نکیسا:پرسپولیس نشان داد راحت می‌تواند به شرایط قبلی برگردد/ افت لک را قبول ندارم

دروازه‌بان اسبق پرسپولیس گفت:‌‌ این تیم نشان داد خیلی راحت می‌تواند از وضعیت قبلی به شرایط عادی‌اش بازگردد.

بخش پرسپولیس مجله خبری ورزشی اسپورت‌ استار


مجله خبری ورزشی اسپورت‌ استار:
نیما نکیسا در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در خصوص برتری یک بر صفر پرسپولیس مقابل صنعت نفت آبادان اظهار داشت: پرسپولیس مقابل صنعت نفت عملکرد خیلی خوبی داشت و یکی از از روزهای بسیار خوبش را نشان داد. خط هافبک و مدافعان تیم خیلی خوب کار کردند و این موضوع نشان می‌دهد پرسپولیس خیلی راحت می‌تواند از وضعیت قبلی به شرایط عادی‌اش بازگردد. البته صنعت نفت هم عملکرد خوبی در این دیدار داشت و به علیرضا منصوریان و بازیکنان جوانش تبریک می‌گویم.

وی افزود: خوبی کار این است که پرسپولیس در ابتدای فصل دچار افول شد و بازیکنان فرصت دارند در ادامه فصل خود را به شرایط عادی بازگردانند. البته نباید این موضوع را فراموش کرد پرسپولیس در روزی نفت آبادان را شکست داد که اشتباهات داوری هم علیه این تیم بود. یک پنالتی و گل سالم پرسپولیس را نگرفتند. می‌دانم عزیزی خادم در تلاش است سیستم VAR زودتر به کشورمان بیاید اما تا وقتی چنین سیستمی نداشته باشیم اشتباهات غیر عمد داوری به این شکل پیش می‌آید.

دروازه‌بان پیشین پرسپولیس درباره بازگشت تماشاگران به ورزشگاه گفت:‌ این موضوع می‌تواند برای همه فوتبال ایران لذت‌بخش باشد. اگر تماشاگر ایرانی در ورزشگاه نباشد، روح ورزش و فوتبالیست‌های‌مان گرفته می‌شود. خیلی از بازگشت طرفداران پرسپولیس  به ورزشگاه خوشحال هستم اما به یک دلیل هم ناراحت هستم. وزیر بهداشت و وزیر ورزش نسبت به رعایت نشدن پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در زمان حضور تماشاگران در ورزشگاه گلایه‌هایی مطرح کردند که خوب نیست. با وجود واکسینه شدن بسیاری از مردم، همچنان هیچکس مصون از بیماری کرونا نیست.

نکیسا در مورد اینکه در جریان بازی پرسپولیس و صنعت نفت نحوه حضور هواداران در ورزشگاه وضعیت بهتری نسبت به دیدار استقلال و نساجی داشت، توضیح داد: این موضوع را قبول دارم اما مشکلات هنوز برطرف نشده است. شرایط باز هم می‌توانست بهتر باشد. مأموران نیروی انتظامی و افرادی که در کانون هواداران باشگاه هستند خیلی می‌توانند به بهتر شدن شرایط حضور تماشاگران در ورزشگاه کمک کنند. 

وی در مورد نمایش بهتر پرسپولیس در بازی با صنعت نفت نسبت به سه دیدار قبلی‌اش عنوان کرد:‌ این تیم مقابل صنعت نفت واقعاً دنبال برد بود و می‌خواست طلسم‌شکنی کند تا از این طریق ناکامی در سه بازی قبلی‌ را جبران کند. به همین دلیل مقابل صنعت نفتی که فوق‌العاده کار کرد روز بسیار خوبی داشت. در واقع پرسپولیس تیم بزرگی را شکست داد زیرا شاگردان علیرضا منصوریان هم دنبال کسب سه امتیاز در تهران بودند. 

پیشکسوت تیم پرسپولیس در مورد واکنش وزیر ورزش و جوانان نسبت به صحبت‌های یحیی گل‌محمدی در خصوص تعیین تکلیف مدیریت باشگاه پرسپولیس گفت: وقتی باشگاه سیستمی هدفمند و مدیریتی مشخص داشته باشد بازیکن و کادر فنی هم می‌داند مدیرعاملش چه کسی است و در این شرایط مدیریت باشگاه با تیم تطبیق بیشتری دارد. اکنون می‌بینیم وزیر ورزش برای مدیریت استقلال فردی بسیار کاربلد مثل مصطفی آجرلو را به کار گرفت. با وی کار کرده‌ام و اطمینان دارم با توجه به توانایی‌هایش و مدیریت کلان در سیستم باشگاهداری کشور می‌تواند وضعیت بهتری برای استقلال ایجاد کند. از طرفی این روزها می‌بینم مجید صدری عاشقانه برای پرسپولیس  کار کرده و تمام تلاشش را برای بهبود وضعیت تیم به کار می‌گیرد.

نکیسا در خصوص اینکه مشخص نشدن تکلیف مجید صدری در باشگاه پرسپولیس اثرات خوبی برای مدیریت وی و بازیکنان و کادر فنی نخواهد داشت، پاسخ داد: نظر یحیی گل‌محمدی کاملاً درست است زیرا بازیکن و مربی باید بدانند با چه کسی در مدیریت باشگاه طرف هستند. سجادی هم در سیاست‌های کلان مدیریتی برای خودش زمان خریده تا به گزینه نهایی برای مدیریت در باشگاه پرسپولیس برسد. مجید صدری می‌تواند به عنوان مدیرعامل پرسپولیس انتخاب شود. شنیدم خیلی مواقع از جیب  هزینه‌های تیم را تأمین می‌کند. خیلی خوب است هر چه سریع‌تر باشگاه پرسپولیس به ثبات مدیریتی برسد. جعفر سمیعی که زود از پرسپولیس جدا شد، یکی از بهترین مدیران اخیر این باشگاه بود. وی فردی بی‌حاشیه، کم حرف و اهل عمل بود و همین موضوع کمک کرد تیم در آرامش کامل به خواسته‌هایش برسد.

وی در مورد اشتباه عجیب حامد لک در جریان بازی با صنعت نفت و اینکه ظاهرا وی در اوج قرار ندارد، توضیح داد: شاید خیلی‌ها بگویند لک اشتباه مهلکی انجام داد اما همه دروازه‌بان‌های جهان چنین اشتباهی کرده‌اند. یک نفر این اشتباه را در تمرین می‌کند که کارش به چشم نمی‌آید و یکی هم در جریان بازی چنین اشتباهی مرتکب می‌شود و کاملاً‌ به چشم می‌آید. حامد لک هم یک فوتبالیست است. برای هر بازیکنی در هر پستی پیش می‌آید که توپ از زیر پایش رها شود. نباید این موضوع را خیلی بزرگ کرد. 

دروازه‌بان پیشین پرسپولیس افزود: واقعاً افتی در دروازه‌بانان پرسپولیس نمی‌بینم. همانگونه که دروازه‌بان تمرین می‌کند بازیکن هم همین کار را انجام می‌دهد. هر روز وضعیت برای دروازه‌بان‌های فوتبال کشورمان سخت‌تر می‌شود زیرا کفش، سیستم شوت‌زنی، ارسال بازیکنان و ... تغییر می‌کند. اگر بخواهیم از جنبه عمومی نگاه کنیم باید بگوییم با این حرف ها رشید مظاهری، حسین حسینی، علیرضا بیرانوند و ... هم افت کرده‌اند. چرا تا این اندازه دنبال جایگزین برای دروازه‌بانان هستیم؟ جای این کار احیا کردن آنها را یاد بگیریم. دروازه‌بانان کشورمان همین نفرات هستند که باید از دروازه تیم ملی، پرسپولیس  و استقلال دفاع کنند و همه باید به آنها روحیه بدهیم.


انتهـــــــــــــــــــــــــای پیــــــــــــــــــــــــــام
بیشتر بخوانید

درباره‌ی abdolnabi solimani