تشریح نقطه قوت استقلال و پرسپولیس/ فتح آبادی: مجیدی و گل‌محمدی از باخت در دربی نترسند

بازیکن اسبق سرخابی‌های پایتخت گفت: برای دیدن یک دربی زیبا مربیان دو تیم نباید از باخت در این بازی بترسند.

بخش پرسپولیس مجله خبری ورزشی اسپورت‌ استار


مجله خبری ورزشی اسپورت‌ استار:
غلامرضا فتح‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد دربی پایتخت که قرار است شنبه آینده در چارچوب دیدارهای هفته هشتم لیگ برتر برگزار شود، اظهار داشت: این بازی مانند مسابقات دیگر است، اما حساسیت زیادی برای بازیکنان، کادر فنی و هواداران هر دو تیم دارد. در سال‌های اخیر مربیان پرسپولیس و استقلال برای از دست ندادن صندلی‌شان ابتدا دنبال نباختن در دربی هستند و به همین  دلیل در این سال‌ها به جز معدود بازی‌هایی در سایر دیدارها فوتبال بی‌کیفیتی دیده‌ایم که کسی از آنها لذت نبرده است.

وی افزود: خوشبختانه قرارداد هر دو مربی به تازگی دو تا سه سال تمدید شده است و اگر در این دربی شکست بخورند بازهم اتفاقی برای آنها نمی‌افتد. به همین دلیل باید تیمی را روانه میدان کنند تا هم خودشان و هم هواداران و بینندگان تلویزیونی لذت ببرند. هر چند طرفداران تیم برنده از پیروزی تیم خود شاد می‌شوند اما هواداران تیم بازنده هم اگر فوتبال خوبی ببینند، از این موضوع خوشحال خواهند شد. امیدوارم چنین اتفاقی بیفتد.

پیشکسوت سرخابی‌های پایتخت در خصوص اینکه چرا دربی تهران برخلاف دیدارهایی مانند ال‌کلاسیکو و دربی منچستر زیبایی خاصی در سال‌های اخیر نداشته است، گفت: در لیگ‌های حرفه‌ای مثل اسپانیا، ایتالیا یا انگلیس می‌بینیم دیدارهایی که بین دو تیم همشهری برگزار می‌شود، فارغ از حساسیت‌های موجود فوتبال خوبی بوده است اما در ایران فقط مربیان می‌گویند دربی را نبازیم. به همین دلیل تیم‌های خود را به شکلی راهی زمین نمی‌کنند که طرفدار از این مسابقه لذت ببرد.

فتح آبادی اضافه کرد: البته در لیگ جزیره جدا از دربی‌ها همه مسابقات زیبا و لذت بخش است. برای تیم‌هایی مثل لیورپول، منچستر سیتی و چلسی تفاوتی ندارد حریف‌شان مدعی باشد یا تیم انتهای جدولی. در هر مسابقه سعی می‌کنند بهترین نمایش را ارائه بدهند.

وی تصریح کرد: امیدوارم کادر فنی پرسپولیس و استقلال برای بازی پیش رو ترس و نگرانی را کنار گذاشته و به بازیکنان بگویند برد و بازی خوب می‌خواهیم و اگر شکست بخورید اشکالی ندارد. فرهاد مجیدی و یحیی گل محمدی باید جسارت داشته و حتی در نشست خبری قبل از مسابقه اعلام کنند با هدف برد به زمین می‌رویم و اگر باختیم مقصر من هستم نه بازیکنان. در این حالت احتمال جذابیت دربی خیلی بیشتر خواهد شد.

بازیکن اسبق استقلال و پرسپولیس ادامه داد: در دهه 60 تا اوایل دهه 70 اصلا چنین نگرانی در کادر فنی استقلال و پرسپولیس نمی‌دیدیم و هر دو تیم دنبال برد بودند. در آن سال ها به ندرت نتیجه بازی مساوی می‌شد. اما در ادامه همه دنبال نباختن رفتند، مدتی این وضعیت خوب شد اما بار دیگر روند قبلی تکرار شد. 21 دوره از لیگ برتر ایران با نام حرفه‌ای گذشته و حرفه‌ای نیست که مربیان بزرگترین تیم‌های کشور در بازی رو در رو ابتدا دنبال نباختن باشند.

فتح آبادی در مورد شرایط دو تیم برای این مسابقه گفت: پرسپولیس در دو هفته اخیر برنده شده و تا حدی به ریتم مدنظر گل محمدی رسیده است، اما به نظر من برخلاف مهدی ترابی و وحید امیری سایر بازیکنانش آمادگی صد درصدی ندارند. اگر استقلالی‌ها این دو بازیکن را مهار کنند، شاید پرسپولیس نتواند کار خاصی انجام بدهد. دوندگی ترابی و امیری سبب جابجایی در بخش تهاجمی پرسپولیس و ایجاد موقعیت‌های خوب برای این تیم می‌شود.

وی عنوان کرد: از طرفی تمام نفرات استقلال امسال با نظر فرهاد مجیدی جذب شدند و این تیم از لحاظ بازیکن شرایط بهتری از پرسپولیس دارد، اما با این وجود زیبا بازی نمی‌کند. استقلال در چهار هفته اخیر هم نتیجه خوبی نگرفته و از بازیکنان خارجی‌اش هم چیز خاصی ندیدیم. آنها نفرات گره‌گشا و کاردربیاری نیستند.

پیشکسوت سرخابی ها در خصوص اینکه شانس کدام تیم را در دربی بیشتر می‌داند، گفت: نمی‌توان قبل از بازی تفکرات دو سرمربی را خواند، اما طبق آنچه در هفته‌های اخیر از شرایط این دو تیم دیده‌ام احساس می‌کنم این مسابقه برنده نخواهد داشت. شرایط جدول هم هر دو تیم را دست به عصا خواهد کرد. استقلال و پرسپولیس نمی‌خواهند جدول را از دست بدهند. سپاهان در هفته هشتم دیدار سختی با گل گهر دارد و ممکن است نتواند در این مسابقه برنده شود. به همین دلیل پرسپولیس چندان خود را به آب و آتش نخواهد زد. از طرفی استقلال در جایگاه پنجم جدول قرار گرفته و برای اینکه از این رتبه پایین‌تر نیاید صد درصد به دنبال نباختن مقابل پرسپولیس است.


انتهـــــــــــــــــــــــــای پیــــــــــــــــــــــــــام
بیشتر بخوانید

درباره‌ی abdolnabi solimani