- ایران سرافراز | اخبار | سیاست | ورزش | جامعه - https://iransarafraz.ir -

مظفری: آقایان دنبال VAR هستند اما حاضر به انجام آیین نامه فیفا نیستند/حتی نمی دانند این سیستم ۴ سال است آمده نه ۱۰ سال

کارشناس داوری فوتبال گفت: مشکل داوری ما مدیریت است اما جالب اینجا است دنبال VAR هستند ولی حاضر به انجام آیین نامه درست فیفا نیستند.

بخش ورزشی مجله خبری ورزشی اسپورت استار

[1]

مجله خبری ورزشی اسپورت‌ استار:
نوید مظفری در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در خصوص نامه منتشر شده از سوی داوران برای رئیس جمهور جهت فراهم کردن سیستم کمک داور ویدیویی اظهار داشت: اولا نامه بدون امضا است ثانیا مگر ممکن است که شخصی مثل رئیس جمهور کار دیگری نداشته باشد و به دنبال VARباشد؟

وی افزود: به نظر من این نامه خیلی ناپخته و بدون مشاوره بود.اگر داوران واقعا آن را امضا کرده باشند که من بعید می دانم،اقدامی برای فرار رو به جلو است.این که اشتباهاتی که مخصوصا این هفته در لیگ برتر وجود داشت را پاک کنیم و برنامه را به سمت دیگری ببریم کار درستی نیست.

مظفری ادامه داد: زمان نه چندان دوری بود که بحث VAR نبود و آقایان مرادی،ترکی و سعید مظفری زاده بازی ها را قضاوت می کردند و خیلی خوب هم این کار را انجام می دادند. ما باید به دنبال این باشیم که اصل مشکل کجا است. قطعا اصل مشکل نداشتن کمک داور ویدیویی نیست بلکه قسمت های مدیریتی است که در این 7 یا 8 سال به آن رسیدگی نشده و الان هم با سرپرست جدید در حال ادامه پیداکردن است.

این کارشناس داوری در خصوص این که در نامه اشاره شده VAR ده سال است وارد فوتبال شده گفت: این صحبت ها اشتباه است و این سیستم 4 سال است که وارد فوتبال شده.کلی از کشورهای آسیا این سیستم را ندارند و من فکر می کنم 7 یا 8 کشور در آسیا بیشتر از VAR استفاده نمی کنند. این نشان می دهد روی مسائلی که نوشته شده فکر نکردند که در نامه چه بنویسند.

وی خاطرنشان کرد:همان طور که گفتم این نوع رفتار بیشتر شبیه فرار رو به جلو است. همان طور که می دانید در اروپا با وجود VAR  باز هم مشکلات داوری وجود دارد و قطعا  اگر همین الان سیستم کمک داور ویدیویی وارد ایران شود،در مرحله اول داوران باید آموزش ببینند و این گونه نیست که همین فردا ما VAR داشته باشیم.به نظر من مشکل مدیریت است و جالب اینجا است دنبال این سیستم هستند ولی حاضر به انجام آیین نامه درست فیفا نیستند.

مظفری تاکید کرد: در این آیین نامه نوشته شده که کسی که رئیس کمیته داوران است به هیچ عنوان نباید با تشکلات فوتبالی در ارتباط باشد. الان آقای افشاریان رئیس هیات یک استان است.مگر رئیس هیات فوتبال یک استان با تشکیلات فوتبالی در ارتباط نیست؟چطور در آن سو به دنبال VAR است ولی در این طرف حاضر نیست آیین نامه فیفا را انجام دهد.

کارشناس داوری در خصوص مشکلات و کمبود های داوری هم گفت: دیروز چند داور با من تماس گرفتند و گفتند که چند وقت است لباس دریافت نکرده ایم  و پرچم های ویبره  ما کار نمی کند. باید به این مسائل رسیدگی کنند. تعداد داوران در  لیگ برتر زیاد است. لیست ارسالی به فیفا همانی است که سال پیش  ارسال شده.

وی خاطر نشان کرد:این یعنی این که آقای داور شما هر کاری انجام بدهید نه بهتر میشوی نه بدتر.مگر می شود از یک کشور همان داوران سال گذشته در لیست بین المللی قرار داشته باشند؟این یعنی از این تعداد داور هیچکس بهتر و بدتر نشده است. از افرادی که بیرون هستند هیچ کدام حق نداشتن وارد این لیست شوند؟

مظفری ضمن انتقاد از رویه فعلی گفت : درواقع کاری می کنید داوری که بیرون است فکر کند شما هیچ زحمتی برای بهتر شدن اوضاع نمی کشید.این مسائل باعث می شود داورانی که کم اشتباه تر بودند انگیزه ای برای ادامه کار نداشته باشند. از لحاظ آموزش هم که کلاس یک روزه گذاشتند و تدریس کردند و این گونه است که این بار به مقصد نخواهد رسید.

[1]

انتهـــــــــــــــــــــــــای پیــــــــــــــــــــــــــام
بیشتر بخوانید