مدیرعامل گل گهر: محرومیت خارجی‌های استقلال به ما و قلعه‌نویی ارتباط ندارد/ از داوری ها ضرر کردیم + عکس

مدیرعامل باشگاه گل‌گهر سیرجان گفت: اینکه فرهاد مجیدی از صحبت هایش در نشست خبری چه قصدی داشت و با چه هدفی این صحبت را مطرح کرد، می‌تواند تعبیر و تفسیرهای مختلفی داشته باشد.

بخش ورزشی مجله خبری ورزشی اسپورت استار


مجله خبری ورزشی اسپورت‌ استار:
محمد اسفندیارپور در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در خصوص وضعیت آکادمی باشگاه گل‌گهر سیرجان اظهار داشت: فراخوانی داده شد و بالای سه هزار نفر در تست‌های آکادمی شرکت کردند. پس از ارزیابی‌ها، تیم‌های پایه در سطوح مختلف تشکیل شدند و در حال حاضر فعالیت‌های خودشان را انجام می‌دهند. انتظار داریم خروجی خوبی داشته باشد که ان‌شاالله آکادمی بتواند از تیم بزرگسالان خودمان و فوتبال کشور پشتیبانی کند. 

به خاطر نوع خدمات صداوسیما کمتر به موضوع حق پخش پرداخته می‌شود

مدیرعامل باشگاه گل‌گهر در مورد موضوع حق پخش تلویزیونی که زیر سایه تبلیغات محیطی قرار گرفته، گفت: مهمترین پارامتری که به باشگاه‌های فوتبال در تمام دنیا کمک می‌کند تا بخشی از هزینه هایشان را تامین کنند و درآمدزایی داشته باشند، تبلیغات محیطی و حق پخش است. حتی حق پخش مهمتر از تبلیغات محیطی است. در کشور‌ ما با توجه به شرایط متفاوتی که در ارائه خدمات صداوسیما به جامعه وجود دارد کمتر به این موضوع پرداخته می‌شود. امیدواریم این فرصت درآمدزایی نیز به شرایط باشگاه‌ها کمک کند.

وی افزود: بنابراین تمرکز بیشتری روی بحث تبلیغات محیطی وجود دارد و البته باشگاه‌ها حق دارند از این قصیه منتفع شوند. اینکه تاکنون سهم باشگاه‌ها از تبلیغات محیطی به چه شکلی محاسبه و پرداخت می‌شده، در این زمینه هیچ شفافیتی وجود ندارد. اخیرا هم مساله بدهی مالیاتی مطرح شد که نقش و سهم باشگاه‌ها و سازمان لیگ در این موضوع نیاز به شفاف سازی دارد. به نظر می‌رسد انباشت بدهی مالیاتی در چند سال اخیر بوده که طی این یکی دو سال پرداخت شده است. با همه این تفاسیر حق و حقوق باشگاه‌ها نباید نادیده گرفته شود. مسلما اگر فضایی برای تبلیغات محیطی به وجود آمده به واسطه فعالیت باشگاه‌ها است. ضرورت دارد با الگوبرداری از مدارهای موفق دنیا و مشارکت نخبگان، مدیران و مسئولین باشگاه‌ها منافع حداکثری همه ذینفعان تامین شود.

دریافتی تبلیغات محیطی ما کمتر از یک‌دهم 5میلیارد تومان بود

اسفندیارپور در مورد اینکه سازمان لیگ اعلام کرد باشگاه استقلال ۵میلیارد به سایر باشگاه‌ها ضرر زد و آیا گل گهر سال گذشته از تبلیغات محیطی ۵میلیارد درآمد داشته، عنوان کرد: خیر، درآمد ما از فصل ۹۹-۹۸  خیلی کمتر از ۵میلیارد تومان حتی کمتر از ۱۰ درصد عدد ذکر شده است. رقم فصل ۰۰-۹۹ هم هنوز محاسبه نشده است. 

وی در مورد اینکه بیشتر باشگاه‌ها اعلام کردند در حال حاضر درآمد آنچانی از تبلیغات محیطی ندارند، گفت: مطمئنا باشگاه‌ها به واسطه اینکه شاید فرمول محاسبه و سهمی که دارند متفاوت است، دریافتی متفاوتی دارند. البته این منطقی است ولی باید مشخص شود که فرمول به چه شکلی است. امسال چندین جلسه برگزار شده، معاونین و مدیران مالی همفکری می‌کنند تا ضمن شفافیت سازوکار، توزیع و تقسیم ‌درآمد تبلیغات محیطی نیز در صورت لزوم اصلاح شود.
صحبتی که من می‌کنم مربوط به گذشته‌ای است که تا امروز محقق شده است. 

بروکراسی اداری سازمان لیگ طولانی است

مدیرعامل گل‌گهر در مورد روند نتیجه گیری و عملکرد فنی تیم فوبال بزرگسالان این باشگاه اظهار داشت: انتظارمان از تیم بیشتر از چیزی است که حاصل شده اما اتفاقاتی هم در این میان افتاده که قابل توجه است. در بازی با پرسپولیس یونس شاکری را از دست دادیم که خط حمله ما را دچار مشکل کرد. از طرفی برای جذب بازیکن خارجی اقدام کردیم و بازیکنان مختلفی ارزیابی شدند اما به دلایل مختلف نتوانستیم گزینه مناسب را به تیم اضافه کنیم. 

وی تصریح کرد: بازیکن خارجی ما که مقابل استقلال به میدان رفت، شاید در دوبازی قبلی هم می‌توانست بازی کند اما آنقدر بروکراسی اداری سازمان لیگ طولانی شد که نتوانستیم از او استفاده کنیم. در صورتی که شاید برای نتیجه گیری بهتر می‌توانست به تیم کمک کند. با این حال همین الان نیز در حال ارزیابی هستیم تا یکی دو بازیکن دیگر را به تیم اضافه کنیم.

اسفندیارپور با اشاره به مسائل داوری عنوان کرد: نمی‌خواهیم حساسیت‌ها بالا برود اما در کنار این مسائل، از داوری مسابقات هم ضرر کردیم. بر اساس ارزیابی‌ها و نظر کارشناسان داوری، در بازی با نفت آبادان دو پنالتی صددرصد برای ما گرفته نشد که روی نتیجه بازی تاثیر گذاشت. مسائلی از این دست در بقیه بازی‌ها هم وجود داشت.

وی در مورد اینکه آیا گل‌گهر برای اریک بایناما و اویدی کاررو ضمانت بانکی داده، گفت: بازیکن زیمباوه‌ای هنوز در تمرینات است و تا به عقد قرارداد نرسد ضرورتی ندارد ولی برای اریک بله، ضمانت بانکی گرفتیم که در وجه سازمان لیگ صادر شده و در اختیارشان قرار گرفته است.


مستندات بازیکن خارجی ما حاضر بود اما مقابل نفت آبادان و پرسپولیس بازی نکرد

مدیرعامل گل‌گهر در مورد تعلیق محرومیت امیر قلعه‌نویی اظهار داشت: او پنجاه درصد محرومیتش را پشت سرگذاشته، جریمه نقدی هم پرداخت شده و درخواست دارد که کمیته استیناف مابقی محرومیت را مورد عفو قرار بدهد. امیدواریم این قضیه ختم به خیر شود. این اتفاق از عواملی بود که روی نتیجه‌گیری تیم تاثیر منفی داشت. به هرحال حضور قلعه نویی کنار خط می‌تواند به تحقق و اجرای برنامه‌های کادر فنی درون زمین کمک کند. وکیل او موضوع رفع محرومیت را پیگیری می‌کند و ما هم اگر جایی کمکی لازم باشد قطعا پیگیری می‌کنیم. کما اینکه وکیل باشگاه هم پیگیر این موضوع است.

وی در خصوص صحبت‌های فرهاد مجیدی علیه قلعه‌نویی در کنفرانس خبری پس از بازی، عنوان کرد: در این مورد صحبت‌های زیادی شد. به هرحال قلعه‌نویی پرافتخارترین مربی فوتبال کشور است. نیازی به صحبت و دفاع من ندارد. مجیدی را هم اهالی فوتبال می‌شناسند. او مربی یکی از تیم های بزرگ کشور است. اینکه چه قصدی داشت و با چه هدفی این صحبت را مطرح کرد؛ می‌تواند تعبیر و تفسیرهای مختلفی داشته باشد. 

اسفندیارپور تصریح کرد: ولی آنچه که شاید به بازی ارتباط پیدا می‌کرد و موجب شد او فضای صحبت کردنش عوض شود، محرومیت دو بازیکن خارجیشان بود که نتوانستند مقابل ما بازی کنند. سازمان لیگ طی چند روز اخیر به کرات به این موضوع این موضوع پرداخته، ارتباطی به باشگاه و کادر مدیریتی یا سرمربی و کادرفنی گل‌گهر ندارد. وقتی مشخصا سازمان لیگ حداقل چند روز قبل از بازی به صورت مکتوب اعلام کرده که بازیکنان شما به دلیل عدم ارائه ضمانتنامه حق حضور در بازی را ندارند، موضوع تمام شده است و به یک ساعت قبل از بازی ارتباط پیدا نمی‌کند. 

مدیرعامل گل‌گهر گفت: مستندات موجود را سازمان لیگ ارائه کرده است. ما هم می‌توانیم ادعا داشته باشیم که چرا بازیکن ما با وجود اینکه تمام مستنداتش حاضر بود و می‌توانست مقابل نفت آبادان و پرسپولیس بازی کند، بازی نکرد؟ ولی باید به سازمان لیگ و اینکه باید از اصالت مستندات ما مطمئن شود، بررسی های لازم را بکند و پاسخ بدهد، احترام بگذاریم.


انتهـــــــــــــــــــــــــای پیــــــــــــــــــــــــــام
بیشتر بخوانید

درباره‌ی abdolnabi solimani