- ایران سرافراز | اخبار | سیاست | ورزش | جامعه - https://iransarafraz.ir -

هفته شانزدهم لیگ برتر| پرسپولیس و فولاد؛ دوئل قبل از سوپرجام/سپاهان به دنبال جبران

هفته شانزدهم لیگ برتر روز شنبه با انجام دو مسابقه در تهران و کرمان آغاز می شود، پرسپولیس میزبان فولاد خوزستان است و سپاهان به مصاف مس رفسنجان می رود.

بخش ورزشی مجله خبری ورزشی اسپورت استار

[1]

مجله خبری ورزشی اسپورت‌ استار
به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، مسابقات اولین هفته از دور برگشت لیگ برتر در سه روز شنبه، یکشنبه و دوشنبه و چهارشنبه برگزار می‌شود و بعد از آن مسابقات لیگ برتر حدود 30 روز تعطیل خواهد بود. البته اولین باز‌ی‌های دور برگشت با حواشی زیادی همراه بود از کرونایی شدن بازیکنان استقلال تا حواشی مدیریتی باشگاه پرسپولیس و شایعه استعفای یحیی گل محمدی، از نکات قابل توجه دیگر اینکه استقلال به دلیل تفاضل گل مناسب در هفته شانزدهم حتی اگر پیروز نشود هم به احتمال فراوان صدرنشین خواهد ماند.

نگاهی به سه بازی روز شنبه می‌اندازیم؛

مس رفسنجان - سپاهان ؛ پایان ناکامی زردپوشان؟

مس رفسنجان دور رفت را با 23 امتیاز و قرار گرفتن روی پله پنجم لیگ به پایان رساند که رتبه‌ای آبرومند برای این تیم محسوب می‌شود اما سپاهان اگرچه 29 امتیاز دارد و روی پله سوم جدول لیگ ایستاده اما هوادارانش از شرایط تیم راضی نیستند. حذف سپاهان مقابل آلومینیوم اراک در جام حذفی این عصبانیت و ناراحتی را بیشتر کرده و حتی برخی از هواداران خواهان ایجاد تغییر در کادرفنی تیم شده‌اند! با این حال محرم نوید کیا می‌گوید با دو باخت از سپاهان جدا نخواهد شد و قطعا او باید در آخرین بازی قبل از تعطیلات نیم فصل سه امتیاز به هواداران تیمش تقدیم کند وگرنه شرایط ممکن است طور دیگری برای او رقم بخورد.

زردپوشان اصفهانی در سه مسابقه آخر لیگ برتر بازنده نشده‌اند. بازی رفت را سپاهان 2 بر صفر برد اما حالا شرایط دو تیم کاملا متفاوت است. ضمن اینکه سپاهان بازیکنان و امکانات خوبی در اختیار دارد اما هنوز نتوانسته در حد نام این باشگاه نتیجه بگیرد. مس رفسنجان هم در جام حذفی در 120 دقیقه با یک گل از سد پدیده عبور کرد و شاید خستگی تنها مشکل مسی ها باشد. 

پرسپولیس- فولاد؛ دوئل قبل از سوپرجام

پرسپولیس دور رفت را فقط با سه امتیاز کمتر از استقلال به پایان رساند  و روی پله دوم ایستاد البته اگر رای کمیته انضباطی در مورد شکست انضباطی گل‌گهر مقابل استقلال تغییر کند فاصله دو تیم قرمز و آبی پایتخت کمتر خواهد شد. پرسپولیس قهرمان 5 دوره لیگ برتر در این فصل سعی کرد در زمینه فنی نوسان زیادی نداشته باشد اما از نظر مدیریتی حواشی این باشگاه فراوان و پررنگ بود. در همین سال 1400 سه مدیرعامل باشگاه پرسپولیس به خود دیده و اکنون نیز رضا درویش مدیرعامل اسبق باشگاه سایپا سکان مدیریتی پرسپولیس را برعهده گرفته است با این حال بازیکنان از بدقولی‌های مدیران قبلی باشگاه در جهت پرداخت نشدن مطالبات‌شان بسیار ناراحت هستند. هرچند پرسپولیس در جام حذفی با سه گل تیم ذوب آهن را شکست داد تا با شرایط فنی ایده آل به مصاف فولاد خوزستان بیاید اما شایعه شده که ممکن است بعد از این مسابقه یحیی گل‌محمدی از سرمربیگری پرسپولیس استعفا بدهد زیرا مشکلات مالی حل نشده است.

فولاد خوزستان دور رفت را با 21 امتیاز و رتبه هفتمی به پایان رساند البته جواد نکونام از ابتدای فصل در این تیم حضور نداشت و در مقعطی کوتاه عبدالله ویسی سرمربی فولاد شد که در همان بازی اول سه بر یک باز ی را به پرسپولیس واگذار کرد! اکنون جواد نکونام به این تیم آمده و هفته گذشته نیز در جام حذفی در کمال ناباوری مقابل مس کرمان شکست خورد و از گردونه رقابت‌ها کنار رفت. فولاد که قهرمان فصل گذشته جام حذفی بود وداعی زودهنگام با جام داشت و حالا در این بازی می خواهد به نوعی جبران مافات کند.

این مسابقه قرار است 18 بهمن در قالب سوپرجام تکرار شود! مسابقه‌ای که برنده‌اش یک جام قهرمانی به خانه می‌برد اما شاید در آن روز دیگر یحیی گل محمدی سرمربی تیم پرسپولیس نباشد! فولادی‌ها قطعا در این بازی محتاط‌تر از همیشه بازی می‌کنند تا در ورزشگاه آزادی دوباره شکست بازی رفت تکرار نشود. مسابقه‌ای که ممکن است شام آخر گل‌محمدی با پرسپولیس باشد.

هوادار - استقلال؛ شاید وقتی دیگر!

برگزاری مسابقه دو تیم به دلیل شرایط کرونایی استقلالی ها به روز چهارشنبه موکول شد. به هر حال در این بازی رضا عنایتی میزبان استقلال تیم سابق خود است. هوادار در اولین مسابقه اش در لیگ برتر روبه روی استقلال بازی کرد و با وجود ارایه بازی خوب شکست خورد. این تیم 14 امتیازی در رده دوازدهم جدول ایستاده و باید مقابل قهرمان نیم فصل بازی کند. هوادار با دو باخت متوالی دور رفت را به پایان رساند و اکنون می خواهد این نوار باخت ها را قطع کند.

برنامه مسابقات هفته شانزدهم لیگ برتر؛

شنبه ۲ بهمن

مس رفسنجان-فولاد مبارکه سپاهان – ساعت ۱۵- ورزشگاه شهدای مس رفسنجان

پرسپولیس-فولاد خوزستان– ساعت ۱۷- ورزشگاه آزادی  تهران

یکشنبه 3 بهمن

نفت مسجد سلیمان-پیکان تهران– ساعت ۱۵- ورزشگاه شهید بهنام محمدی مسجد سلیمان

تراکتور تبریز-گل گهر سیرجان– ساعت ۱۵- ورزشگاه بنیان دیزل تبریز

ذوب آهن اصفهان-صنعت نفت آبادان– ساعت ۱۵- ورزشگاه فولادشهر فولادشهر

آلومینیوم اراک-پدیده مشهد– ساعت ۱۵- ورزشگاه امام خمینی(ره) اراک

دوشنبه 4 بهمن

فجر سپاسی شیراز- نساجی مازندران– ساعت ۱۵- ورزشگاه حافظیه شیراز

چهارشنبه 6 بهمن

هوادار تهران-استقلال– ساعت 17 - ورزشگاه انقلاب کرج

[1]

انتهـــــــــــــــــــــــــای پیــــــــــــــــــــــــــام
بیشتر بخوانید