- ایران سرافراز | اخبار | سیاست | ورزش | جامعه - https://iransarafraz.ir -

احداث ۲ پایگاه اطفا حریق در شهرستانهای جیرفت و قلعه گنج

⭕احداث ۲ پایگاه اطفا حریق در شهرستانهای جیرفت و قلعه گنج

🔻 مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان در حاشیه بازدید از مراتع شهرستان قلعه گنج از احداث ۲ پایگاه اطفا حریق در بخش ساردوئیه و منطقه چاه دادخدای شهرستانهای جیرفت و قلعه گنج ار محل اعتبارات ملی طی سال جاری خبر داد. 🔸قاسم رحیمی نیا با بیان اینکه پایگاه های اطفای حریق میزان حریق در سطح جنگل ها و عرصه های طبیعی را کاهش می دهد، تصریح کرد: با احداث این پایگاه ها می توان بخش عمده ای از عرصه های منابع طبیعی در این مناطق از تخریب و آتش سوزی که نتیجه آن نابودی مراتع است، حفظ کرد.

🔸وی با اشاره به مشخص شدن موقعیت مکانی احداث پایگاه های اطفای حریق ساردوییه و چاه دادخد افزود: اعتبارات این پروژه ها از محل اعتبارات ملی می باشد و امیدواریم با حمایت مسئولان منطقه  این پایگاه ها تا سال آینده احداث و به بهره برداری برسد.

🔸مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان با اشاره به وسعت مراتع در بخش ساردوییه و چاه دادخدا اضافه کرد: با فعال شدن این پایگاه‌ها، تأمین تجهیزات و امکانات ضروری است تا در زمان بروز آتش‌سوزی در حداقل زمان ممکن مانع از گسترش آتش‌سوزی به مناطق بیشتر شود. 🔸وی با بیان اینکه اگر در لحظات ابتدایی به آتش سوزی رسیدگی شود آتش سوزی راحت تر مهار می‌شود به اهمیت راه اندازی و احداث پایگاه اطفا حریق در مناطق حساس و حادثه خیز جنوب کرمان اشاره کرد.

🔸 رحیمی نیا در پایان خاطرنشان کرد: اقدامات حفاظتی به منظور حراست از عرصه های منابع طبیعی بیش از پیش در دستور کار منابع طبیعی جنوب کرمان قرار گرفته که امیدواریم مردم عزیز و طبیعت دوست هم با مشاهده هرگونه آتش‌سوزی عرصه‌های منابع طبیعی، تخریب و تصرف اراضی ملی، قاچاق گیاهان دارویی، حفر چاه غیر مجاز در اراضی ملی و …  با تماس به سامانه ۱۳۹ و ۱۵٠۴ ما را در حراست از انفال یاری کنند.

نوشته احداث ۲ پایگاه اطفا حریق در شهرستانهای جیرفت و قلعه گنج [1] اولین بار در پایگاه خبری جازموریان [2]. پدیدار شد.