واکنش سجادی به گلایه های گل محمدی: مسائل فنی و مدیریتی را به هم گره نزنیم/ من وزیر استقلال و پرسپولیس نیستم

وزیر ورزش و جوانان در خصوص مسائل مدیریتی باشگاه پرسپولیس، بحث حضور هواداران در ورزشگاه ها و تبلیغات محیطی صحبت های قابل توجهی را مطرح کرد.

بخش ورزشی مجله خبری ورزشی اسپورت استار


مجله خبری ورزشی اسپورت‌ استار:
به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، سیدحمید سجادی وزیر ورزش و جوانان در حاشیه تجلیل از ورزشکاران بسیجی در هفته بسیج اظهار داشت: هفته بسیج را خدمت همه بسیجیان عزیز تبریک می‌گویم. در این مراسم خاطره شهدای عزیز زنده شد. درس‌هایی  از زندگی ورزشکاران شهید بسیجی بازگو شد، شهدای عزیزی که ورزشکار بودند و الان در بین ما نیستند.

*  امیدوار رهبر از ما راضی باشد

وی افزود: ما سعادت داریم در برنامه‌های مختلف از این عزیزان یاد و مرور می‌کنیم آنچه بر آنان گذشت و سعی می‌کنیم مشق انجام وظیفه ما در کار باشد. می‌توان در کنار عاشقی، در کنار اطاعت و عشق به ولایت انجام وظیفه کرد. آنها رفتند انجام وظیفه کردند و ایثارگران و جانبازان ما ماندند که نگاه کردن به آنها برای ما درس است. ان‌شاءالله کسانی که یادگاران دفاع مقدس هستند و از ما امتحان می‌گیرند بتوانیم مهر تأیید بزنیم بر عملکردمان و رهبر از ما راضی باشد.

* به خودم تذکر می دهم که این اختیارات راحت بدستم نرسیده است

وزیر ورزش تاکید کرد:  آقای رئیسی در جلسات هیأت دولت بارها به ما تذکر داده‌اند که وارد حاشیه‌ها نشوید آنچه برعهده ما است انجام وظیفه و اداره امور کشور است و سرلوحه قرار دادن عدالت. ارتباط شهادت با انجام وظیفه در ورزش همین‌ها است. یعنی آنچه برای ما گذاشته‌اند، امانتدار باشیم. ولی تذکر را باید به خودم بدهم که آقای سیدحمید سجادی این قلم و این اختیاراتی که داری آسان به دستت نرسیده است. خیلی اتفاق‌ها افتاده است که سکاندار ورزش و جوانان کشور هستی اینها یادت نرود. امیدوارم اول خودم بعداً معاونین در این راه ان‌شاءالله آبرومند کار کنیم و از این درس بزرگ و امتحان سربلند بیرون بیاییم. ان‌شاءالله از هیچ تلاشی فروگذار نخواهم بود.

* شبانه روز به فکر برنامه ها هستیم

وزیر ورزش و جوانان در خصوص حل شدن دغدغه‌های ورزشکاران اذعان داشت: هنوز دغدغه‌ها کاملاً‌ برطرف نشده است، سعی می‌کنیم آنها را برطرف کنیم، خیلی تکلیف داریم، شبانه روز به فکر هستیم، برنامه‌هایمان را تدوین کرده‌ایم، با برنامه همه کار می‌شود کرد، با برنامه باید به مناطق کم برخوردار برسیم، با برنامه سفرهای استانی برویم، با برنامه در خدمت نمایندگان مجلس هستیم و نمایندگان مجلس پی‌گیر اوضاع ورزش و جوانان هستند.

* پرسپولیس بلاتکلیف نیست

سجادی در خصوص تکلیف مدیریت باشگاه پرسپولیس خاطرنشان کرد: این بلاتکلیفی نیست. من نمی‌دانم چرا مسائل فنی را به مسائل مدیریتی ارتباط می‌دهند؟ من با آقای صدری کاملاً در ارتباط هستم و او آدمی خدوم و پرتلاش است. من و او کاملاً با هم هماهنگ هستیم. ما در مدیریت مسائلی داریم که لازم نیست هر روز آنها را عنوان کنیم. اگر بخواهم تمام اتفاقات هر روزم را که با استقلال و پرسپولیس، بین همکارانم و بین این دو باشگاه دارم را  اطلاع‌رسانی کنم اصلاً مصحلت نیست. زندگی ما فقط استقلال و پرسپولیس نیست، وظیفه داریم در خدمت همه ورزش کشور باشیم.

* زندگی ما فقط پرسپولیس و استقلال نیست

وزیر ورزش ادامه داد: من کوچک همه شما، به عنوان وزیر ورزش و جوانان همه ایران هستم نه وزیر ورزش استقلال و پرسپولیس؛ ولی وظیفه ما این است که از این دو تیم حمایت کنیم. چون پرطرفدار هستند و همه چشم امید به موفقیت اینها بسته‌اند. ما هر دو تیم را به همراه ورزش کشور به یک چشم می بینیم.

* هر اقتداری که مدیرعامل بخواهد صدری دارد

سجادی خاطرنشان کرد: می‌خواهم این اطمینان را به همه بدهم که اصلاً مسائل هیأت مدیره پرسپولیس هیچ نقشی در مسائل فنی و نتیجه‌گیری تیم ندارد. چون هر اقتداری که یک مدیرعامل بخواهد آقای صدری دارد و هر اختیاری بخواهد او دارد. کاملاً‌ با هم هماهنگ هستیم و در آخرین جلسه‌ای که در خدمتش بودم به او گفتم که به من نظر بدهید. مثل زمانی که با استعفای مدیرعامل قبلی موافقت کردید بنده مخالف بودم اما هیأت مدیره موافقت کرد. هیأت مدیره از من خواهش کرد که استعفای مدیرعامل قبلی را بپذیرم. به زور که نمی‌شود من مقابل هیأت مدیره بایستم.

*از هیات مدیره پرسپولیس خواستم در مورد مدیرعامل ایده بدهند

وی افزود: وقتی شما می‌گویید با استعفایش موافقت کنید، بنده می‌گویم چشم. هیأت مدیره باید فکر کند و جایگزین مدیرعامل قبلی را به من نظر بدهد. آنها شور کردند و به من گفتند که آقای صدری به مدت سه ماه سرپرست باشد. الان هم در فکر این هستیم که هیأت مدیره را تقویت کنیم. در هیأت مدیره هم امکان تغییر هست هم تقویت. من از هیأت مدیره خواهش کردم خودشان فکر کنند در مورد مدیرعامل به من ایده بدهند.

* یاد گرفتیم در ورزش صاف و صادق باشیم

سجادی اضافه کرد: درباره ادامه سرپرستی آقای صدری به من ایده بدهند. درباره اینکه او  مدیرعامل بشود به من ایده بدهند. در مورد اینکه مدیرعامل جدید معرفی شود به من ایده بدهند. در خصوص اینکه اگر مدیرعامل از بیرون هیأت مدیره باشد، داخل هیأت مدیره باشد به من ایده بدهند. من به زودی با هیأت مدیره جلسه خواهم داشت. من احترام خاصی برای هواداران استقلال و پرسپولیس قائل هستم. شفاف‌تر از این فکر نمی‌کنم کسی صحبت کند. ما ورزشی هستیم و یاد گرفتیم در ورزش صاف و صادق باشیم. همه اینهایی که من خدمت شما عرض کردم دو روز پیش در جلسه هیأت مدیره با استقلال و پرسپولیس به اعضای دو باشگاه گفتم و عنوان کردم در حال بررسی هستیم و شما  هم به من ایده بدهید.

*کجای دنیا نتایج فنی به مدیریت مربوط می شود؟

وزیر ورزش و جوانان افزود: در خصوص ماندن یا رفتن آیا صدری و یا ادامه سرپرستی اش  به من ایده بدهند یا اگر از بین افراد دیگری، هیأت مدیره کسی را انتخاب کرده است مشکلی نیست به من اعلام کنند. این نهایت احترام و اعتمادی است که بنده به هر دو هیأت مدیره دارم. قدردان زحمات‌شان هستم و به زودی مدیرعامل باشگاه پرسپولیس هم معرفی خواهد شد و این اطمینان را می‌دهم هر کمک و هر اقتداری که سرپرست فعلی باشگاه پرسپولیس بخواهد ما وظیفه داریم حمایت کنیم و در خدمت‌شان باشیم. خواهش می‌کنم مسائل فنی تیم را بعضی‌ها بیخودی به مسائل مدیریتی ربط ندهند. کجای دنیا نتایج فنی یک تیم به مدیریت مربوط می‌شود که اینجا مربوط شود؟ اینها بهانه است و خواهش می‌کنم جامعه ورزش وارد این حاشیه‌ها نشوند. 

*ورزشی ام و قواره های بازی را بلد هستم

وزیر ورزش و جوانان تأکید کرد: من خودم ورزشی هستم. قواره‌‌های بازی را هم بلد هستم. بارها هم عرض کردم هواداران پرسپولیس و استقلال به وزارت خودشان اعتماد کنند. باز هم می گویم به وزارت ورزش و جوانان اعتماد کنند. 

*فصل جدیدی از تبلیغات محیطی در راه است

سجادی در خصوص بحث تبلیغات محیطی و حاشیه‌هایی که به وجود آمده است و بحث حمایت از تیم‌ها یادآور شد: تا همین الان هم ما حمایت کرده‌ایم. الان به تفاهم رسیده‌اند و جلسه‌ای در شرکت توسعه داشته‌اند که به تفاهم رسیده‌اند و به یک برداشت و ایده مشترک رسیده‌اند. فصل جدیدی از نوع کار در راه است. هم پرسپولیس و هم استقلال پیشنهاداتی را داده که در مباحث تبلیغات محیطی شکل جدیدی مطرح می‌شود.

* عزیزی خادم گفت برای بازی امارات اینفانتینو به ایران می آید

وی اظهار داشت: دوستان به تفاهم هم رسیده‌اند، ما هم طرفدار آن هستیم که منافع باشگاه‌ها مرتفع شود. من اولین حامی فدراسیون فوتبال هستم چون فدراسیون فوتبال باید منابعی داشته باشد که تیم ملی را حمایت کند. حدود یک ماه دیگر اولین بازی که ما میزبان هستیم مقابل امارات است.  اگر سه امتیاز آن بازی را کسب کنیم خبر صعود ما به جام جهانی مردم را خوشحال خواهد کرد. آقای عزیزی خادم به من گفتند که جانی اینفانتینو رئیس فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) قرار است برای این بازی به ایران بیایند و از این بازی دیدن کنند. با شنیدن آن خبر یک موج امیدی در جامعه ایجاد می‌شود.

*چراغ ورزش در حال پرنورتر شدن است

سجادی ادامه داد: در دوران نامبارک کرونا ورزش دچار افول شد و برخی مجموعه‌های ورزشی ما تعطیل شدند. 6 هزار سالن ورزشی تعطیل و تعداد زیادی کارگر هم بیکار شدند. ولی خدا را شکر در حال رسیدن به شرایط پساکرونا هستیم. تمام دستگاه‌ها کمک کردند که از کرونا عبور کنیم و چراغ ورزش در حال پرنورتر شدن است.

* وزیر بهداشت از بنده به خاطر عدم رعایت پروتکل ها در بازی استقلال گلایه کرد

وی در خصوص حضور تماشاگران در ورزشگاه ها هم عنوان کرد: آنطور که به من گزارش داده‌اند حدود 5 هزار نفر هم سهمیه گرفتند که برای بازی پرسپولیس در ورزشگاه حضور پیدا کنند. من می‌خواهم پیغام وزیر بهداشت را به گوش هواداران برسانم. او بسیار از بنده گله کرد و گفت در بازی استقلال مقابل نساجی در استادیوم آزادی شیوه‌نامه‌ها رعایت نشد و هواداران خیلی نزدیک یکدیگر نشستند. اگر این قضیه ادامه یابد مثل خیلی از کشورهای اروپایی مجدداً مجبور خواهیم شد از ورود تماشاگران جلوگیری کنیم.

*یک تیم ورزشی برای مردم شهرش امید ایجاد می کند

سجادی خاطر نشان کرد: خواهش می‌کنم از هواداران که در ورزشگاه پروتکل‌های بهداشتی را رعایت  و فاصله‌ها را رعایت کنند. این گله‌ای بود که دکتر عین‌اللهی وزیر بهداشت از من داشت. در هر صورت ان‌شاءالله روزهای خوبی برای هر دو تیم استقلال و پرسپولیس و تیم ملی باشد و همینطور روزهای خوبی برای سایر تیم‌ها. من این را می‌دانم که در تمام شهرستان‌ها یک تیم ورزشی کلی برای مردم آن شهر امید ایجاد می‌کند. من آرزو دارم آنچه بهترین اتفاق است و دل مردم شاد می‌شود در ورزش اتفاق بیفتد.

*ظرفیت برد و باخت و مساوی را داشته باشیم

وزیر ورزش اضافه کرد: در ورزش قرار نیست همه ببرند پس کی قرار است مساوی کنیم؟ کی قرار است تیم ببازد؟ در ورزش بالاخره برد و باخت وجود دارد و همیشه مساوی نداریم. امیدوارم با فرهنگ‌سازی هم ظرفیت باخت داشته باشیم، هم ظرفیت تساوی و هم ظرفیت برد؛ اینها زیبایی‌های ورزش هستند و مهم آن اتفاقی است که ما با داشتن یک باشگاه نور امید را به هم‌میهنان عزیزمان می‌تابانیم.

* مسائل فنی و مدیریتی را به هم گره نزنیم

وی تصریح کرد: وقتی هواداران به استادیوم می‌آیند و یک تیم را تشویق می‌کنند هیجان‌شان تخلیه می‌شود. اینها خوبی‌های ورزش است. امیدوارم با یک باخت حال‌مان بد نشود و از همه هواداران عزیز به ویژه هواداران دو تیم پایتخت  پرسپولیس و استقلال که یار و یاور وزارت ورزش هستند می‌خواهم که کادر مدیریتی و هیأت مدیره هر دو باشگاه را حمایت کنند و اجازه بدهند مسائل مدیریتی در جای خودش اتفاق بیفتد و مسائل فنی هم سر جایش خودش؛ اینها را به هم گره نزنند. 


انتهـــــــــــــــــــــــــای پیــــــــــــــــــــــــــام
بیشتر بخوانید

درباره‌ی abdolnabi solimani