افشای تلاش رمال معروف فوتبال برای نزدیک شدن به برانکو

مترجم سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال حقایق عجیبی را در خصوص تلاش رمال معروف برای نزدیک شدن به او بیان کرد.

بخش ورزشی مجله خبری ورزشی اسپورت استار


مجله خبری ورزشی اسپورت‌ استار:
به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، رواج مراجعه به رمال‌ها، دعانویسان و استفاده از کارهایی که از آن به عنوان جادوگری نام برده می‌شود، به نظر در فوتبال کشورمان ریشه‌دار تر از چیزی است که دیده می‌شود. صحبت‌های سرمربی ویستا توربین (افشای ارتباط با خوبان عالم در لیگ دسته اول فوتبال) و همچنین محمد نصرتی (روایت ملی‌پوش اسبق از حضور رمالان شمالی و کرجی در فوتبال کشور) نشان می‌دهد که این مساله نه تنها جدید نیست بلکه افراد شناخته شده‌ای هم در این زمینه فعالیت دارند که علاوه بر فوتبالیست‌ها، ورزشکاران رشته‌های دیگر و حتی اشخاصی خارج از دایره ورزش به آن‌ها مراجعه می‌کنند.

از دوستی با من سو استفاده کردند

رضا چلنگر در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی فارس، در مورد اینکه زمانی با شخصی به نام «ا.ا» که رمالی سرشناس است دیدار کرده، اظهار داشت: من به او مراجعه نکردم. در واقع من را مراجعه دادند! البته اجباری نبود. برخی از دوستی و رابطه من سواستفاده کردند. البته به هدفشان هم نرسیدند و موفق نشدند اما برای من تجربه‌ای شد و آنجا فهمیدم فوتبال ما زاویه این مدلی هم دارد. 

وی در خصوص اینکه چه فضایی در این ملاقات حاکم بود، عنوان کرد: باید بگویم صحبت‌های نادر فریادشیران را که خواندم، همان فضایی وجود داشت که او دیده بود. شمع و تشکیلات، شمشیری خاص، عکس‌هایی از مدال طلای یک ورزش المپیکی قدرتی، مربیان فوتبال و همچنین اتاق محقر و ساده‌ای بود. دقیقاً صحبت‌های فریادشیران را تأیید می‌کنم و من هم با همان صحنه‌ها مواجه شدم.

چلنگر در مورد اینکه چطور شد در چنین فضایی قرار گرفت، گفت: به واسطه یکی از دوستان که متأسفانه از این رابطه سواستفاده کرد. البته او می‌خواست سواستفاده کند اما موفق نشد. من نمی‌دانستم به چه خاطر به آنجا می‌روم. بعدا متوجه شدم. جالب است این را بگویم که یک فرد خاص با پژوی 405 و به همراه دو نفر یقه سفید که آنها را نمی‌شناختم، وقتی ما به آنجا رسیدیم از در خارج شدند. یعنی این فضایی که من دیدم فقط مختص ورزشکاران حرفه‌ای نبود. بار اول که رفتیم نزدیک غروب و هوا گرگ و میش بود. وقتی به آنجا رسیدیم، سرشان را پایین انداختند و بی‌صدا رفتند. بعد هم که داخل شدم، همان صحنه‌هایی را دیدم که فریادشیران در مصاحبه خودش گرفته بود.

برانکو بسیار متاسف شد

مترجم برانکو در تیم‌ملی در مورد اینکه این دیدار در چه زمانی اتفاق افتاد و چه صحبت‌هایی ردوبدل شد، اظهار داشت: او بیشتر کلی‌گویی می‌کرد. بعدا فهمیدیم امتیاز می‌خواهد اما نفهمیدیم این امتیاز چیست. آیا می‌خواست به جام جهانی بیاید یا می‌خواست در کنار تیم ملی باشد؟ این اتفاق زمان سرمربیگری برانکو در تیم ملی و حدود سال 1385 بود.

وی در مورد اینکه آیا این شخص مواردی را پیش‌بینی کرد، گفت: کاش چنین مسائلی را می‌گفت. من خودم عمداً امتحانی کردم. گفتم چهار زمین داریم، دو زمین را گرفته‌اند و تصرف عدوانی کرده‌اند. گفتم چه می‌شود؟ او گفت کارهای خوبی در شرف انجام است و کلی‌گویی کرد. مثل اینکه من بگویم امشب اتفاقات خوبی می‌افتد و شما می‌خوابید. معلوم است که هر آدمی شب‌ها می‌خوابد. در انتها هم متوجه نشدیم چه چیزی می‌خواست. در جلسه سوم که رفتم، دیدم او تعلل می‌کند و متوجه شدم می‌خواهد به برانکو نزدیک شود. بعد هم گفت اینهایی که سر کار آمده‌اند، برانکو را نمی‌خواهند. من هم در دلم گفتم به جهنم که نمی‌خواهند!

وی در مورد اینکه آیا این مسئله را به خود برانکو انتقال داد، گفت: بله و او بسیار اظهار تأسف کرد. گفت تنها چیزی که باعث موفقیت در فوتبال می‌شود، کار و تلاش است. اگر اتفاقی نیفتد، دیگر نشده است. یعنی حتی ممکن است با کار و تلاش هم به موفقیت نرسید. هیچکس ضمانتی نداده که ما موفق می‌شویم. 

چلنگر در مورد اینکه مدتی است شایعاتی در خصوص نزدیک شدن این شخص به تیم ملی مطرح شده و شائبه‌هایی در مورد شماره پیراهن بازیکنان این تیم هم به وجود آمده، اظهار داشت: خاک بر سر کسی که مشرک شود. این برای خدا شریک آوردن است. یعنی من به خدا اعتماد ندارم. ناامیدی از خدا گناه کبیره است. روایت داریم که حتی اگر حضرت رسول اکرم (ص) شفاعت چنین فردی را کند، خدا شفاعت او را نمی‌پذیرد.

این کارها یعنی من قدرت دیگری را به جز خدا قبول دارم

وی تصریح کرد: خاک بر سر مسئولی کنند که مشرک است. دوست دارم همه ببینند و بشنوند. این چه اوضاع شرم‌آوری است که راه افتاده است؟ آیا چنین فردی را نمی‌توانند بگیرند و جمع و جور کنند؟ مگر این موارد خلاف اسلام و اصول‌ دین نیست؟ آیا اینها نشانه بی‌دینی نیست؟ روی آوردن به این مسائل یعنی من به خدا اعتقاد ندارم. یعنی در کنار خدا قدرتی هست که من او را به رسمیت می‌شناسم. رواج این مسائل برای ما خجالت‌آور و شرم‌آور نیست؟ اگر این مسائلی که می‌گویید واقعیت داشته باشد، باید آن آدم را اعدام کرد. 

فقط حفاظت اطلاعات سپاه و وزارت اطلاعات می‌توانند این اوضاع را جمع کنند

چلنگر گفت: این شایعات را فقط دو ارگان نظارتی می‌توانند برطرف کنند؛ حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات. اصل دین می‌گوید از خدا ناامید نشو. خدا می‌گوید من از رگ گردن به تو نزدیک‌ترم؛ هرچه می‌خواهی از من بخواه. من نمی‌دانم چه کسانی چنین ارتباطاتی دارند و فقط خدا می‌داند ولی هرکسی که هست، مشرک است. امیدوارم این موضوع از جانب نهادهای نظارتی سفت و سخت پیگیری و جمع شود.

وی در مورد اینکه متأسفانه دغدغه فوتبال ما به جای مسائل فنی این موضوعات شده است، عنوان کرد: متأسفانه درست است چون عده‌ای ناکارآمد بر راس کار هستند. من هم مسائلی را شنیده‌ام. کسی هم منکر نیست. در قرآن هم از سحر، جادو و چشم بد صحبت شده اما خود قرآن با این مسائل مبارزه می‌کند. ما آیه «وان یکاد» را داریم. از بچگی مادرانمان به ما یاد داده‌اند که دروغگو دشمن خداست. واقعاً این شرایط زشت است و قباحت دارد. باید با این اشخاص به صورت جدی و علنی مبارزه شود تا مردم ببینند.

چلنگر گفت: این فساد جلوی چشم همه است و جدیداً هم مسئله حادتر شده. این افراد علناً جولان می‌دهند. من فقط خدا را می‌شناسم و اصول و فروع دین را می‌دانم. این اتفاقات گریه دارد و در واقع جوک‌های سیاه و تلخ هستند. امیدوارم با این افراد برخورد جدی شود. واقعاً تأسف می‌خورم. وقتی این چیزها را می‌شنوم، به خودم می‌گویم آیا این فرد هنوز به کارش ادامه می‌دهد؟ فقط باید خدا را در نظر گرفت. هر کس که ضد خدا باشد، با او مبارزه می‌کنیم. منافق همین است که نام خدا را یدک بکشد و کار دیگری کند. 


انتهـــــــــــــــــــــــــای پیــــــــــــــــــــــــــام
بیشتر بخوانید

درباره‌ی abdolnabi solimani