- ایران سرافراز | اخبار | سیاست | ورزش | جامعه - https://iransarafraz.ir -

امام جمعه رودبار جنوب کاهش مشارکت مردم در انتخابات سناریوی جدید دشمنان

امام جمعه رودبار جنوب: کاهش مشارکت مردم در انتخابات سناریوی جدید دشمنان است

حجت‌الاسلام و المسلمین افشارمنش امام جمعه رودبار جنوب در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به مسائل روز دنیا، اظهار کرد: امروز تقابل جدی بین آمریکا، روسیه و چین وجود دارد، آمریکا با جنگ نیابتی توسط اوکراین به دنبال تضعیف روسیه در بعد نظامی است و در مقابل چین، تقابل آمریکا بر حوزه اقتصادی است و آمریکا بیم این را دارد که چین قدرت اول اقتصادی دنیا شود و ضمن اینکه نیم نگاهی به بعد نظامی با تحریک تایوان دارد.

حجت الاسلام افشارمنش ادامه داد: آمریکا در منطقه غرب آسیا به دنبال خارج کردن نیروهایش است و در عراق نیز از ۱۰۰ پایگاه نظامی که داشت تنها ۲ پایگاه مانده و در خلیج فارس نیز هیچگونه ناو جنگی ندارد گرچه به تازگی تصمیم گرفته به بهانه تامین امنیت کشتیرانی ناوهای خود را مجدد در خلیج فارس مستقر کند.

خطیب جمعه رودبار جنوب اظهار کرد: آمریکا نیروهای خود را به طور کامل از افغانستان خارج کرد و اکنون هدف آمریکا تغییر تاکتیک از حضور نظامی به امنیتی است.

وی یادآور شد: آمریکا سال گذشته‌ در جریان اغتشاشات با تمام توان وارد میدان شد زیرا به خیال خام خود فکر می‌کرد با عواملی که دارد می تواند کار جمهوری اسلامی را تمام کند اما به فضل الهی توطئه‌اش با شکست مواجه شد.

حجت الاسلام افشارمنش عنوان کرد: عربستان با تمام توان پشت اپوزیسیون بود و شبکه اینترنشنال را اداره می‌کرد که با توافق صورت گرفته به نوعی عقب نشینی کرد و با یمنی‌ها هم به توافق نسبی رسید.

امام جمعه رودبار جنوب اضافه کرد: عربستان کشور سوریه را از اتحادیه عرب بیرون کرده بود و می‌گفت بشار اسد باید برود اما تنها جمهوری اسلامی ایران بود که از اسد دفاع کرد و حضرت آقا فرمودند؛ باید اسد بماند که می‌بینیم امروز سوریه به اتحادیه عرب بازگشته است.

وی ابراز کرد: اتحادیه اروپا موضع خود را در قبال جمهوری اسلامی ایران تغییر داد و اعلام کرد ما به دنبال تغییر جمهوری اسلامی ایران نبودیم.

حجت الاسلام افشارمنش اظهار کرد: کمپ منافقین در آلبانی مورد حمله نیروهای این کشور قرار گرفته و ضربات سنگینی متحمل شد.

خطیب جمعه رودبار جنوب با اشاره به برقراری ارتباط با کشورهای مختلف، خاطرنشان کرد: در پرتو این ارتباطات قرارداد‌های بسیاری خوبی همچون پیوستن ایران به پیمان شانگ‌های دولت منعقد کرده و فروش نفت نیز رشد قابل توجهی داشته است.

وی ادامه داد: همه این اتفاقات باعث نشد تا دشمن دست از دشمنی بردارد و در ابعاد امنیتی یک نمونه آن را در ایام دهه اول محرم شاهد بودیم و توطئه های تروریستی آن‌ها خنثی شد.

حجت الاسلام افشارمنش ابراز کرد: امروز دشمن سناریوی رو در رو قرار دادن مردم در مسئله حجاب، همراه کردن فتنه گران، تاثیرگذاری در کاهش مشارکت مردم در انتخابات و آشوب‌های جدید را طراحی کرده که باید مراقب بود.

نوشته امام جمعه رودبار جنوب کاهش مشارکت مردم در انتخابات سناریوی جدید دشمنان [1] اولین بار در پایگاه خبری جازموریان [2]. پدیدار شد.