راستینه: گره زدن مسئله فوتبال به مجلس پیام غلط دادن به فیفاست/به ظرفیت کشتی در کمیسیون ورزشکاران توجه نشده

رئیس کمیته تربیت‌بدنی کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: اینکه یک مسئله را به مجلس شورای اسلامی گره بزنیم پیام غلطی است که عامدانه به فیفا داده می‌شود.

بخش ورزشی مجله خبری ورزشی اسپورت استار


مجله خبری ورزشی اسپورت‌ استار:
به گزارش خبرگزاری فارس، احمد راستینه درباره اعتراض کشتی به انتخابات کمیسیون ورزشکاران، عنوان کرد: اخیراً انتخاب‌هایی در کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک انجام شده که اعتراضاتی را به دنبال داشته است. یکی از این نوع اعتراضات به نوع برگزاری انتخابات و انتخاب افراد توسط کمیته ملی المپیک برمی‌گردد. یکی از رشته‌هایی که همیشه در المپیک و مسابقات جهانی مدال داشته و حداقل 60 درصد مدال‌های المپیک ما را به خود اختصاص می‌دهد کشتی بوده است. کشتی رشته مادر کشور ما محسوب می‌شود و توانسته شادی و نشاط را برای جامعه به ارمغان بیاورد.

رئیس کمیته تربیت‌بدنی کمیسیون فرهنگی مجلس، ادامه داد: اختصاص 2 سهمیه در کمیسیون ورزشکاران نشان می‌دهد به میزان ظرفیت موجود در این رشته سهمیه درستی اختصاص داده نشده است و این شائبه را ایجاد می‌کند که نگاه مهندسی برای حرکت‌های آینده جامعه ورزش در این نوع انتخاب‌ها وجود دارد. باتوجه به ظرفیت بی‌نظیر کشتی و مدال‌آوری قهرمانان بزرگی همچون سوریان حق براین بود افراد توانمند و چهره‌های بین‌المللی در این کمیسیون حضور داشته باشند چرا که این اتفاق هم وزن ما را در مجامع بین‌المللی بالا می‌برد و هم حق کشتی به بهترین شکل ادا می‌شود.

وی در خصوص اتفاقات اخیر فوتبال و همین طور سیستم VAR، خاطرنشان کرد: در فضای مجازی و رسانه‌های اخباری را دیدیم که تعجب برانگیز بود مبنی بر اینکه مجلس VAR را به گروگان گرفته و یا استفاده از آن را به عنوان یک زیرساخت فنی به ورزش نمی‌دهد، نکته‌ای غلطی است چون نه در شان مجلس است و نه مجلس در این حوزه‌ها ورود می‌کند. متاسفانه فدراسیون فوتبال کم کاری خود و عدم توجه به حل مسائل فوتبال کشور را متوجه سایر دستگاه‌ها از جمله مجلس کرده است. به دوستان‌مان در فدراسیون متذکر می‌شویم شما نسبت به تامین تجهیزات مورد نیاز برای ارتقای ورزش کشور مخصوصا فوتبال آنچه در توان دارید استفاده کنید و اینکه کم کاری و عدم موفقیت خود را متوجه مجلس به عنوان یک نهاد نظارتی کنید درست و زیبنده نیست. آقایان مراقب بیانات و مطالب غیرواقعی که به فضای رسانه می‌دهند باشند.

راستینه در ادامه صحبت‌های خود، یادآور شد: حتما پیشکسوتان و مربیان می‌دانند مجلس از سال گذشته تاکنون به صورت ویژه نگاه حمایتی و برنامه جدی در افزایش اعتبارات حوزه ورزش داشت و از همه موفقیت‌های ورزش کشور تجلیل کرد. به میدان آمد تا بستر خوبی برای ارتقای ورزش کشور شکل بگیرد. تجلیل از مدال‌آوران المپیک، حمایت ویژه از پارالمپیک، حمایت از فدراسیون‌ها و فراهم کردن فرصت‌های لازم برای افزایش اعتبارات در کمیسیون تلفیق از اقدامات مثبتی بود که از سال گذشته انجام شد مخصوصا اینکه بعد از 13 سال قانون اختیارات وزارت ورزش به صورت رسمی ابلاغ شد.

وی با اشاره به تعهدات ایران به فیفا، تصریح کرد: اخیرا بحث تعهدات کشور ما به فیفا اعلام شده و اصرار دارند تغییرات اساسنامه‌ها در مجلس مورد بررسی قرار بگیرد. فدراسیون فوتبال یک نهاد عمومی غیردولتی مستقل است، مجمع عمومی فدراسیون نسبت به انتخاب رئیس اقدام می‌کند و اساسا دولت نقشی در انتخاب رئیس یا چینش هیات مدیره فدراسیون ندارد. متاسفانه اخباری مبنی بر اینکه اگر اساسنامه اصلاح نشود، فدراسیون دچار مشکل شود در رسانه‌ها مطرح می‌کنند. به آقایان فدراسیون اعلام می‌کنیم امروز نیاز قانونی فعالیت‌های ورزشی کشور حتی متناسب با اساسنامه فیفا در اختیار شماست چون شما یک نهاد عمومی غیردولتی مستقل هستید که دولت هم در بحث انتخابات شما نقشی ندارد.

نماینده مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: اصرار بر یک مسئله اینکه اساسنامه در مجلس به تصویب می‌رسد یا خیر پیام غلط دادن به فیفاست چون شما می‌دانید براساس آیین‌نامه داخلی مجلس، اگر دولت لایحه‌ای به مجلس ارائه دهد این لایحه در کمیسیون‌های تخصصی بررسی می‌شود و پس از آن با حضور دستگاه‌های متولی کارشناسی می‌شود که بعد از آن به صحن علنی مجلس می‌رود. پس معلوم نیست در صحن علنی نمایندگان محترم رای بدهند یا خیر بنابراین اینکه یک مسئله را به مجلس شورای اسلامی گره بزنیم پیام غلطی است که عامدانه به فیفا داده می‌شود. اگر احیانا مشکلی برای فدراسیون ما به وجود بیاید آنهایی که پیام‌های غلط به فیفا می‌دهند پاسخگوی جامعه ورزش باشند چون ما براساس اساسنامه فیفا همه الزامات را برای فعالیت فدراسیون فوتبال فراهم کردیم. همچنین در اساسنامه احترام به قوانین داخلی کشورها تاکید شده و فکر می‌کنم همه باید به قوانین داخلی خودمان احترام بگذاریم.


انتهـــــــــــــــــــــــــای پیــــــــــــــــــــــــــام
بیشتر بخوانید

درباره‌ی abdolnabi solimani