با انگیزه‌ کاندیداهای شوراهای شهر و روستا بیشتر آشنا شوید؟!

با انگیزه‌ کاندیداهای شوراهای شهر و روستا بیشتر آشنا شوید؟!
به‌راحتی می‌توان به انگیزه شرکت‌کنندگان در انتخابات شوراها پی برد که بر چه مبنا ودلایلی استوار است لذا انگیزه آن‌ها را می‌توان به ۵ دسته عمده تقسیم کرد.
 

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از شاهین‌شهر اصفهان، اگر به فلسفه حضور افراد در عرصه انتخابات شورای اسلامی شهرها نگاهی به دور از تعصب و کاملاً واقع بینانه داشته باشیم، به راحتی می‌توان به انگیزه شرکت‌کنندگان در انتخابات شوراها پی برد که بر چه مبنا و دلایلی استوار است لذا انگیزه کاندیداهای شوراها را می‌توان به ۵ دسته عمده به شرح زیر تقسیم کرد:

گروه اول؛ متقاضیان شورای شهر که درصد زیادی را به خود اختصاص می‌دهد به دنبال ایجاد شغل و منبع درآمد می‌باشند. برای افراد تحصیل‌کرده‌ای که شغل مناسب و درآمد کافی نداشته، کرسی شورای شهر را جایگزین مناسبی برای کار اداری می‌دانند و با توجه به آمار بالای بیکاری در جامعه، فرصتی وسوسه‌برانگیز به نظر می‌رسد و تعداد قابل توجهی را هم به این سمت سوق می‌دهد.

دسته دوم؛ که طرفداران خاص خودش را دارد و عمدتآ متشکل از جوانان و افرادی هستند که خواستار شهرت و به قول معروف اسم و رسم دار شدن می‌باشند، این افراد که شاید بیشتر هم از طبقات مرفه و نسبتاً ثروتمندی که دغدغه مالی ندارند و علاوه بر این‌ها تعدادی از افراد احساساتی و حساس که بیشتر دوست دارند به چشم بیایند، تشکیل‌شده است. به نظر می‌رسد این تیپ افراد تلاش می‌کنند که بیشتر از آن چیزی که واقعاً هستند دیده شوند.

گروه سوم؛ که متأسفانه روز به روز به طرفدارانشان افزوده می‌شود و یکی از بدترین حالت انگیزه‌های شورا شدن به شمار می‌آید، نگاه اقتصاد کلان و راه‌اندازی بنگاه معاملاتی ملکی و پیمانکاری از رهگذر کسب کرسی شورای شهر و روستا می‌باشند. این روش که کاملاً شناخته‌شده است و از این قرار است که عده‌ای با در اختیار داشتن طرح تفصیلی شهر نقش دلال ملکی را بازی کرده و با نفوذی که در مجموعه شهرداری و یا دهیاری و شورا داشته‌اند و با ایجاد تغییر کاربری املاک، از فضاهای سبز و آموزشی و غیرمسکونی، به کاربری مسکونی و تجاری و با گسترش ساخت‌ و سازها در حاشیه شهر و روستا و حاشیه رودخانه‌ها، زیر نظر این افراد و تبدیل زمین‌های کشاورزی به مسکونی، ثروت‌های باد آورده و هنگفتی را به دست بی آورند و اتفاقاً چون ذهنشان متمرکز این موضوع است و می‌دانند کارشان از نظر مسئولین و مردم ناپسند و غیرقانونی است این کار را با واسطه دلالان ملکی انجام می‌دهند و خودشان روی تغییر کاربری‌های فضای سبز و … دائم مانور داده و دایه‌ی دلسوزتر از مادر خودشان را نشان می‌دهند که ما مخالف هرگونه سوءاستفاده هستیم.

 دسته چهارم؛ افرادی ساده‌لوح هستند که دیگران آن‌ها را به باور می‌رسانند و برای شورا شدن در حقیقت اجیرشان می‌کنند با اهداف مختلف:

  •  برای اینکه در انتخابات شهردار و دهیار مورد نظرشان نقش مؤثری را داشته باشند.
  • برخی از افراد سوء استفاده گر با وجود این دسته از افراد منتخب عبور ممنوع رفته و تخلفات ساخت‌وساز آن‌ها را تائید یا آنچه را غیرقانونی ساخته‌اند توسط منتخبین خود قابل دفاع باشد.
  • زمین خوران هر محل و منطقه با انگیزه اینکه مبادا افرادی سرکار بیایند که حق را به‌حق دار برسانند و نگران داشته‌های باد آورده و درآمدهای نامشروع خود هستند پس ناخودآگاه چند نفری را به‌صورت بادیگارد در قالب شورا برای خودشان بر می‌گزینند تا به‌وسیله آن‌ها به اهدافشان برسند.

گروه پنجم؛ در این میان افرادی دیگری هم پیدا می‌شوند که پنجمین دسته را تشکیل می‌دهند که باانگیزه و دلایل خدمت به جامعه و توسعه شهر و روستا و بهتر شدن امور، وارد عرصه انتخابات شورای شهر یا روستا می‌شوند و افراد با وجدان و قابل‌اعتماد و خوبی هم هستند چون‌که این عزیزان با نیت پاک قدم بر می‌دارند و تصورشان این است که صد در صد می‌توانند با کار و تلاش و پیگیری امور در شهر یا روستا تحول ایجاد کنند لذا برای موفقیت و پیروزی باید تیمی یکدست متشکل از افکار خودشان و پرانگیزه سر کار بیایند و با همفکری و همدلی و همکاری دست‌به‌دست هم داده بتوانند جلوی این متحدان چهارگانه فوق قرار بگیرند؛ که همت شهروندان را می‌طلبد که سرنوشت شورای اسلامی را به نحو‌ مطلوب رقم بزنند.

انتهای پیام/ج

درباره‌ی آقای جویا