فارس من| فنونی‌زاده: رئیس جمهور تدبیری برای حق پخش تلویزیونی کند/ فقط نام حرفه ای را یدک می کشیم + عکس

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: با پرداخت حق پخش تلویزیونی یا تاسیس تلویزیون اختصاصی باشگاه دیگر مشکل مالی نخواهد داشت .

بخش پرسپولیس مجله خبری ورزشی اسپورت‌ استار


مجله خبری ورزشی اسپورت‌ استار:
به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، حق پخش تلویزیونی، حلقه مفقوده اقتصاد ورزشی ماست علی الخصوص فوتبال باشگاهی. مخاطبان خبرگزاری فارس در بخش فارس من بابت این موضوع کمپینی با عنوان «حق پخش تلویزیونی باشگاه‌ها را پرداخت کنید» تشکیل داده اند.

  مرتضی فنونی‌زاده بازیکن اسبق  پرسپولیس در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در مورد  پرداخت حق پخش تلویزیونی به باشگاه‌ها اظهار داشت:پرسپولیس از دهه 60 هم مشکل مالی داشت. آن زمان علی پروین به محمود خوردبین می‌گفت چقدر ته حساب مانده و او هم می‌گفت 70 هزار تومان! بعد علی پروین می‌گفت پس پول بلیت فروشی چی ؟ که سرپرست جواب می‌داد آن را آخر سال حساب می‌کنند و  به تیم می‌دهند! آن زمان خبری از تبلیغات محیطی یا حق پخش تلویزیونی نبود. گاهی گذرا یک بانکی تبلیغی دور زمین می‌گذاشت و 5 سال آن تبلیغ آنجا بود و خاک می‌خورد. اکنون اما همه چیز تغییر کرده اگر باشگاه درآمدی داشته باشد باید بین چندین نهاد تقسیمش کند. 

وی افزود: حق پخش تلویزونی اگر پرداخت شود مشکلات باشگاه‌های پرتماشاگر برطرف خواهد شد. از رئیس جمهور جدید می‌خواهیم تدابیری برای پرداخت حق پخش تلویزیونی فراهم کند. همین ترکیه بغل گوش‌مان مسابقات فوتبالش را در تلویزیون‌های کابلی و خصوصی پخش می‌کنند و از آن درامد دارند. چرا ما نتوانیم این کار را کنیم؟ قطعا در صورت پرداخت حق پخش تلویزیونی یا حتی صدور مجوز برای ایجاد تلویزیون خصوصی باشگاه می تواند تمامی مشکلات مالی باشگاه را برطرف کند. 


فنونی‌زاده در مورد اینکه آیا هواداران حاضر به پرداخت پول برای دیدن فوتبال از طریق تلویزیون هستند، اظهار داشت: همین الان هم که تلویزیون مسابقات را رایگان پخش می‌کند اگر باشگاه بگوید هواداران حاضرند نفری حداقل 10 هزار تومان بدهند تا مشکلات مالی باشگاه کمتر شود ولی این پول مستقیم به دست باشگاه نمی رسد و به حساب صدا و سیما می‌رود و مالیات و... از آن کسر می شود. اگر هواداران بدانند باشگاه تلویزیون اختصاصی دارد و پول پرداختی مستقیم به حساب باشگاه می‌رود قطعا کمک خواهند کرد.

وی تاکید کرد: با پرداخت حق پخش تلویزیونی یا تاسیس تلویزیون اختصاصی باشگاه دیگر مشکل مالی نخواهد داشت. در حال حاضر فوتبال ما فقط نام حرفه‌ای را یدک می‌کشد و باید از نظر درآمدزایی هم حرفه‌ای شویم.البته اکنون شرایط زمین و برگزاری مسابقات خیلی بهتر شده است. در زمانی که ما بازی می‌کردیم زمین چمن مثل قورمه‌سبزی بود. وسط زمین عین خورشت قورمه‌سبزی بود و دور برش هم مثل برنج سفید! با این حال بازیکنان با کیفیتی داشتیم.

این پیشکسوت پرسپولیس با اشاره به لزوم انتخاب زودتر مدیرعامل برای این باشگاه گفت: در حال حاضر باشگاه استقلال مصطفی آجورلو را به عنوان مدیرعامل دارد. مدیری که فوتبالی است و تیم پاس را قهرمان کرده است. او به خوبی فوتبال را درک می‌کند و در سطح کلان در فوتبال مدیریت کرده است. آجورلو آدم و مدیر مشتی است. در پرسپولیس هم ابتدا اگر بشود باید از تحصیلکرده‌های فوتبالی مثل دادکان و زادمهر و... بیاورند اگر امکانش نیست همین صدری را برای مدیریت باشگاه بگذارند او دو سال رئیس هیات مدیره باشگاه بوده و هر بازیکنی هم که گل‌محمدی خواسته برایش خریده است. در حضور صدری و سمیعی باشگاه دغدغه مالی چندانی نداشت.


انتهـــــــــــــــــــــــــای پیــــــــــــــــــــــــــام
بیشتر بخوانید

درباره‌ی abdolnabi solimani