عسگری: نامه داوران به رئیس جمهور جعلی،ساختگی و عوامفریبانه است/فدراسیون فوتبال ۸ ماه تخلف کرد

کارشناس داوری فوتبال کشور گفت:نامه‌ای که در قالب نامه داوران به رئیس جمهور تنظیم شده جعلی و ساختگی است و حتی قواعد اولیه نامه نویسی گروهی در آن رعایت نشده است.

بخش ورزشی مجله خبری ورزشی اسپورت استار


مجله خبری ورزشی اسپورت‌ استار:
حسین عسگری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در خصوص نامه‌ای که گفته می‌شود توسط داوران برای ورود  VAR به رئیس‌جمهور نوشته شده است اظهار داشت: اگر کسی متن این نامه را درست بخواند از اول تا آخر آن کذب محض و جعلی است. متأسفانه افشاریان در حال عوام‌فریبی است و با این کارها فرار رو به جلو می‌کند.در هفته‌ای که 4 مسابقه‌اش با اشتباهات داوری نتایج تغییر کرده هجمه با این نامه به سمت دیگری برده شده است.

* با نامه ساختگی می‌خواهند فضا را به سمتی ببرند که اشتباهات فراموش شود

وی افزود: واقعا نمی دانم چه بگویم ولی آیا رئیس‌جمهور آنقدر فرصت دارد که سراغ VAR و ورود آن برود؟ رئیس‌جمهور کشور مشغله‌های سیاسی و داخلی بسیار زیادی دارد اما با یک نامه ساختگی می‌خواهند فضا را به سمت و سویی ببرند که اشتباهات داوری در هفته گذشته به چشم نیاید.

* VAR ده سال است به فوتبال آمده؟ اطلاعات آقایان خجالت آور است

کارشناس داوری فوتبال کشور گفت: حداقل اگر می‌خواهند یک نامه ساختگی درست کنند قواعدش را رعایت کنند و تنظیم آن را به کسی بدهند که بداند تاریخچه VAR چیست. در نامه نوشته شده بیش از یک دهه است که VAR به کمک داوران در فوتبال جهان آمده اما واقعا خجالت‌آور است که حتی نمی‌دانند این سیستم  چه موقع وارد عرصه فوتبال شده است. جالب است از رئیس‌جمهور درخواست کرده‌اند که او وساطت کند تا VAR به فوتبال ایران بیاید.

عسگری ادامه داد:مردم این همه گرفتاری و مشکل دارند اما این آقایان همه چیز را به سخره گرفته‌اند.VAR فقط 4 سال است که به عرصه فوتبال دنیا وارد شده و در جام جهانی روسیه مورد بهره‌برداری قرار گرفت. آیا کذب‌تر از این داریم؟ آقایان در نامه‌ای که کاملا ساختگی است نوشته‌اند اکثر کشورهای دنیا از این سیستم ویدئویی برخوردار هستند. در آسیا 47 کشور عضو کنفدراسیون هستند که فقط 7 الی 8 کشور از این سیستم پیشرفته استفاده می‌کنند. چگونه با وقاحت می‌گویید اکثر کشورهای دنیا VAR دارند؟

* 8 ماه است کمیته داوران نداریم

وی خاطرنشان کرد: افشاریان 8 ماه است به کمیته داوران آمده اما هنوز این کمیته تشکیل نشده است. قانون می‌گوید کمیته باید رئیس، نایب رئیس و چند عضو داشته باشد اما نه کمیته‌ای وجود دارد و نه عضوی. چند ماه پیش هم در این مورد صحبت کردم ولی آقایان ترش کردند.

*مگر داورزنی برای ویدیو چک به رئیس جمهور نامه زد؟

وی با بیان اینکه این نامه جعلی با آبرو و اعتبار داوران بازی کرده است،‌گفت: اولا وقتی کسی نامه می‌نویسد باید اسم و امضاء پای آن باشد به خصوص وقتی که نامه گروهی جمع‌آوری شده است. ثانیا تمام داوران ما در شهرستان‌ها هستند، آنها کجا جمع شده‌اند که چنین نامه‌ای به تأیید و امضای آنها رسیده است؟ سوال دیگر من این است که آیا زمانی که ویدئو چک وارد فدراسیون والیبال شده آقای داورزنی به رئیس‌جمهور نامه زد؟ عوام‌فریبی واضح‌تر از این که آقایان انجام دادند؟


* در هفته ششم نتایج 4 بازی با اشتباه داوران تغییر کرد

وی یادآور شد: در هفته گذشته 4 مسابقه نتایجش با اشتباهات داوری تغییر کرد، در بازی پرسپولیس و نفت گل و پنالتی واضح گرفته نشد. در بازی نساجی و پیکان مدافع نساجی در بیرون از محوطه مرتکب خطای شدید شد ولی اصلا داور خطا نگرفت و اگر بخواهیم به او ارفاق کنیم باید یک کارت زرد به بازیکن حریف می‌داد. گلی هم که تیم نساجی به ثمر رساند با خطا رقم خورد اما داور آنها را ندید. در دیدار نفت مسجدسلیمان و مس به جز پنالتی که داور اعلام کرد دو پنالتی دیگر باید گرفته می‌شد.

داور اسبق فوتبال کشور تاکید کرد: در دیدار فجر سپاسی و سپاهان مهاجم تیم میهمان خودش را به مدافع فجر زد و در حالی که خطا باید برعکس اعلام می‌شد این اتفاق رخ نداد و همان ضربه تبدیل به گل اول سپاهان شد. روی گل دوم هم مدافع سپاهان به وضوح روی بازیکن فجر خطا کرد اما داور آن صحنه را خطا اعلام نکرد و روی ضدحمله گل دوم این تیم رقم خورد. آیا به نظر شما اگر VAR وارد فوتبال شود هر بازی باید 10 بار مسابقه متوقف شود؟ در کل فوتبال دنیا و به خصوص باشگاه‌های اروپایی که لیگ‌هایشان 20 تیمی است شاید در یک هفته فقط یک یا دو بار VAR مورد استفاده قرار بگیرد ولی اینجا همه چشم انتظار VAR هستند تا روی مشکلات دیگر سرپوش بگذارند.

*فدراسیون ادعای قانونمندی دارد ولی 8 ماه تخلف کرد

عسگری ضمن تشکر از علی خسروی که پیرامون نامه داوران به صحبت پرداخته است گفت: من از آقای خسروی تشکر می‌کنم به خاطر اینکه به مسأله کلیدی اشاره کرد او مدعی شد که نام داوران یعنی شهامت و آنها باید با شهامت قضاوت و کار کنند. جالب است آقای افشاریان مدعی شده تا امروز 16 کلاس برگزار کرده اما نمی‌داند که برگزاری کلاس قواعد و پروتکل دارد. زمان کلاس‌ها بین 3 تا 5 روز است اما آقایان کلاس‌های یک روزه برگزار می‌کنند. سابقه ندارد که این همه اشتباهات در یک هفته از مسابقات صورت بگیرد. متأسفانه فدراسیون تنها ادعای قانون‌مندی می‌کند اما 8 ماه رئیس کمیته داوران به عنوان سرپرست فعالیت می‌کرد آیا تخلف از این واضح‌تر؟ این که کمیته داوران فقط با یک یا دو عضو می‌چرخد تخلف نیست؟ من از اصحاب رسانه هم انتقاد دارم که نامه‌ای را تحت عنوان نامه داوران به رئیس‌جمهور رسانه‌ای می‌کنند آن هم در حالی که متن نامه مشخص است که کذب و ساختگی است. چطور رسانه‌ها تعجب نمی‌کنند آقایان در این نامه مدعی شدند که VAR نزدیک به یک دهه است وارد فوتبال دنیا شده آیا این برای رسانه‌ها علامت سوال نیست؟


انتهـــــــــــــــــــــــــای پیــــــــــــــــــــــــــام
بیشتر بخوانید

درباره‌ی abdolnabi solimani