خبرنگاران به جامعه امید و نشاط تزریق کنند/واقع کربلا باید به‌درستی در جامعه تبیین شود

موضوع تاریخی مشروطیت یک پدیده استثنایی است/خبرنگاران به جامعه امید و نشاط تزریق کنند/واقع کربلا باید به‌درستی در جامعه تبیین شود/استقبال دولت فرانسه از ولیعهد عربستان نمونه ذبح حقوق بشر بود

بزرگنمایی تصویر


 

 امام‌جمعه شاهین‌شهر؛

 

موضوع تاریخی مشروطیت یک پدیده استثنایی است/خبرنگاران به جامعه امید و نشاط تزریق کنند/واقع کربلا باید به‌درستی در جامعه تبیین شود/استقبال دولت فرانسه از ولیعهد عربستان نمونه ذبح حقوق بشر بود

 

امام‌جمعه شاهین‌شهر گفت: ائمه جماعت مساجد انتظار می‌رود در بین الخطبه دو نماز مغرب و عشا مردم را به دعوت حضور در نمازهای جمعه نمایند.

به گزارش خبرنگار صدای جویا حجت‌الاسلام قاسم هاشمی امام‌جمعه شاهین‌شهر در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شاهین‌شهر با تسلیت فرا رسیدن ایام حزن‌انگیز شهادت سید و سالار شهیدان حضرت عبدالله الحسین (ع) و ۷۲ تن از یاران با وفای وی در ماه محرم با تأکید بر رعایت تقوا، اظهار کرد: بر اساس آخرین آمارهای جهانی ایران جزو ششمین کشور حادثه‌خیز دنیا به شمار می‌آیید. این پدیده سیل جدیدی که اخیراً باعث کشته‌شدن ۹۰ نفر از هم‌وطنان عزیزمان ما در اقصی‌نقاط کشور شد، مشهور به پدیده مانسون می‌باشد.

وی متذکر شد: با توجه به تعدد تکراری این‌گونه پدیده‌های طبیعی در کشور از مسئولان انتظار می‌رود که ستاد مدیریت بحران کشور همیشه در آمادگی کامل باشد تا در زمان ایجاد این‌گونه بلایای طبیعی به نحوء احسنت بتوانند مدیریت و به مردم خدمت‌رسانی کنند.

امام‌جمعه شاهین‌شهر با تأکید بر اینکه نمازجمعه یک شاخص مهم است، تصریح کرد: با توجه به دیدار اخیر مقام معظم رهبری با ائمه جمعه سراسر کشور و تأکید ایشان بر رونق نمازجمعه از ائمه جماعت مساجد به‌خصوص در شب‌های جمعه انتظار می‌رود در بین الخطبه دو نماز مغرب و عشا مردم را به دعوت حضور در نمازهای جمعه نمایند.

وی در ادامه به مناسبت‌های تقویمی هفته جاری پرداختند و اظهار داشتند: در سالروز فرمان مشروطیت قرار گرفته‌ایم که درس‌ها و عبرت‌های بزرگی در دل آن از با بصیرت بودن تا بی‌بصیرتی نهفته است. چرا که بعد از ترویج دین مبین اسلام در ایران موضوع تاریخی مشروطیت یک پدیده استثنایی است. مشروطیت یک نهضت اسلامی برای مبارزه با استعمار بیگانه بود.

حجت‌الاسلام هاشمی با توجه به فرا رسیدن روز حقوق بشر گفت: بزرگ‌ترین ناقضان حقوق بشر در جهان کشورهای اروپایی و آمریکایی هستند و خوب یا بد بودن حقوق بشر بستگی به منافع آنها دارد. به‌عنوان نمونه سفر اخیر بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی همان قاتل خبرنگار منتقد سعودی جمال خاشقچی به پاریس می باشد که به خاطر منافع خود با استقبال خوب سران دولت غربی فرانسه مواجه شد این نمونه دقیقاً همان ذبح حقوق بشر است.

امام جمعه شاهین شهر با توجه به فرا رسیدن ۱۷ مردادماه روز خبرنگار و شهید صارمی و تبریک این روز تصریح کرد: اخلاق رسانه ای خیلی-خیلی مهم است و اصحاب رسانه باید در این زمینه نهایت دقت را بکار گرفته و با بصریت بیشتری اطلاع رسانی نمایند. انتظار داریم که خبرنگاران آب به آسیاب دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نریزند و با اطلاع رسانی و نقد سازند توام با راهکار به جامعه امید و نشاط تزریق کنند.

وی به فرا رسیدن ۱۸ مردادماه روز اسراء و گرامی داشت رشادت‌های این عزیزان ادامه داد: مهم‌ترین مناسبت هفته پیشرو تاسوعا و عاشورای حسینی علیه‌السلام است چرا که به‌شدت مورد تأکید پیامبر اعظم اسلام (ص) نیز بوده است و امام حسین (ع) به معنی واقعی کلمه کشتی نجات است و باید تلاش کنیم واقعه مهم و تاریخی کربلا به‌درستی تبیین شود.

کد خبر؛ ۲۴۵۶۸

 

درباره‌ی آقای جویا