نقشه برداری از ماده تاریک!

نقشه برداری از ماده تاریک
رفتار یک نوع کپک برای نقشه‌برداری از ماده تاریک استفاده می‌شود.

مکان نیوز - به گزارش واحد علم و فناوری خبرگزاری صبح اقتصاد محققان با استفاده از رفتار کپک، یک ارگانیسم عجیب و تک سلولی، نقشه شبکه رشته های ماده تاریک که جهان ما را تشکیل می دهند ، بررسی کردند. براساس یک بیانیه مطبوعاتی ناسا، دانشمندان الگوریتم رایانه ای را با الهام از موجودات منحصر به فرد برای تلاش برای ردیابی شبکه کیهانی که “بزرگترین ستون کیهان است” طراحی کردند. آنها از این الگوریتم برای داده هایی استفاده کردند که دارای موقعیت های ۳۷۰۰۰ کهکشان بودند، که سپس نقشه سه بعدی از شبکه کیهانی “شبکه پیچیده رشته ای” را ایجاد کردند.

کپک یک ارگانیسم کنجکاو است – مورد علاقه دانشمندان و حتی باغ وحش پاریس. موجود نابینا و تک سلولی می تواند شبکه های رشته ای را در شکار غذا بسازد و مسیری را که در جستجوی آن می باشد بهینه کند. به طور قابل ملاحظه ای، آنها فاقد “مغز” هستند ، اما قادر به انجام شاهکارهای باورنکردنی مانند یافتن کوتاهترین مسیر از طریق پیچ و خم هستند.

و به طرز عجیبی، شبکه های ساخته شده آن شبیه به شبکه است که جاذبه در شکل دادن به جهان ایجاد می کند ، کهکشان ها و خوشه های کهکشان ها را در امتداد پل های نامرئی پیوند می دهد ، صدها میلیون سال نوری.

شبکه کیهانی عمدتاً از ماده تاریک تشکیل شده و با گاز پوشانده شده است. اخترشناسان برای یافتن رشته های وب تلاش کرده اند ، با توجه به اینکه گاز بسیار کم نور است. به همین دلیل آنها به کپک روی آوردند. آنها با استفاده از یک الگوریتم رایانه ای که از رفتار آن الهام گرفته شده است، می توانند در فاصله ۵۰۰ میلیون سال نوری از زمین، نقشه ای از رشته های موجود در جهان را بسازند.

محققان این الگوریتم را در برابر شبیه سازی رایانه ای از رشد رشته های ماده تاریک در جهان آزمایش کردند. با استفاده از الگوریتم روی داده های حاوی موقعیت های ۳۷۰۰۰ کهکشان، آنها قادر به شبیه سازی نقشه سه بعدی از ساختار وب زمین کیهانی بودند.

این بسیار پیچیده تر از نوشتن یک الگوریتم است. دانشمندان سپس نور ماوراء بنفش را از ۳۵۰ کواسار مستند شده در بایگانی میراث طیف سنج هابل بررسی کردند. محققان با استفاده از کوازارها – سیاهچاله های بسیار روشن – محققان توانستند با دیدن گاز موجود در آن، نور کیهانی را روشن کنند.

جوزف Burchett ، محقق دانشگاه کالیفرنیا، سانتا کروز، در این نسخه گفت: “واقعاً جالب است که یکی از ساده ترین اشکال زندگی در واقع بینش به بزرگترین ساختارهای جهان را قادر می سازد.” “با استفاده از شبیه سازی برای پیدا کردن محل رشته های شبکه کیهانی، از جمله موارد دور از کهکشان ها، می توانیم از داده های بایگانی تلسکوپ فضایی هابل برای شناسایی و تعیین چگالی گاز خنک در حومه آن ها استفاده کنیم. رشته های نامرئی. دانشمندان چندین دهه امضاهای این گاز را کشف کرده اند و ما انتظار نظری را اثبات کرده ایم که این گاز شامل شبکه کیهانی است. “

درباره‌ی