- ایران سرافراز | اخبار | سیاست | ورزش | جامعه - https://iransarafraz.ir -

ناکامی‌های بزرگ کی‌روش؛ از حذف با ایران تا شکست با نسل طلایی رئال+عکس

رسانه مصری در گزارشی به ناکامی های بزرگ دوران مربیگری کارلوس کی روش پرداخت.

بخش فوتبال جهان مجله خبری ورزشی اسپورت استار

[1]

مجله خبری ورزشی اسپورت‌ استار:
به گزارش خبرگزاری فارس، تیم ملی مصر با هدایت کارلوس کی روش سرمربی سرشناس پرتغالی در جام کشورهای عربی به رده چهارم رسید. مصری ها انتظار زیادی داشتند که تیم ملی کشورشان در این رقابت ها قهرمان شود ولی دو باخت متوالی مقابل تونس و قطر باعث شد تا فراعنه چهارم شوند.

نشریه «الوطن» مصر در گزارشی تحلیلی بعد از ناکامی مصر با هدایت کی روش در تورنمت کشورهای عربی به تاریخ دوران مربیگری این مرد پرتغالی پرداخت.

رسانه معتبر مصری به ناکامی های بزرگ تاریخ مربیگری کی روش پرداخت که باخت این مربی روی نیمکت ایران مقابل ژاپن در نیمه نهایی جام ملت های آسیا 2019 امارات یکی از این بزرگترین ناکامی های این مربی پرتغالی دانست.

*ناکامی های بزرگ کارلوس کی روش در دوران مربیگری از دید رسانه مصری به شرح زیر است:

*ناکامی با نسل طلایی رئال مادرید

کی روش در ابتدای قرن کنونی یعنی فصل 2003-2004 هدایت رئال مادرید را برعهده گرفت. کی روش با وجود اینکه نسل طلایی و اسطوره های رئال مثل رائول، لوئیس فیگو، زین الدین زیدان، دیوید بکام و روبرتو کارلوس را در اختیار داشت ولی از کسب قهرمانی در جام حذفی اسپانیا در سال 2004 ناکام ماند.


رئال در فینال جام حذفی اسپانیا با تمام ستاره هایش مقابل رئال ساراگوسا با نتیجه 3 بر 2 شکست خورد تا کی روش با وجود این همه ستاره از کسب جام بازماند.

همچنین نتایجی که رئال با کی روش در آن فصل از لالیگا کسب کرد با توجه به داشتن این همه ستاره بد بود. کهکشانی ها در آن فصل در جایگاه چهارم قرار گرفتند. تمام این نتایج بد باعث شده تا کی روش از سمتش برکنار شود.

*حذف شدن از جام ملت‌های آسیا با ایران

از دیگر ناکامی های بزرگ کی روش به همراه تیم ملی ایران بود. او در جام ملت های آسیا 2019 امارات با هدایت ایران به نیمه نهایی رسید ولی مقابل ژاپن با نتیجه 3 بر صفر تن به شکست داد و از این رقابت ها حذف شد.


کی روش بعد از این ناکامی برزگ با ایران در نشست خبری، گفت: ما اشتباه غیرعمدی را مرتکب شدیم که گل اول ژاپن به ثمر رسید. این اشتباه باعث شد تا به روحیه بازیکنان تاثیر بگذارد. من مسئولیت این شکست را کامل برعهده می گیرم.

بعد از این بازی کی روش بعد از 8 سال مربیگری در تیم ملی ایران از این تیم خداحافظی کرد.

*6 تایی شدن با کلمبیا مقابل اکوادور

بعد از مربیگری با ایران کی روش راهی کلمبیا شد و هدایت تیم ملی این کشور را برعهده گرفت. مرد پرتغالی هدایت این تیم  را در مسابقات مقدماتی جام جهانی 2022 برعهده داشت. او در این مسابقات تنها 4 بازی روی نیمکت کلمبیا نشست. او 2 باخت، یک مساوی و یک برد با کلمبیا کسب کرد.

[1]

اما ناکامی بزرگ کی روش در باخت سنگین 6 بر یک مقابل اکوادور رقم خورد. این باخت سنگین ترین باخت تاریخ کلمبیا از سال 1977 بود به همین خاطر مرد پرتغالی بعد از این باخت بزرگ برکنار شد.

انتهـــــــــــــــــــــــــای پیــــــــــــــــــــــــــام
بیشتر بخوانید