هفته هشتم لیگ برتر| تراکتور مقابل خطیبی، فولاد در شیراز/ نساجی و ذوب به دنبال جبران مافات

مسابقات هفته هشتم لیگ برتر فوتبال روز یکشنبه با انجام 4 مسابقه به پایان می رسد. آلومینیوم میزبان تراکتور است، فولاد در شیراز به میدان می رود و نساجی و ذوب آهن نیز میزبان پدیده و مس هستند.

بخش ورزشی مجله خبری ورزشی اسپورت استار


مجله خبری ورزشی اسپورت‌ استار:
به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، چهار مسابقه باقیمانده از هفته از هفته هشتم لیگ برتر روز یکشنبه برگزار می شود.

نگاهی به این مسابقات می اندزایم؛

نساجی - پدیده؛ قطع نوار ناکامی

نساجی بعد از برد هفته نخست دیگر رنگ پیروزی را ندید و با 6 امتیاز در رده دوازدهم جدول لیگ ایستاده هرچند که برخی از مربیان این تیم معتقدند نداشتن زمین مناسب باعث این نتایج شده است و به همین دلیل این تیم قصد داشت در مشهد میزبان حریفانش باشد که تا لحظه نوشتن این متن با این مساله موافقت نشده است. نساجی به دنبال کسب دومین بردش است و پدیده هم با اکبر میثاقیان در تلاش برای بقا و فرار از قعر جدول لیگ. باید دید کدام تیم نوار ناکامی هایش را قطع می کند.

ذوب آهن - مس رفسنجان؛ در انتظار یک نبرد تاکتیکی

تارتار دو هفته است که نتوانسته تیمش را پیروز کند و ذوبی ها با یک باخت و یک تساوی با 10 امتیاز در رده نهم جدول لیگ قرار دارند اما مس رفسنجان با دو برد متوالی شرایط خوبی پیدا کرده و با یازده امتیاز تیم هفتم جدول لیگ است. برنده این مسابقه می تواند دو سه پله در جدول لیگ صعود کند. هر دو باشگاه شرایط مناسبی از نظر پشتیبانی و امکاناتی دارند و حداقل از این دو تیم کسی گلایه مشکلات مالی و پرداخت نشدن دستمزدها را نمی شنود همین  مساله می تواند باعث امیدواری باشد که در این بازی شاهد یک مسابقه فنی و تاکتیکی و به دور از حواشی خسته کننده فوتبال مان باشیم. در واقع باید دید دوئل تاکتیکی را کدام مربی می برد.

فجرشهید سپاسی -فولاد ؛ نبرد جوانی

فجری ها همان تیم همیشگی و دوست داشتنی هستند، جوان، دونده و پرتلاش در میدان تیمی که می تواند هر سال چند بازیکن به فوتبال کشور معرفی کند این تیم در حال حاضر با 8 امتیاز در رده یازدهم جدول ایستاده و فولاد خوزستان هم از زمانی که جواد نکونام به این تیم بازگشته شرایط تیم خوب شده و شکستی نداشته اند. فولادی ها هفته گذشته در خانه بعد از یک بازی سخت و نفسگیر مقابل تراکتور به یک امتیاز قناعت کردند و اکنون می خواهند جبران مافات کنند.

بازی این دو تیم هم دیدنی خواهد شد. بخصوص اینکه هر دو تیم بیشتر به دنبال ارایه فوتبال در زمین سبز مسابقه هستند تا نمایش های حاشیه  ای خارج از گود. در این بازی بازیکنان جوان و جویای نام دو تیم می خواهند خودنمایی کنند. جواد نکونام البته بعد از تساوی مقابل تراکتور به شدت از آیندا پاتوسی بازیکن خارجی تیمش انتقاد کرد و گفت او اضافه وزن دارد و 5 هفته هم هست که برای تیمش بازی نکرده است. این هشدار سرمربی فولاد به بازیکن خارجی اش از نکات قابل توجه هفته پیش بود.

آلومینیوم - تراکتور؛ خطیبی مقابل سولدو

این بازی برای سرمربی آلومینیوم یک مسابقه ویژه است او در شهر زادگاهش و مقابل تیم سابقش قرار می گیرد. فصل گذشته نیز در مقطعی به تراکتور رفت و دوباره به آلومینیوم برگشت. حالا رسول خطیبی برای شکست تراکتور تلاش می کند در حالیکه قرمزپوشان تبریزی از زمان حضور سولدو نباخته اند و روند امتیاز گیری تیم شان مثبت شده است.

تراکتور با فیروز کریمی در 4 هفته 7 گل خورد اما با حضور سولدو در سه بازی دروازه اش را بسته نگه داشته است. خطیبی هم می گوید تیم آلومینیوم اراک زیبا بازی می کند و فوتبال ایران باید به این تیم احترام بگذارد زیرا تمام تمرکزش روی مسایل فنی است. تراکتور هم یکی از پرهوادارترین و با سابقه ترین تیم های کشور است که با حضور این مربی کروات وضعیت مطلوبی دارد.

اسامی داوران هفته هشتم لیگ برتر:

شنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۰
هوادار تهران و نفت مسجد سلیمان ساعت 15
داوران: امیر عرب براقی- فرهاد مروجی- هیوا بهمنی- امیر سامان سلطانی
ناظر: سعید بخشی‌زاده

گل گهر سیرجان و سپاهان ساعت 15
داوران: حسن اکرمی- محمد عطایی- علیرضا مرادی- سعاد وفاپیشه
ناظر: حیدر شکور

استقلال و پرسپولیس ساعت 16
داوران: موعود بنیادی‌فرد- حسن ظهیری- علیرضا ایلدورم- علی صفایی
ناظر: حاتم بک‌پور
کمک داور اضافه: محمد راهی

نفت آبادان و پیکان ساعت 16
داوران: بیژن حیدری- سید یعقوب حجتی- امیر قاسمی- مهدی مرجانزاده
ناظر: حسین خانبان

یکشنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۰
فجر سپاسی شیراز و فولاد خوزستان  ساعت 15
داوران: کمیل غلامی- قهرمان نجفی- نجف پناهی- روح‌اله شریفی
ناظر: فریدون اصفهانیان

تراکتور و آلومینیوم اراک  ساعت 15
داوران: احمد محمدی- حمید سبحانی- مهدی شفیعی- مسعود حقیقی
ناظر: بهرام مهرپیما

نساجی مازندران و پدیده مشهد  ساعت 15
داوران: حسین زیاری- هادی طوسی- مرتضا سلمان‌نژاد- محمدحسین ترابیان
ناظر: ایرج نظری

ذوب آهن و مس رفسنجان ساعت 15
داوران: کوپال ناظمی- جلیل شعرانی- مرتضی یوسف شهریاری- عبدالنبی پورخلف
ناظر: محمود رفیعی


انتهـــــــــــــــــــــــــای پیــــــــــــــــــــــــــام
بیشتر بخوانید

درباره‌ی abdolnabi solimani