شورای نگهبان با هیچ‌کس عقد اخوت نبسته است/رسانه‌ها به عدالت در بین نامزدهای انتخاباتی رفتار کنند

شورای نگهبان با هیچ‌کس عقد اخوت نبسته است/رسانه‌ها به عدالت در بین نامزدهای انتخاباتی رفتار کنند
نماینده شورای نگهبان در شاهین‌شهر گفت: نهاد تأثیرگذار و مهم شورای نگهبان به هیچ عنوانی در قیدوبندهای جناحی، حزبی و سیاسی قرار نخواهد گرفت.
 

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، حجت‌الاسلام سید احمد بدری در ششمین جلسه شورای اداری شهرستان شاهین‌شهر و میمه که با محوریت نحوه مدیریت و چگونگی برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در محل سالن جلسات فرمانداری شهرستان شاهین‌شهر و میمه برگزارشده بود (جهت تصدی کرسی حوزه انتخابیه شاهین‌شهر، میمه و برخوار در مجلس) ضمن تبریک فرا رسیدن هفته بسیج اظهار کرد: نهاد تأثیرگذار و مهم شورای نگهبان به هیچ عنوانی در قیدوبندهای جناحی، حزبی و سیاسی قرار نخواهد گرفت و با هیچ‌کسی هم عقد اخوت نبسته است.

وی به دو وظیفه از وظایف مهم شورای نگهبان که عبارت‌اند از؛ جلوگیری از ورود عوامل نفوذی به ارکان نظام و جلوگیری (حفظ و حراست) از خروج افراد مورد تائید و صلاحیت‌دار اشاره کرد و گفت: یکی از آیتم‌های حفظ انسجام ملی در کشور «وحدت» است.

وی خاطرنشان ساخت: نخستین وظیفه شورای نگهبان، نظارت بر تدوین قوانین در مجلس شورای اسلامی است. این شورا وظیفه دارد که هر قانون تصویب‌شده در مجلس را با قانون اساسی و قوانین شرعی اسلام مطابقت دهد که در صورت مطابقت داشتن، لایحه یا طرح مجلس را تأیید می‌کند. در صورت عدم مطابقت، آن لایحه یا طرح به مجلس برگردانده می‌شود تا مجلس اصلاحات موردنظر شورای نگهبان را بررسی کند. در صورت پافشاری مجلس بر نظر خود، طرح یا لایحه مورد نظر به مجمع تشخیص مصلحت نظام فرستاده می‌شود.

وی یادآور شد: دومین وظیفه شورا نظارت استصوابی بر کلیه انتخابات کشور است. تفسیر شورای نگهبان از این اصل منتج به تعیین صلاحیت همه نامزدهایی که جهت شرکت در هر انتخابات به‌جز انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در وزارت کشور ثبت‌نام می‌کنند شده است که محل بحث می‌باشد.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان شهرستان شاهین‌شهر و میمه تصریح کرد: مسؤولان موظف‌اند با بصیرت افزایی، ارائه خدمات و سرویس بی‌منت به مردم زمینه حضور حداکثری در انتخابات پیش رو را فراهم کنند؛ و تدبیر آن‌ها باید به‌گونه‌ای باشد که تهدیدها را به فرصت تبدیل کنند.

حجت‌الاسلام بدری از مردم حوزه انتخابیه شاهین‌شهر، میمه و برخوار خواست که گفتمان امام (ره) و رهبری را در سطح این دو شهرستان زنده نگه‌دارند و ادامه داد: شورای نگهبان با نقد منصفانه موافق است چراکه فرهنگ‌سازی یاس و ناامیدی در بین مردم جزو خیانت به‌نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه دشمن به دنبال فاصله‌اندازی بین حاکمیت و مردم است، گفت: نامزدهای داوطلب جهت تصدی کرسی مجلس یازدهم از حوزه انتخابیه شاهین‌شهر، میمه و برخوار قانون انتخابات را به‌دقت مطالعه کنند و بر اساس برنامه زمان‌بندی‌شده اعلامی از سوی ستاد انتخابات وزارت کشور حرکت کنند.

نماینده شورای نگهبان در سطح شهرستان شاهین‌شهر و میمه با تأکید بر اینکه نهاد و دستگاه‌های اجرایی به جد از تخریب یا تبلیغ به نفع یا علیه کاندید یا نامزد خاصی پرهیز کنند، افزود: رسانه‌ها در زمان تبلیغات به عدالت تریبون خود را در اختیار همه کاندیداهای مورد تائید شورای نگهبان در زمان تبلیغات انتخاباتی قرار دهند تا مردم به‌خوبی بتوانند نامزده مورد نظر خود را انتخاب کنند.

انتهای پیام/ج

درباره‌ی آقای جویا