- ایران سرافراز | اخبار | سیاست | ورزش | جامعه - https://iransarafraz.ir -

کربکندی:‌ سپاهان تنوع تاکتیکی ندارد/ حذف استقلال و پرسپولیس مایه سرشکستگی فوتبال کشور است + عکس

کارشناس فوتبال گفت:‌ یکی از مشکلات سپاهان در نتیجه‌گیری نداشتن تنوع تاکتیکی است.

بخش ورزشی مجله خبری ورزشی اسپورت استار

[1]

مجله خبری ورزشی اسپورت‌ استار:
رسول کربکندی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد شرایط تیم سپاهان و اینکه دو  هفته است این تیم در نتیجه‌گیری دچار مشکل شده است، اظهار داشت: سپاهان بدون اغراق حرفه‌ای‌ترین باشگاه ایران است. باشگاهی که هم از نظر امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری  هر آنچه که این باشگاه بزرگ باید داشته باشد  را دارد. این تیم بازیکنان خوبی جذب کرده و یک سرمربی جوان  دارد که شخصیت خوبی هم دارد.

وی افزود: محرم نویدکیا کم‌حاشیه‌ترین مربی فوتبال کشور است. کادر فنی خوبی هم کنار او قرار داده‌اند. مربیان خارجی و ایرانی و دستیاران جوان که می‌توان گفت یک کادر کامل فنی هستند. دیدگاه هم این بوده که سپاهان به راحتی قهرمان لیگ شود.

کربکندی تصریح کرد: اینکه چرا تیم سپاهان  نتیجه نمی‌گیرد و دو باخت پشت هم آورده دلایل مختلفی دارد؛ اول اینکه این تیم به مسائل دفاعی کمتر توجه می‌کند و به کارهای هجومی بیشتر می‌پردازد. خود نویدکیا هم گفته بود که دوست دارم تیمم بیشتر حمله کند اما به نظر من برای بردن اول باید گل نخورید.تیم‌های دیگر مقابل سپاهان تدافعی بازی می‌کنند و با 7-8 بازیکن دفاع می‌کنند و روی ضد حمله کار می‌کنند. یکی از اشکالات تیم سپاهان این است که تنوع تاکتیکی زیادی ندارد و یکنواخت فوتبال بازی می‌کند و رقبا مسیر حرکتی آنها را می‌بندند.

[1]

سرمربی اسبق سپاهان با اشاره به ضعف دروازه‌بانی در این تیم عنوان کرد: سپاهان درون دروازه هم مسئله دارد. بعد از دروازه‌بانی خوبی که فصل گذشته داشت اکنون یک دروازه‌بان خارجی جایگزین شده که عکس‌العمل‌های خوبی دارد اما قدش کوتاه است و روی شوت‌های از راه دور غافلگیر می‌شود. به نظرم باید محرم نویدکیا بازنگری در مورد تنوع تاکتیکی تیمش داشته باشد تا وقتی راه تیمش بسته می‌شود پلن‌های دیگری را برای اجرا داشته باشد.

این کارشناس فوتبال با اشاره به حضور بازیکنان زیاد در سپاهان عنوان کرد: تعدد بازیکنان زیاد در سپاهان نیز یکی از مشکلات دیگر این تیم است. این تیم بازیکنان زیادی دارد و حیف است با این همه سرمایه‌گذاری در نتیجه‌گیری موفق نشود. اگر تماشاگران در ورزشگاه حضور داشتند قطعاً فشار روانی بیشتری روی تیم ایجاد می‌شد. 

کربکندی در مورد اینکه سپاهان بازیکنان بزرگی هم در نقل و انتقالات جذب کرد و مغانلو از پرسپولیس و مسعود ریگی از استقلال را به خدمت گرفت، تاکید کرد: یکی از مشکلات سپاهان این است که نوع بازی فوتبالیست‌هایش یک شکل است. در زمان امیر قلعه‌نویی توپ‌ها برای کی‌روش استنلی ارسال می‌شد و او یا این توپ‌ها را یا گل می‌کرد یا روی آن تأثیر می‌گذاشت تا موج دوم حمله ایجاد شود اما اکنون شیوه بازی بازیکنان سپاهان یکنواخت و یک شکل است.

وی در مورد اینکه مقصر حذف احتمالی استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا را فدراسیون فوتبال یا مدیران خود باشگاه‌ها می‌داند، گفت: فوتبال ما در کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا موقعیت خوبی ندارد.  مدام تیم‌های ما به خاطر پرونده‌های خارجی پنجره نقل و انتقالی‌شان بسته می‌شود و با محرومیت‌هایی مواجه می‌شویم.  در فدراسیون فوتبال و باشگاه‌های‌مان افراد حقوقی خوب و قوی نداریم که به این مسائل رسیدگی کنند. شما ببینید گل‌گهر سیرجان بازیکنی جذب کرده که فدراسیون فوتبال کارت او را صادر کرده است. در واقع خود فدراسیون هم ممکن است مقصر باشد یا اگر باشگاه تخلفی کرده باید با آن برخورد شود. در واقع فوتبال ما کلاف به هم ریخته‌ای دارد که نمی‌دانم یقه چه کسی را به عنوان مقصر باید گرفت.

[1]

این کارشناس فوتبال تصریح کرد: باشگاه‌ها هم ضعیف عمل می‌کنند اما باشگاهی مثل سپاهان چرا دچار این مشکلات نمی‌شود؟ دلیلش آن است که ساختار اداری قوی و آدم‌های قدرتمندی دارد که مسائل را به خوبی پیش می‌برند اما استقلال و پرسپولیس با این همه هیاهو و سروصدا مدام دچار چنین مشکلاتی هستند. مدیریت این باشگاه‌ها هر روز تغییر می‌کند و اکثراً هم آدم‌های سیاسی می‌آیند.این مسائل برای فوتبال ما زشت است.

کربکندی با اشاره به دیدارش با عزیزی خادم رئیس فدراسیون فوتبال در اصفهان خاطرنشان کرد: به ریاست محترم فدراسیون فوتبال در اصفهان گفتم خیلی بد است که اردن کمک داور ویدیویی دارد و ما نداریم. یکی از دلایل هجمه به داوری فوتبال ما همین نبود VAR است. داوران جوانی که بدون VAR مورد هجمه قرار می‌گیرند.اکثر مربیان هم در توجیه شکست‌های خود اشتباهات داوری را پررنگ جلوه می‌دهند اما اگر VAR وجود داشت دیگر مربی نمی‌توانست بد ارنج کردن یا تمرین نامناسب تیمش به گردن یک اشتباه داور بیندازد هرچند اشتباهات داوران ما هم واقعاً تأثیرگذار در نتایج هستند. با  این شرایط باید بگویم حذف احتمالی استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا چیزی جز سرشکستگی برای فوتبال ایران نیست.

انتهـــــــــــــــــــــــــای پیــــــــــــــــــــــــــام
بیشتر بخوانید