت کنید.

اگر تصمیم گرفتید یکی از مخاطبین خود را به برنامه واتس آپ دعوت کنید لازم است توسط گزینه Invite a Friend که در فضای کاربری برنامه وجود دارد این کار را به آسانی انجام دهید. با استفاده از این گزینه پیامی برای مخاطب مورد نظر ارسال خواهد شد که وی را از طریق بخش دانلود برنامه به عضویت در واتس آپ دعوت خواهد کرد.

لازم به ذکر است که برای ارسال پیام به دوستان خود حتمی باید شماره آن‌ها را در لیست مخاطبین گوشیتان داشته باشید.

چت کردن

حال با فرض اینکه فرد مورد نظر در لیست مخاطبین شما حضور دارد، برای برقراری ارتباط با ایشان کافیست در بخش New Message که با شکل یک قلم در بالای برنامه قرار گرفته است با انتخاب مخاطب، چت خود را با دوستتان آغاز کنید.

اگر وارد نرم‌افزار شوید متوجه خواهید شد که زمان مشخصی بر روی اکانت مخاطبینتان وجود دارد، این زمان نشان دهنده آخرین زمان آنلاین بودن فرد مورد نظر است. همچنین اگر دوست دارید مخاطبینتان را در یک گروه داشته باشید و به صورت دسته‌جمعی چت کنید با استفاده از گزینه New Group این کار قابل انجام است.

ارسال شدن پیام‌ها

وقتی در چت‌های مختلف پیامی را برای فرد مقابل ارسال کنید متوجه یک تیک کوچک پایین مطلب ارسال شده می‌شوید. یک تیک نشان دهنده‌ی این است که پیام شما به سرور ارسال شده و دو تیک به این منظور است که پیام شما به مخاطب فرستاده شده است. هنگامی که دو تیک سبز شوند بدین معناست که دوست شما پیغام ارسال شده را مشاهده کرده است.

تنظیمات

در بخش تنظیمات واتس آپ یا همان Setting برنامه، گزینه‌های متعددی وجود دارند که هر کدام برای بخش خاصی تعیین شده است.

برای تغییر عکس یا نام کاربری خود باید به بخش Profile مراجعه کنید و برای تغییر اندازه فونت، عکس پس‌زمینه و بلاک کردن افراد مختلف باید به قسمت Chat Settings بروید.

اگر به هر دلیلی تصمیم گرفتید یکی از مخاطبین خود را بلاک کنید، بعد از ورود به Chat Settings گزینه Block را انتخاب کنید. بعد از اینکار کافیست مخاطب مورد نظر را در لیست بلاک شده خود وارد کنید و در اینصورت فرد مقابل نمی‌تواند به شما پیام دهد و از ساعت آنلاین بودن شما باخبر شود. (اگرچه به استاتوس‌های شما دسترسی خواهد شد.)

همچنین برای فعالسازی قابلیت Last Seen بعد از انتخاب بخش Chat Settings مورد Message Timestamp را روشن کنید.

همچنین بهتر است بدایند که نرم‌افزار واتس آپ به صورت پیش‌فرض پیام‌های تصویری و ویدیو‌ها و ... را خودکار دانلود می‌کند. برای جلوگیری از دانلود خودکار برنامه می‌توانید در تنظیمات واتس آپ به بخش  Data and storage usageرفته و در بخش Media auto-download تیک‌های مختلف را برای همه موارد حذف کنید تا در مصرف اینترنت و فضای داخلی گوشی هوشمند شما صرفه‌جویی شود.

درباره‌ی parham84