- ایران سرافراز | اخبار | سیاست | ورزش | جامعه - https://iransarafraz.ir -

هفته نهم لیگ برتر|آلومینیوم در اندیشه صدرنشینی/ گل گهر مقابل ضعیف ترین تیم لیگ

رقابت های هفته نهم لیگ برتر روز جمعه با انجام 5 مسابقه به پایان می رسد که دو تیم بالانشین گل گهر و آلومینیوم اراک در رقابتی شانه به شانه برای صدرنشینی مقابل حریفان خود قرار می گیرند.

بخش ورزشی مجله خبری ورزشی اسپورت استار

[1]

مجله خبری ورزشی اسپورت‌ استار:
به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، پنج دیدار باقیمانده هفته نهم لیگ برتر روز جمعه برگزار می شود.

نگاهی به این مسابقات می اندازیم؛

نفت مسجدسلیمان - ذوب آهن؛ جبران مافات

نفتی ها در پنج هفته اخیر سه باخت و دو تساوی داشته اند و روند نتیجه گیری این تیم اصلا مورد پسند هوادارانش نیست. ذوب آهن هم در سه هفته اخیر دو باخت و یک مساوی داشته به همین دلیل هر دو تیم به دنبال برد در این مسابقه هستند. کمالوند سرمربی نفت معتقد است تیمش رفته رفته بهتر می شود زیرا فرصت کافی در ابتدای فصل برای آماده سازی نداشته است.

باشگاه ذوب آهن هم باخت خانگی مقابل مس رفسنجان را به داوری ربط داده است. نفتی ها با 6 امتیاز در رده چهاردهم جدول لیگ برتر است و برای بقا می جنگد اما ذوب آهن 10 امتیازی در رده نهم جدول لیگ قرار دارد و در صورت برد در این مسابقه حداکثر می تواند دو پله در جدول لیگ صعود کند.

پدیده مشهد - گل گهر؛ روز سخت میثاقیان

پدیده تیم قعرنشین جدول لیگ بدون برد با ضعیف ترین خط دفاع و خط حمله لیگ که فقط یک گل زده دارد باید مقابل یکی از مدعیان قهرمانی این فصل بایستد. گل گهر یکی از سه تیم 16 امتیازی و بالانشین جدول لیگ است با این حال تیم های استقلال و سپاهان به دلیل استفاده از مهاجم گابنی از این تیم شکایت کرده اند و مدعی اند که حضور این بازیکن قانونی نیست. با این حال سرپرست تیم گل گهر در مصاحبه تندی گفت که بهتر است گدایی امتیاز نکنند! گل گهر در میدان تیم خوب و منسجمی است که با 12 گل زده به همراه سپاهان خط زهردارترین خط حمله لیگ را در اختیار دارد.

شاید پدیده و اکبرمیثاقیان در مشهد روز سختی را مقابل این تیم قدرتمند داشته باشند و هدف اول پدیده قعرنشین قطعا گرفتن یک امتیاز است که نوعی برد برایش محسوب خواهدشد. بعید است گل گهر در مقابل آخرین تیم جدول متوقف شود و شاید این بازی آخرین حضور و فرصت میثاقیان در لیگ برتر باشد.

مس رفسنجان - تراکتور؛ ادامه بردهای کویر نشینان یا بازگشت تبریزی ها؟

مس رفسنجان در 5 هفته اخیر لیگ نتایج خوبی گرفته و سه برد متوالی باعث شده که در جدول لیگ حتی بالاتر از استقلال قرار بگیرد. مسی ها که 5 هفته رنگ باخت را ندیده اند این هفته میزبان تیم تراکتوری هستند که هفته گذشته در خانه مقابل آلومینیوم اراک شکست خورد. سولدو معتقد است که تیمش با تراکتور مد نظرش فاصله دارد با این حال هواداران پرشور تراکتور خواهان شرایط بهتری برای تیم شان هستند. تراکتور در حال حاضر با 8 امتیاز در رده دوازدهم جدول لیگ است و برای رسیدن به رتبه های بالای جدول تلاش می کند.

آلومینیوم اراک - فجرشهید سپاسی؛  شاگردان خطیبی شانه به شانه مدعیان

حتی خوش بین ترین هوادار آلومینیوم هم تصور نمی کرد که تیمشان در هفته نهم لیگ بالاتر از تیم هایی مثل استقلال و پرسپولیس قرار بگیرد. الومینیومی ها در این فصل به همراه گل گهر تنها تیم های بدون شکست لیگ هستند. شاگردان رسول خطیبی به همراه سپاهان و گل گهر 16 امتیازی هستند و اگر در این بازی خانگی پیروز شوند همچنان در کورس بالانشینان جدول باقی خواهند ماند. البته فجرشهید سپاسی تیمی جوان و جنگنده است که به راحتی تسلیم نمی شود. فجری ها با 9 امتیاز در رده دهم جدول قرار گرفته اند رتبه ای که با توجه به هزینه های تیم فجر معقول و فراتر از انتظار است. فجر اگر بتواند آلومینیوم را در خانه متوقف کند در آنصورت باعث خوشحالی دیگر مدعیان خواهد شد. 

فولاد خوزستان - نساجی مازندران؛ نبرد قرمزپوشان شمال و جنوب

فولاد دو مساوی متوالی داشته و اکنون با 12 امتیاز در رده هشتم جدول لیگ قرار دارد رتبه ای که خیلی برای فولادی ها خوشایند نیست. نساجی مازندران هم بعد از 6 هفته ناکامی توانست تیم پدیده را شکست بدهد تا 9 امتیازی شود و به رتبه یازدهم برسد. با این حال فاصله نساجی با قعرنشینان 4 امتیاز است. در این بازی دو تیم با دو هدف متفاوت به میدان خواهند امد نساجی به دنبال مساوی است و فولاد می خواهد سه امتیاز بازی خانگی را بگیرد. البته مصدومیت چند بازیکن فولاد از جمله شاه‌عباسی، پاتوسی، مهران موسوی، احمد جبوری، ایوب والی، وحید حیدریه حسابی کادرفنی فولاد را با مشکلات مواجه کرده است.

جدول لیگ برتر:

1- سپاهان 16 امتیاز

2- گل گهر16 امتیاز

3- الومینیوم اراک 16 امتیاز

....

15- هوادار 5 امتیاز

16- پدیده 2 امتیاز

برنامه مسابقات هفته نهم لیگ برتر:

پنجشنبه ۱۸ آذر

پیکان تهران – استقلال – ساعت ۱۶- ورزشگاه دستگردی

فولاد مبارکه سپاهان اصفهان – صنعت نفت آبادان – ساعت ۱۶- ورزشگاه نقش جهان اصفهان

پرسپولیس – هوادار تهران – ساعت ۱۸- ورزشگاه آزادی تهران


جمعه ۱۹ آذر

نفت مسجدسلیمان – ذوب آهن اصفهان – ساعت ۱۵- ورزشگاه شهید بهنام محمدی

پدیده مشهد – گل گهرسیرجان – ساعت ۱۵- ورزشگاه امام رضا(ع) مشهد

مس رفسنجان – تراکتورتبریز – ساعت ۱۵- ورزشگاه شهدای مس رفسنجان

آلومینیوم اراک – فجرشهید سپاسی شیراز – ساعت ۱۵- ورزشگاه امام خمینی (ره) اراک

فولاد خوزستان – نساجی مازندران – ساعت ۱۸- ورزشگاه شهدای فولاد اهواز

[1]

انتهـــــــــــــــــــــــــای پیــــــــــــــــــــــــــام
بیشتر بخوانید