اجرای طرح کاداستر در ۳۵ هزار هکتار از اراضی گیلان

مکان نیوز - مهندس گیلان پور گفت: ۳۵ هزار هکتار از اراضی گیلان نقشه برداری صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایانا در استان گیلان، گیلان پور گفت: ۳۵ هزار هکتار از اراضی گیلان نقشه برداری صورت گرفته است.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی گیلان بیان کرد: کاداستر یا حدنگاری اراضی کشاورزی باهدف تعیین محدوده‌های مالکیت اشخاص حقیقی و حقوقی به‌منظور تسهیل و دقت در صدور یا اصلاح اسناد مالکیت و کاهش دعاوی در برنامه ششم توسعه در دستور کار قرارگرفته و سازمان امور اراضی به‌عنوان دستگاه مسئول اجرایی حدنگاری، این موضوع را پیگیری می‌کند.

 گیلان پور با توجه به اینکه حدنگاری زمینه اجرای دو قانون مهم حفظ کاربری و جلوگیری از خرد شدن زمین را فراهم می‌کند اظهار کرد: حدنگاری با تثبیت مالکیت، بخشی از نگرانی سرمایه‌گذاری را در بخش کشاورزی مرتفع می‌کند لذا سازمان جهاد کشاورزی و مدیریت امور اراضی هم در این مورد اهتمام ویژه دارند.

وی افزود: بر همین اساس در سال ۹۵ حدنگاری اراضی کشاورزی بخش‌های لشت نشا و خشک بیجار از توابع شهرستان رشت در سطح بالغ‌بر ۲۲ هزار و ۵۰۰ هکتار در دستور کار قرار گرفت که با جذب اعتبار لازم از سازمان امور اراضی کشور اجرا شد.

 گیلان پور ادامه داد: متعاقباً حدنگاری دهکا آستانه و کل شهرستان لاهیجان مجموعاً در مساحت بیش از ۵۰ هزار هکتار مصوب شد که همگی با انجام تشریفات به مشاوران دارای صلاحیت برون‌سپاری شد.

مدیر امور اراضی عنوان کرد: مضافاً با توجه به مسائل مربوط به اراضی شرکت سهامی کشاورزی و دام‌پروری سپیدرود عملیات اجرایی حدنگاری ۱۰ هزار هکتار دیگر در سال ۹۷ آغاز شد.

وی بابیان اینکه از مجموع این سطوح تاکنون در مساحت ۳۵ هزار هکتار نقشه تولید و جهت تائید غایی به مراجع ذیصلاح من‌جمله سازمان نقشه‌برداری ارسال‌شده است بیان داشت: بعد از تائید نهایی فرایندهای صدور یا اصلاح اسناد عملیاتی خواهد شد.

گیلان پور متوسط پیشرفت فیزیکی قراردادها را ۵۰ درصد بیان داشت و افزود: جملگی با جذب بالغ‌بر ۶۰ میلیارد ریال اعتبار در حال اجرا هستند.

درباره‌ی