- ایران سرافراز | اخبار | سیاست | ورزش | جامعه - https://iransarafraz.ir -

جام ملت‌های فوتبال بانوان آسیا| از امید به صعود تا دفاعی که کابوس هندی‌ها شد

تیم ملی فوتبال بانوان کشورمان در نخستین دیدار خود در جام ملت‌های آسیا فردا مقابل هند قرار می‌گیرد.

بخش ورزش بانوان مجله خبری ورزشی اسپورت ‌استار

[1]

مجله خبری ورزشی اسپورت‌ استار:
به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، بیستمین دوره جام ملت‌های فوتبال زنان آسیا قرار است از 30 دی‌ماه آغاز شود که 12 تیم حاضر در 3 گروه 4 تیمی برای کسب عنوان قهرمانی تلاش خواهند کرد. تیم ملی فوتبال بانوان کشورمان که نخستین حضورش را در جام ملت‌ها تجربه می‌کند، روز پنجشنبه در دیدار نخست از ساعت 17:30 مقابل هند میزبان این دوره از مسابقات قرار می‌گیرد. 

تیم ملی فوتبال کشورمان در رنک 70 و تیم ملی هند در رنک 55 جهان قرار دارند. این دو تیم پیش از این یک بار در سال 2019 مقابل هم قرار گرفته‌اند که با برتری یک بر صفر هندی‌ها همراه بود. با توجه به اینکه 5 تیم برتر مسابقات می‌توانند سهمیه جام جهانی را به طور مستقیم کسب کنند، هندی‌ها با میزبانی و تدارکاتی که جهت حضور در مسابقات دیده‌اند امیدوار به کسب این سهمیه هستند. 

* مصاف بانوان ایرانی با تیمی آماده 

تیم فوتبال زنان هند در سال 2021 به 6 کشور سفر کرده است تا مقابل تیم‌های باکیفیت به عنوان بخشی از آماده‌سازی خود برای مسابقات جام ملت‌های آسیا رقابت کند. فدراسیون فوتبال هند شرایط را برای انجام مسابقات در خارج از کشور حتی در شرایطی که جهان در حال مبارزه با همه گیری کووید 19 بوده فراهم کرده است. این تیم 14 مسابقه تدارکاتی برگزار کرده که حاصل آن 3 برد و 11 شکست بوده است. ببرهای آبی نهمین حضور خود را در جام ملت‌های آسیا تجربه خواهند کرد. این کشور تاکنون 2 نایب‌قهرمانی در سالهای 1979 و 1983 را کسب کرده است.

تیم ملی کشورمان در حالی نخستین حضورش را بدون هیچ دیدار تدارکاتی بین‌المللی تجربه خواهد کرد که مریم ایراندوست سرمربی تیم ملی امیدوار به صعود از مرحله گروهی است. وی در این باره گفته بود: برای تک تک بازی‌ها برنامه ریزی و آنالیز کرده‌ایم و مطمئن باشید که ایران حریف دست و پا بسته‌ای نخواهد بود. هدف ما فقط حضور نیست بلکه دنبال این هستیم که قدرت فوتبال بانوان ایران را به آسیا نشان دهیم.

وی همچنین درباره بازی مقابل هند، خاطرنشان کرد: تقریبا 8 بازی از تیم ملی هند را دیده ایم و تیمی کاملا دونده و جنگ جو و منظم و باهوش دارند.

[1]

* چالشی به نام ایران برای ببرهای آبی آسیا

بازی با ایران برای تیم هند هم راحت نخواهد بود. با توجه به حضور تیم‌های قدرتمندی همچون چین و چین تایپه در گروه A که سابقه چندین عنوان قهرمانی را دارند، هند برای حضور در مرحله یک چهارم نیاز به پیروزی برابر ایران دارد. ببرهای آبی آسیا می‌دانند که بازی با ایران بسیار سخت و چالش برانگیز خواهد بود.

توماس دینربای سرمربی تیم ملی فوتبال هند در این باره گفت: نخستین هدف ما صعود به یک چهارم است. ما فکر می‌کنیم این شانس را داریم که به این هدف برسیم. بازی با ایران یک دیدار واقعا سخت خواهد بود. ما فیلم بازی‌های آنها را تماشا کرده‌ایم و ایران واقعا یک تیم جنگنده است.

وی دفاع ایران را بسیار قدرتمند توصیف کرد و یادآور شد: ایران دفاع قدرتمندی دارد و بازیکنان این تیم در محوطه جریمه دفاع بسیار خوبی دارند. این برای ما که دنبال گلزنی هستیم چالش بزرگی است. 

[1]

انتهـــــــــــــــــــــــــای پیــــــــــــــــــــــــــام
بیشتر بخوانید