- ایران سرافراز | اخبار | سیاست | ورزش | جامعه - https://iransarafraz.ir -

برای «تغییر» در شاهین‌شهر، میمه و برخوار باید همه جریانات اجماع کنند

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، نورالله جویا خبرنگار و فعال رسانه‌ای طی یادداشتی کوتاه در خصوص انتخابات مجلس اسفندماه امسال از حوزه انتخابیه شاهین‌شهر، میمه و برخوار به شرح زیر آورده است؛

 

 

با توجه به اینکه متقاضیان داوطلبی نمایندگی دوازدهمین دوره­ مجلس می­‌بایست از روز دوشنبه تاریخ ۱۶/۵/۱۴۰۲ تا روز یکشنبه تاریخ ۲۲/۵/۱۴۰۲ از ساعت ۸ تا ۱۸ جمعاً به مدت ۷ روز، از طریق پنجره واحد وزارت کشور به آدرس keshvar.moi.ir [1]  وارد و با تکمیل اطلاعات و مدارک مورد نیاز، درخواست خود (پیش ثبت‌نام) را ثبت کنند و این پیش ثبت‌نام الزامی است.

و در ادامه تماس و مشورت بسیاری از خواص حوزه انتخابیه دو شهرستان شاهین‌شهر، میمه و برخوار برای کاندیدا شدن و رقابت با حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده سه دوره مجلس لازم دانستم چند مورد مهم را به اطلاع همگان بخصوص آن دسته از افرادی که قصد رقابت با نماینده یاد شده را دارند عنوان نماییم.

اولاً؛ بنده در جایگاه یک خبرنگار کاملاً  آزاد و مستقل سیاسی نزدیک به ۸ سال هست در جلسات و معاشرت با افراد مختلف به‌صورت کاملاً شفاف و قاطع هم اعلام و هم عنوان کرده‌ام که اگر می‌خواهیم شاهد رشد و شکوفایی پیش از پیش دو شهرستان شاهین‌شهر، میمه و برخوار باشیم باید در راستای منویات مقام معظم رهبری در پای صندوق‌های رأی حضوری حداکثری داشته باشیم و در ادامه اگر آینده کشورمان برایمان مهم است با تحقیق و بررسی دقیق باید  به واژه «تغییر» رأی بدهیم و نه تکرار.

چراکه نماینده فعلی امتحان پس داده است و در مدت ۱۲ سالی که بر کرسی سبز مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه یاد شده تکیه زده است هر چه در آستین داشته است، چه خوب و چه بد از تذکر، نطق، اخطار، آوردن فلان مسئول یا وزیر جهت بازدید و چاره‌اندیشی مسائل و مشکلات دو شهرستان شاهین‌شهر، میمه و برخوار یا ملاقات‌های مردمی و سایر وسط میدان آورده و به نمایش گذاشته است و دستاورد او کاملاً برای همگان مشخص است و با توجه به رصدی که انجام داده‌ام بعید می‌بینم حرف جدیدی هم برای گفتن داشته باشد که مشتری خواهان آن باشد. هر چند هنوز هم مشتری خاص خود را بخصوص از قشر سنتی دارد.

ثانیاً؛ جریان حاکم در حوزه سیاسی دارای قدرت لابی و چانه‌زنی بالایی در سطح نهادها و دستگاه‌های مختلف است. به همین خاطر به‌صورت شبانه‌روز در تلاش است که این یک کرسی مهم مجلس را به هر قیمتی که شده است حفظ کند که تجربه انتخابات گذشته گواه و تایید کننده این مطلب می باشد، به همین خاطر چون جریان یاد شده به دنبال حفظ و افزایش سبد رای خود هست و به‌هیچ‌عنوان نمی‌تواند کاندید وزنه یا رقیب برتر را تحمل کند، در صورت احساس این اتفاق یا خطر به سراغ مهره‌های تأثیرگذار خود می‌رود تا برای کاندید تأثیرگذار بر آرای،  دست‌انداز ایجاد کند و این در دنیای رقابت کاملاً طبیعی است.

به همین خاطر فعلاً ترجیح می‌دهم که از انتشار هر گونه یادداشت، گزارش یا مصاحبه انتخاباتی با مطرح‌کردن اسامی افراد تا تایید نهایی‌شدن کاندیداها از سوی شورای محترم نگهبان به جد پرهیز نماییم.

ثالثاً؛ این روی سخنم با جریانات مختلف سیاسی، نخبگان، اندیشمندان، ورزشکاران، اصناف مختلف، اعضای شوراهای شهر و روستا، سرمایه‌گذاران، قشر زحمت‌کش کارگری، کارمندی، معلمان، بانوان و افراد تأثیرگذاری هست که در شاهین‌شهر، میمه و برخوار یا زندگی و یا فعالیت انجام می‌دهند.

 اگر واقعاً دلسوز و به دنبال رشد دو شهرستان هستید و به محل زندگی و کسب  و کار خود ارق دارید. باید زمینه یک انتخابات پرشور را با اتحاد و همدلی و از همه مهم‌تر با «تبیین گفتمانی» فراهم کنید تا تغییر اتفاق بی افتد. اما دقت بفرمایید اگر تغییر اتفاق نی افتد به قول ضرب‌المثل  «همین آش خواهد بود همین کاسه» دیگر فردا روزی نمی‌توانید طلبکار باشید. چراکه انتخاب امروز شما بدون شک در سرنوشت فردای رشد و توسعه شهر، روستا و محله‌تان تاثیر گذار خواهد بود.

لذا برای اینکه شاهد تغییر باشیم باید همه جریانات یاد شده  بر روی یک نفر اجماع کنند و همگان نیز بدانند تفرقه اصلی‌ترین عامل شکست خواهد بود و مهم‌ترین عامل موفقیت وحدت و گفت‌وگو با تمامی افراد جامعه است.

رابعاً؛ روی سخنم با کاندیدهایی است که می‌خواهند با توکل بر خدا از حوزه انتخابیه شاهین‌شهر، میمه و برخوار به‌قصد خدمت و خادم بودن مردم در این عرصه حضور پیدا کنند ابتدا به‌هیچ‌عنوان رقیب را دست‌کم نگیرید و در ادامه خوب بدانید مردم امروز به شرح و وظایف یک نماینده مجلس (قانون‌گذاری و نظارت بر قانون) آگاهی کامل دارند لطفاً، لطفاً وعده‌های سرخرمن به مردم شاهین‌شهر، میمه و برخوار ندهید که آنها را هم نسبت به‌نظام و رهبری و خون شهدایی که برای امنیت و آسایش این مملکت ریخته شده بی‌اعتماد کنید و هم دیگر در بین مردم محبوبیت خود را از دست بدهید و برایتان ارزش و احترامی قائل نباشند.

خامساً؛ و در پایان روی سخنم با کارگزاران نظام اعم از دولت مردان و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی است، در راستای رسالت رسانه‌ای خویش به‌عنوان یک خبرنگار  بررسی‌های میدانی از فضای جامعه در مصاحبه و گفت‌وگو با مردم و بیان مسائل و مشکلات اقتصادی از جمله افزایش تورم، رکورد بر بازار، افزایش قیمت مسکن و اجاره‌بها، بیکاری بالای جوانان تحصیل‌کرده، افزایش سن ازدواج، عدم اعتماد سخنان مسئولان بخصوص دولتمردان، رشد چالش‌های اجتماعی و فرهنگی نوید دهند اینکه شاهد یک انتخابات با مشارکت بالا در اسفندماه امسال باشیم ندارد به همین خاطر می‌طلبد دولت مردان برای تقویت سفرهای کوچک شده مردم چاره‌اندیشی کنند.