باغمیشه: سولدو در تراکتور وقت بهانه‌تراشی ندارد/ دربی نچسب بود + عکس

بازیکن پیشین تیم فوتبال تراکتور گفت:‌ سولدو با علم به محدودیت بازیکنان باکیفیت در تراکتور وارد این مجموعه شد و اکنون نباید دنبال بهانه‌تراشی باشد.

بخش ورزشی مجله خبری ورزشی اسپورت استار


مجله خبری ورزشی اسپورت‌ استار:
علی باغمیشه در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس،‍ در مورد عملکرد تیم فوتبال تراکتور تحت هدایت زونیمیر سولدو در چهار هفته اخیر لیگ برتر اظهار داشت: هرچند تراکتور در هفته هشتم لیگ در خانه خود مغلوب تیم خوب آلومینیوم اراک شد  اما در کل سولدو تحولات مثبتی در این تیم ایجاد کرده است و عملکرد بدی نداشته است. تراکتور قبل از حضور سولدو با هدایت فیروز کریمی روندی منفی داشت و پیاده شدن تفکرات مربی کروات در این تیم زمان می‌برد. سولدو در گذشته در تیم‌های خوبی کار کرده و رزومه بدی ندارد اما کارش در تراکتور خیلی سخت است. این تیم در چهار هفته ابتدایی لیگ سه بار شکست خورد و تأثیرات منفی این باخت‌ها همچنان در تیم وجود دارد. باید به سولدو زمان بدهیم تا کارش را راحت‌تر انجام بدهد.

وی در خصوص اظهارات سولدو مبنی براینکه این تیم نیاز به بازیکنان بیشتری دارد، پاسخ داد: با این صحبت سولدو موافق نیستم زیرا یک مربی با سنجیدن تمام جوانب وارد یک مجموعه می‌شود. سولدو هم با علم بر اینکه شاید فقط در تراکتور یک تا دو جای خالی برای جذب بازیکن وجود دارد، به این تیم آمد. اگر در این شرایط نمی‌توانست به تراکتور کمک کند نباید به مجموعه اضافه می‌شد. اکنون وقت بهانه‌تراشی نیست و سولدو باید با وجود همین مشکلات کارش را برای رفع مشکلات تراکتور انجام بدهد. در غیر این صورت فرقی با مربیان وطنی‌مان ندارد. مربی بزرگ باید در جای اقتدار و بزرگی خودش را نشان بدهد.

پیشکسوت تیم تراکتور افزود: برای سولدو هم‌وطنش برانکو را مثال می‌زنم. این مربی با دست خالی و زمانی که پرسپولیس 13 بازیکن داشت، تیم خود را به فینال لیگ قهرمانان آسیا رساند. سولدو باید تمرکزش را روی کار بگذارد و کمتر به این مسائل توجه کند تا پس از پایان نیم‌فصل بتواند نفرات مدنظر خود را به تراکتور بیاورد. 

باغمیشه تصریح کرد: البته من قبول دارم تراکتور برای رقابت و کسب سهمیه آسیا و قرار گرفتن بین تیم‌های بالای جدول پتانسیل زیادی ندارد. برای کسب موفقیت در لیگ برتر باید بازیکنان حرفه‌ای و تأثیرگذار زیادی در اختیار داشت اما تراکتور به دلیل محدودیت‌هایش کار خیلی دشواری برای نتیجه‌گیری دارد. این باشگاه امسال به استفاده از بازیکنان جوان و کم نام و نشان‌تر رو آورده و باید  برای نتیجه‌گیری در آینده روی آنها سرمایه‌‌گذاری کند.

وی درباره تساوی بدون گل دربی 97 پایتخت توضیح داد: نمی‌خواهم بازی اخیر دو تیم را با زمانی که خودمان در دربی بازی می‌کردیم مقایسه کنم اما نمایش استقلال و پرسپولیس در این مسابقه تحت تأثیر تفکرات سرمربیان دو تیم برای نباختن قرار گرفت. آنها در این دربی دنبال نتیجه‌گرایی بودند. هرچند پرسپولیس از نظر فنی عملکرد بهتری نسبت به حریف داشت اما نمی‌توان گفت حق یک تیم برای برد بیشتر بود.


بازیکن پیشین تیم پرسپولیس افزود: در کل دربی نچسبی دیدیم. گذشت زمان در این مسابقه برای خود من خیلی دشوار بود زیرا به جز 2-3 مورد صحنه جذاب و هیجان‌انگیزی ندیدم. هر دو تیم دنبال نباختن بودند تا در ادامه فصل بدون حاشیه و با آرامش بیشتری کار کنند.

انتهـــــــــــــــــــــــــای پیــــــــــــــــــــــــــام
بیشتر بخوانید

درباره‌ی abdolnabi solimani