تمجید سایت چینی از قدرت تیم ملی فوتبال کشورمان + عکس

یک سایت چینی در مورد علت صدرنشینی تیم ملی فوتبال کشورمان در رنکینگ فوتبال آسیا مطلبی را منتشر کرد.

بخش ورزشی مجله خبری ورزشی اسپورت استار


مجله خبری ورزشی اسپورت‌ استار:
به گزارش خبرگزاری فارس، سایت China.org تحلیلی در خصوص رنکینگ فوتبال دنیا نوشت و از این صحبت کرد که چرا تیم ملی کشورمان باید بهترین تیم آسیا نام گیرد.

این رسانه چینی نوشت: تیم ملی ایران با هدایت اسکوچیچ در 10 بازی اخیر خود به 9 پیروزی و یک تساوی دست یافته است. آنها در 13 بازی اخیر شکست ناپذیر بوده‌اند و در گروه A انتخابی جام جهانی به 16 امتیاز دست یافته‌اند. آنها مقابل سوریه به پیروزی یک بر صفر و 3 بر صفر رسیدند و در مقابل عراق (3-0) ، امارات (1-0) و لبنان (2-1) برد را از آن خود کردند. ایران تنها در دیدار با تیم ملی کره جنوبی در ورزشگاه آزادی به پیروزی دست پیدا نکرد که آن جدال با تساوی یک بر یک به پایان رسید.


سایت چینی در ادامه نوشت که کارشناسان معتقدند که عوامل معتددی در پشت صحنه این عملکرد عالی نقش دارند. در این تیم، همبستگی خوب و هماهنگی کامل بین کادر فنی و بازیکنان وجود دارد و بین همه یک اعتماد متقابل شکل گرفته است که بسیار ارزشمند است. بازیکنان تجربه‌های خوبی از بازی‌های پیش کسب کرده‌اند و اکنون انگیزه خوبی در تیم جریان دارد. 

این رسانه چینی در ادامه به حضور بازیکنان تیم ملی کشورمان در باشگاه‌های اروپایی پرداخت و از مهدی طارمی، سردار آزمون، علیرضا جهانبخش و سامان قدوس تمجید کرد. 

سایت China.org نوشت: بالاتر از هر چیزی فوتبال به مانند یک عشق بزرگ در میان جوانان ایرانی است که باعث می‌شود آنها ساعت‌ها وقت‌ خود را به بازی کردن در زمین‌هایی که کمترین شباهت به زمین‌های فوتبال دارند، را اختصاص دهند. صنعت فوتبال در ایران به اندازه دیگر تیم‌های آسیایی مثل چین، ژاپن، کره جنوبی و عربستان پیشرفت و توسعه پیدا نکرده است. زیرساخت‌ها و بودجه ناکافی باعث می‌شود که بسیاری از استعدادهای جوان در هر نسل به خاک سپرده شوند و فرصت درخشیدن و دیده شدن را نداشته باشند. با این حال، دیگ جوشان شور و شوق برای بازی فوتبال در این کشور چنان پر است که با وجود این تبخیرها، استعدادهای زیادی همچنان به صنعت فوتبال کشور سرازیر می‌شود.


تیم ملی فوتبال کشورمان در آخرین رده‌بندی فیفا در رده بیست و یکم دنیا ایستاده و همچنان بالاتر از ژاپن، کره جنوبی، استرالیا، عربستان و قطر در صدر آسیا قرار دارد. 

انتهـــــــــــــــــــــــــای پیــــــــــــــــــــــــــام
بیشتر بخوانید

درباره‌ی abdolnabi solimani