- ایران سرافراز | اخبار | سیاست | ورزش | جامعه - https://iransarafraz.ir -

سیلی ورزشکاران مسلمان در سال ۲۰۱۹ به صهیونیست‌ها/ ورزش ابزاری برای حمایت از فلسطین+عکس

عکس [1]  ورزشکاران مسلمان رشته‌های مختلف ورزشی در سال 2019 سیلی محکمی به رژیم اشغالگر قدس زدند.

بخش ورزشی مجله خبری ورزشی اسپورت استار

[2]

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، دیپلماسی ورزش همیشه ثابت کرده که می‌تواند ابزاری مناسب برای مبارزه با رژیم اشغالگر قدس باشد. در سال گذشته میلادی (2019)، شاهد اقدامات جوانمردانه ورزشکاران ایرانی در رشته‌های مختلف مقابل صهیونیست‌ها بودیم.

در این گزارش به ورزشکاران مسلمانی می‌پردازیم که در یک سال گذشته پرچم فلسطین و مظلومان را مقابل صهیونیست‌ها برافراشتند و جام عزت و انسانیت را به قهرمانی با خفت و زیرپاگذاشتن حقوق مظلومان، ترجیح دادند.

* عبدالله العنجری (کویت)= جوجیتسو


جوجیتسو کار کویتی در ابتدای سال 2019 پرچم مبارزه با صهیونیست‌ها در ورزش را بالا برد. او در مسابقات جوجیتسو به میزبانی لس آنجلس آمریکا به خاطر رقیب شدن با یک صهیونیست، از این مسابقات انصراف داد. او درباره این تصمیم در توئیتر شخصی خود، نوشت: از این مسابقات به خاطر رقیب شدن با بازیکن اسرائیلی انصراف دادم. کشور فلسطین اشغالی و ملتش مهمتر از درخشش در مسابقات جهانی است. این اقدام من به خاطر گرامی داشتن مردم فلسطین است.

* عزالدین فرج (لبنان)= تکواندو


تکواندوکار 17 ساله لبنانی در رقابت های بین المللی قبرس به خاطر رقیب شدن با نماینده رژیم اشغالگر از حضور در این مسابقات انصراف داد. این اقدام دانش آموز لبنانی از سوی گروه های مقاومت مورد تمجید قرار گرفت.

* سلامه محفوظ (اردن)= تنیس روی میز


 ورزشکار اردنی در رشته تنیس روی میز در مسابقات جهانی به میزبانی مجارستان با یک ورزشکار صهیونیست رقیب شد. او هم از رویارویی با این ورزشکار ممانعت کرد.

* خانم میساء العباسی (تونس)= بوکس

این بانوی تونسی بعد از این تصمیم، گفت: در قرعه کشی با یک بوکسور اسرائیلی رقیب شدم و تصمیم گرفتم تا از این مسابقات انصراف بدهم؛ اگرچه این اقدام برایم سنگین تمام شود.بوکسور خانم تونسی هم مقابل عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی در زمینه ورزش ایستاد. او در مسابقات جهانی به میزبانی روسیه، در دور اول با یک صهیونیست رقیب شد اما حاضر به مبارزه با او نشد.

*فتی نورین (الجزحایر)= جودو


جودوکار الجزایری در مسابقات جهانی به میزبانی توکیو بعد از رقیب شدن با جودوکار صهیونیست، اعلام کرد که حاضر به مسابقه با دشمن صهیونیست‌ نیست.

او اگرچه در دور نخست مقابل رقیبی از لیختنشتاین به پیروزی رسید اما در دور بعد به این ورزشکار صهیونیست خورد و از مسابقات انصراف داد.

* محمد الفضلی (کویت)= شمشیربازی


شمشیرباز نوجوان کویتی نیز از این لیست شرافت بازنماند و در مسابقات جهانی به میزبانی هلند از تقابل با ورزشکار رژیم اشغالگر ممانعت کرد. او می توانست با حضور در این مسابقه جواز حضور در المپیک 2020 توکیو را کسب کند اما به خاطر حمایت از مردم فلسطین انصراف داد.

ورزشکار 16 ساله بعد از این تصمیم گفت: این شکستی دردناک است اما این مهم است که من به وظیفه و اصول اعتقادیم پایبند بودم. باید هرگونه عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر قدس را نپذیریم. 

* دونیک ابی نادر (لبنانشت)=کی

کشتی گیر لبنانی یکی از دیگر از ورزشکارانی است که حاضر به بازی با نماینده رژیم صهیونیستی نشد. ابی نادر در مسابقات جهانی قزاقستان با ورزشکار صهیونیست رقیب شد و از این پیکارها انصراف داد.

این گوشه ای از اقدامات جوانمردانه ورزشکاران مسلمان جهان در سال گذشته بود که با استفاده از دیپلماسی ورزش سیلی محکمی به دشمن صهیونیست‌ زدند. آنها نشان دادند ورزش می‌تواند ابزاری تاثیرگذار در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و مبارزه با صهیونیست‌ها باشد.

[2]

انتهـــــــــــــــــــــــــای پیــــــــــــــــــــــــــام