- ایران سرافراز | اخبار | سیاست | ورزش | جامعه - https://iransarafraz.ir -

استیلی: AFC باید در زمانبندی مسابقات تجدید نظر کند/نفرات این تیم آینده تیم بزرگسالان هستند

 عکس [1] نماینده کمیته فنی کنفدراسیون فوتبال آسیا در گروه سوم رقابت های قهرمانی زیر 23 سال آسیا با حضور در اردوی تیم المپیک با حمید استیلی سرمربی تیم امید ایران گفت ‌و گو کرد.

بخش المپیک و پرالمپیک مجله خبری ورشی اسپورت استار


[2]

[2]

به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از سایت فدراسیون فوتبال،در این مصاحبه که به مدت 50 دقیقه در محل هتل سامیلا بیچ سونگلا برگزار شد سیواجی از کشور سنگاپور سوالات مرتبط با سرمربیان تیم های شرکت کننده در این رقابت ها پیرامون شکل برگزاری مسابقات ، نحوه آماده سازی تیم ها ، شرایط سنی ، آخرین وضعیت و باشگاههای مرتبط با بازیکنان همچنین مسائل فنی مربوط به بازی های این دوره و ادوار دوره قبل را مطرح کرد.


حمید استیلی در گفت و گو با مسئول مطالعاتی کمیته فنی AFC در این گروه پیرامون مهمترین مشکل رقابت های قهرمانی زیر 23 سال آسیا گفت: به عقیده من کنفدراسیون باید در زمان بندی برگزاری این بازی ها تجدید نظر کند چرا که مسابقات انتخابی المپیک از گذشته تاکنون خارج از محدوده فیفا دی برگزار شده و این مسئله برای تیم ایران همیشه مشکل ساز است. با توجه به فشردگی بازی ها امکان تعطیلی لیگ در زمان اردوهای آماده سازی وجود ندارد، از سویی باشگاهها هم به بازیکنان خودشان نیاز دارند و همیشه این مشکل برای تیم زیر 23 سال وجود دارد که نمی تواند از تمام توان و ظرفیت خودش استفاده کند. در بعضی از دوره ها ما لژیونرهای بسیار خوب و توانمندی داشته ایم که نمی توانستند تیم زیر 23 سال ایران را همراهی کنند و باید در این خصوص تجدید نظر شود.


سیواجی همچنین در خصوص زمان آغاز فعالیت استیلی در تیم المپیک سوال کرد که سرمربی تیم امید گفت: من مدت کوتاهی است که هدایت تیم را در دست داشته ام و تنها دو اردوی آماده سازی در اندونزی و قطر را پشت سر گذاشتیم. فرصت زیادی برای کار مستمر نداشتیم در حالی که بسیاری از این تیم های حاضر ماه ها در کنار هم حضور داشته اند. با این وجود تلاش کردیم در همین مدت کوتاه به بالاترین سطح آمادگی ممکن برسیم.


نماینده کمیته فنی AFC با توجه به اطلاعات و اخباری که دریافت کرده از سفر استیلی به سونگلا پیش از آغاز رقابت ها به منظور شناسایی موقعیت و شرایط این منطقه را جالب توجه دانست که سرمربی تیم امید در این خصوص گفت:به هر ترتیب لازم بود پیش بینی درست و دقیقی از موقعیت خودمان در اینجا داشته باشیم. این سفر به ما کمک زیادی کرد. حتی من یک شب در همین هتل محل اقامت تیم ماندم تا کاملا وضعیت را بسنجیم. از جمله موضوعاتی که به آن دقت کردیم آوردن آشپز و تهیه غذای ایرانی بود که واقعا اهمیت داشت. بازیکنان ما عادت به غذاهای شرق آسیا ندارند و در اینجا هم از غذایی که توسط AFC تهیه می شود و در اختیار تیم ها قرار می گیرد به دلیل ذائقه خاصی که داریم استفاده نمی کنیم. همینطور چند روز زودتر به سونگلا آمدیم تا از نظر شرایط خواب ، وضعیت آب و هوایی منطقه و موضوعات دیگر تطبیق پیدا کنیم. ما تجربه سفر به اندونزی را داشتیم و دیدیم که اختلاف 4 ساعت برنامه خواب بازیکنان را دچار مشکل کرده بود. از این تجربه به بهترین شکل استفاده کردیم.


استیلی در پاسخ به سوال سیواجی پیرامون آیتم ها و شاخصه های انتخاب 23 بازیکن نهایی از نظر او گفت:برای من چند شاخصه روشن وجود داشت. اول میزان آمادگی بازیکن. نفراتی که در لیگ بازی می کنند طبیعتا از نظر بدنی در شرایط مسابقه هستند و به این مسئله دقت و توجه زیادی داشتیم. مسئله دوم میزان تاکتیک پذیری بازیکن است که تلاش کردیم اولویت ما بازیکنانی باشد که در برنامه تاکتیک تیمی به خوبی مشارکت دارند و نقش های خود را می پذیرند. طبیعتا سایر شاخصه ها و خصوصیات فردی هم در هر پست متفاوت است اما در نهایت تلاش کردیم بهترین ها را دعوت کنیم که فکر می کنم این اتفاق افتاده و ما با شایسته ترین نفرات این رده سنی در اینجا حضور داریم.


مسئول مطالعاتی کمیته فنی AFC در این گروه در خصوص سطح فنی رقابت ها و نکات قابل توجه در بازی های دور اول سوال کرد که استیلی پاسخ داد:به عقیده من سطح بعضی از بازی ها بسیار بالاست و حتی فاصله ای با بازی های رده بزرگسالان در آسیا ندارد. می بینیم بازیکنان بسیار با کیفیتی در تیم ها حضور دارند و مسابقات سخت و نزدیکی برگزار می شود که نشان دهنده کیفیت تیم ها است. توسعه فوتبال آسیا از نکات قابل توجه است و دیگر تنها شاهد نمایش قدرتمندانه از تیم های نامدار آسیا نیستیم. در این رده سنی بسیاری از تیم ها هستند که پیشرفت قابل توجهی کرده اند.


استیلی همچنین در پاسخ به سوال دیگری پیرامون آینده بازیکنان فعلی تیم امید و امکان حضور آنها در تیم بزرگسالان گفت:در تیم فعلی بزرگسالان ما نفرات زیادی هستند که در تیم های جوانان و زیر 23 سال حضور داشتند.از تیم فعلی ما هم بازیکنانی مثل نورافکن و محبی به تیم بزرگسالان دعوت شدند و حتی مهدی قائدی آقای گل لیگ برتر است. تردید نکنید بسیاری از این نفرات شاکله تیم ملی فوتبال بزرگسالان ایران را در آینده ای نزدیک شکل خواهند داد.


[2]

[2]


سیواجی در این گفت و گو پیرامون احتمال بالا رفتن تعداد تیم های حاضر در رقابت ها به 24 تیم پرسید و سرمربی تیم امید گفت: افزایش تعداد تیم ها یکی از عواملی است که موجب توسعه فوتبال در آسیا می شود و این اتفاق خوبی است. توسعه فوتبال به پیشرفت فوتبال کمک می کند و تیم های بیشتری می توانند در چنین رقابتی مشارکت داشته باشند. شما در جام ملت های آسیا هم می بینید بعضی از تیم ها برای اولین بار فرصت مشارکت پیدا کردند و این اتفاق می تواند منجر به پیشرفت فوتبال در آن کشورها شود.


سرمربی تیم المپیک همچنین توضیحاتی در خصوص شرایط آماده سازی تیم امید ، اردوهای گذشته و بازی های تدارکاتی ارائه داده و اضافه کرد: ما حتما به بازی های بیشتری نیاز داشتیم اما حقیقت این است که با توجه به تقویم مسابقات فرصت دیگری وجود نداشت. تنها یک بار خارج از فیفا دی اردوی آماده سازی برگزار کردیم و در زمان های دیگر تلاش کردیم از تعطیلی بازی های داخی در فیفا دی استفاده کنیم. در غیر اینصورت بازیکنی در اختیار نداشتیم که بتوانیم بازی ها و اردوهای بیشتری برگزار کنیم. بعضی از تیم های حاضر در این مسابقات اردوها و بازی های بیشتری داشتند به این دلیل که یا رقابت های لیگ در آن کشورها متوقف بود و یا باشگاهها بازیکنان خودشان را در اختیار تیم المپیک می گذاشتند.


استیلی در پاسخ به سوالی پیرامون سوابق و دوره های مربیگری خودش نیز گفت:بعد از دوره A آسیا در کلاس پرولایسنس ، مربیگری حرفه ای فوتبال هم شرکت داشتم و با دریافت این مدرک تلاش کردم گام به گام در این مسیر حرکت کنم. فکر می کنم مدارج لازم را گذراندم و سال ها به عنوان کمک مربی و دستیار در کنار مربیان زیادی کار کردم تا ابتدا تجربه لازم را به دست بیاورم و پس از آن به عنوان سرمربی در تیم های باشگاهی حضور داشتم و امروز در تیم ملی فوتبال امید ایران خدمت می کنم که امیدوارم بتوانیم نتایج خوبی برای خوشحالی مردم عزیزمان کسب کنیم.


سیواجی در پایان این گفت و گو ضمن مرور خاطرات حضور حمید استیلی در لیگ سنگاپور گفت:از اینکه همکاری بسیار خوب و نزدیکی با کمیته فنی AFC داشتید و زمان زیادی را در اختیار ما گذاشتید از شما تشکر می کنم. خاطرات حضور درخشان حمید استیلی در لیگ سنگاپور و بازی های به یاد ماندنی آن سال ها را فراموش نمی کنم و امیدواریم در دوره مربیگری هم عملکرد و نمایش موفقی داشته باشید. امیدوارم شما یکی از تیم های راه یافته به دور بعد باشید و حمید استیلی را در بانکوک ببینم.


[2]

[2]


انتهـــــــــــــــــــــــــای پیــــــــــــــــــــــــــام


قهرمانی زیر 23 سال آسیا | توقف قهرمان آسیا مقابل ایران/ امیدوار به طلسم شکنی المپیک [3]