ماجرای تخلفی که هیچکس زیر بار آن نمی‌رود/ کی بود کی بود، من نبودم! + عکس

در ماجرای تخلف باشگاه گل‌گهر در استفاده از بازیکن غیرمجاز اتفاقاتی رخ داده که ظاهرا هیچکس در این پرونده مقصر نیست و همه سعی دارند تقصیر را به گردن دیگران بیندازند.

بخش ورزشی مجله خبری ورزشی اسپورت استار


مجله خبری ورزشی اسپورت‌ استار:
به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، اریک باگناما مهاجم گابنی تیم گل‌گهر از روزی که وارد ایران شده، حواشی زیادی پیرامون بازی‌های ملی‌اش ایجاد شده و نامه فدراسیون گابن، باشگاه سیرجانی را با دردسر مواجه کرده است.

بعد از انتشار اسناد بازی نکردن این بازیکن در تیم ملی کشورش ، صدای اعتراض استقلال، پیکان و سپاهان که مقابل گل‌گهر بازی کرده‌اند، بلند شد. آنها با شکایت علیه این بازیکن به فدراسیون، خواستار تغییر نتایج مسابقات شدند. از طرفی اشتباه بخش بین‌الملل در استعلام نامه فدراسیون گابن در این پرونده محرز شده اما وقتی فشار رسانه‌ها زیاد شد، حسین شریفی مدیر روابط عمومی فدراسیون پاسخگو شد.

شریفی در صحبت‌های خود با اشاره به اشتباه فدراسیون در استعلام نامه و بازی‌های اعلام شده این بازیکن در تیم ملی گابن، گفت: تکلیف مشخص است. ارشدترین مقام فدراسیون گابن یک مساله‌ای را تائید کرده است. اگر تخلفی صورت گرفته باشد، از جانب فدراسیون مبدا اتفاق افتاده است. در صورتی که مرجعی بالاتر اعلام کند این بازیکن در آن 4 بازی به میدان نرفته، تصمیم گیری می‌کنیم.


در خصوص این پرونده تمامی مدارک و مستندات از سوی باشگاه‌ها به فدراسیون ارائه شده اما کمیته انضباطی فدراسیون هم سکوت کرده است.کمیته وضعیت فدراسیون هم اصلا در جریان پرونده نیست و مقامات فدراسیون هم توضیحی در این خصوص به افکار عمومی نداده‌اند. ظاهرا در این ماجرا «کی بود کی بود من نبودم» بهترین راهکار برای مسئولان فدراسیون، باشگاه گل گهر و مقصران یک استعلام ساده است. سه هفته از حضور یک بازیکن در ترکیب گل‌گهر با مستندات غیر مجاز بودن وی گذشته و هفته چهارم نیز در پیش است اما هیچکس در این ماجرا خودش را مقصر نمی‌داند.

وقتی از مسئولان فدراسیون سوال می‌شود، نقض قانونی که خودتان در مورد بازیکنان خارجی مصوب کردید چه تبعاتی دارد، با این پاسخ مواجه می‌شوید که باشگاه‌ها خودشان مسئول استعلام هستند. وقتی سوال می کنید اگر باشگاه‌ها تخلف کرده باشند، چه کسی باید با آنها برخورد کند، پاسخ می‌دهد تخلف از کشور مبدا اتفاق افتاده است!

سه باشگاه تا امروز بر سر حضور یک بازیکن در گل گهر با هم جدال لفظی و شکایت داشته اند اما باشگاه گل‌گهر و مسئولانش تخلف این باشگاه و فدراسیون گابن را در پرونده بازیکن جدیدشان قبول نمی‌کنند. فدراسیون فوتبال هم تا امروز زیر بار اشتباهش در این پرونده را نپذیرفته. پس چه کسی باید پاسخگوی چنین اتفاقی عجیبی باشد؟ در این بین تنها به این جمله بسنده شده که پرونده ابعاد   زیادی دارد و باید به آن رسیدگی شود اما اینکه چرا پرونده‌ای به این ابعاد تشکیل شده و مقصر آن کیست و چه عواقبی در پی دارد، سوالی است که همگان در انتظار پاسخ آن هستند.


انتهـــــــــــــــــــــــــای پیــــــــــــــــــــــــــام
بیشتر بخوانید

درباره‌ی abdolnabi solimani