- ایران سرافراز | اخبار | سیاست | ورزش | جامعه - https://iransarafraz.ir -

تازه ترین خبرهای ایران و جهان از رسانه خبری جویا

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، تازه ترین خبرهای امروز ۲۴ مردادماه ۱۴۰۲ ایران و جهان بدین شرح می باشد.

 

 

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور: بابرکناری معاون سیاسی وزیر کشور نمایندگان فعلا از استیضاح وحیدی منصرف شدند

نماینده مجلس: پاسخگوی وضعیت جامعه و معیشت کارگران باشید/ دولت به دنبال افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگانش برای نیمه دوم سال است

نمایندگان مجلس با تحقیق و تفحص از شرکت‌های پتروشیمی دولتی در فروش و صادرات محصولات موافقت کردند.

فوت یک نفر درون چاه ۲۰ متری در خمینی‌شهر

گذرنامه‌های اربعین از امروز رایگان تمدید می‌شوند

فرمانده سپاه استان فارس: تروریست دستگیرشده یک ماه در شیراز مستقر شده و با پوشش در یک فاصله از حرم ساکن می‌شود. روز حادثه وارد خیابان فرعی می‌شود و قبل از اینکه به درب اصلی برسد اسلحه را درمی‌آورد و با حالت هجومی ورود می‌کند.

پس از رسانه‌ای شدن خبر ممنوع‌الورودی مریم رجوی، منابع آگاه امنیتی اعلام کردند که خبر ممنوع الخروجی مریم رجوی نیز از آلبانی صادر شده است.

«سید محمدتقی شاهچراغی» با حکم وحیدی معاون سیاسی وزیر کشور شد.

مدیر کل تامین اجتماعی استان اصفهان:  امسال ۲ هزار و ۲۶۰ درخواست بخشودگی جرائم بیمه ای از طرف کارفرماییان استان ارسال شده که از این بین برای یک هزار و ۵۷۰ نفر قسط بندی انجام گرفته است.

سازمان لیگ: زمان دیدار تراکتور و پرسپولیس به جای ساعت ۱۹ ساعت ۱۸:۴۵ در تبریز برگزار می‌شود.

داروسازی الحاوی که به اتهام گران‌فروشی جریمه شده بود شرکتش را تعطیل کرد.

سخنگوی قوه قضائیه: کیفرخواست پروندهٔ متهمان قتل شهید علی‌وردی تا پایان مرداد صادر می‌شود.

مخبر: وکیل گرفتم و رفع تحریم شدم.

۱۴ عامل آتش‌سوزی‌های اخیر مریوان دستگیر شدند.

شاخص کل بورس پس از پایان معاملات امروز با ریزش ۱۸ واحدی به عدد یک میلیون و ۹۷۸ هزار واحدی رسید.

سخنگوی قوه قضاییه: حسن روحانی رئیس‌جمهور سابق در کسوت روحانیت قرار دارد، پرونده‌هایی برای وی در دادستانی ویژه روحانیت با حفظ حوزه قضائی مربوطه تشکیل شده و مرجع مورد نظر باید پاسخگوی سوال باشد.

معاون استاندار در شورای اطلاع رسانی استان اصفهان:  خبرنگاران منتقد به نشست‌های خبری مدیران دعوت شوند/نشست خبری بدون خبرنگار منتقد صرفاً سخنرانی است

دبیر ستاد انتخابات استان اصفهان از پیش ثبت‌نام سه هزار و ۵۷۱ نفر در استان برای حضور در انتخابات مجلس، خبر داد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان:

۲۵۳ طرح نیمه تمام صنعتی با سرمایه گذاری ۱۱ هزار میلیارد تومان در دولت سیزدهم در این استان به بهره برداری رسید.  با تکمیل و بهره برداری از طرح‌های یاد شده، برای چهار هزار نفر در بخش صنعت استان اشتغال جدید ایجاد شده است.

ورود موج جدیدی از بارندگی‌ها در روزهای پایانی هفته

با حکم سردار سرتیپ پاسدار غلامرضا سلیمانی رییس سازمان بسیج ، محمدحسین کفعمی به عنوان مشاور عالی رییس سازمان بسیج منصوب شد.

محمد مهاجری، فعال سیاسی اصولگرا: شورای نگهبان ردصلاحیت را هم حذف کند، محصولش تفاوتی با مجلس یازدهم نخواهد داشت؛ کفه‌ نفع نظام سنگین‌تر خواهد شد.

سازمان ملل حمله تروریستی در حرم شاهچراغ را محکوم کرد.

نخست وزیر ایالت زاکسن آلمان مخالفت خود را با ارسال موشک‌های بالدار توروس به اوکراین اعلام کرد.

ناتو از این که ضد حمله اوکراین علیه روسیه نتایج مورد نظر را به دنبال نداشت ابراز ناامیدی کرد.

نگرانی سازمان ملل متحد از دستیابی داعش به تسلیحات ناتو در افغانستان

یک پهپاد رژیم صهیونیستی در منطقه "الزیتون" در نوار غزه سقوط کرد و به کنترل رزمندگان مقاومت درآمد.

روزنامه لبنانی الاخباردر تحلیلی ضمن پرداختن به علل و عوامل پیروزی بزرگ حزب الله لبنان در سال ۲۰۰۶ میلادی نوشت: قدرت موشکی حزب الله، معادله بازدارندگی را به رژیم صهیونیستی تحمیل کرد.

وزیر دفاع روسیه از غرفه توانمندی‌های دفاعی جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه بین‌المللی نظامی روسیه بازدید کرد.

پاکستانی‌های هفتاد و ششمین سالروز استقلال این کشور را جشن گرفتند.

سخنگوی وزارت کشور افغانستان از بازداشت پانزده عامل انتحاری پاکستانی در این کشور خبر داد.

مقامات محلی در استان لیائونینگ چین ۱۵ هزار و ۴۶۹ شهروند را به علت بارش شدید باران که طوفان خانون شدت آن را افزایش داده است، تخلیه کرده‌اند.

رئیس‌جمهور در دیدار اعضای کمیته ویژه بررسی ناآرامی‌های سال ۱۴۰۱ با بیان اینکه آمریکا و بعضی از کشور‌های اروپایی و معاندین با طراحی اغتشاشات به ملت ایران ظلم کردند، بر ضرورت جبران خسارت افرادی که حقوقشان تضییع یا دچارخسارت شده تاکید کرد.

فرمانده انتظامی استان فارس از دستگیری ۶ نفر از عاملان مرتبط با حمله تروریستی در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) خبر داد.

تداوم گرما در ۲۰ روز گذشته تقاضای مصرف روزانه برق کشور را به بیش از ۷۰ هزار مگاوات رسانده است که این موضوع در صنعت برق بی سابقه بوده است.

امکان واریز وجه برای منتخبان طرح ویژه قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در دومین طرح سامانه یکپارچه عرضه خودروهای داخلی، فراهم شد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده از واگذاری رایگان مسکن به خانواده‌های دارای فرزندان چهارقلو به بالا خبر داد.

رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا گفت: مشمولان غیر غایب برای حضور در راهپیمایی اربعین حسینی حتماً از طریق نرم افزار پلیس من به صورت اینترنتی درخواست مجوز کنند.

کشتی آزاد جوانان جهان؛ صعود ۳ کشتی گیر به دیدار نهایی

رئیس جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: میزان خرید گندم در استان کرمانشاه به ۷۹۰ هزار تن رسیده و رکورد جدیدی در خرید گندم به ثبت رسیده است.

 دفتر نمایندگی باشگاه مدیریت ارتباطات یونسکو در راستای آموزش و ترویج علوم ارتباطات در استان اصفهان راه اندازی شد.

فرماندار شاهین‌شهر و میمه گفت: ۱۸۲ داوطلب برای نمایندگی مجلس از حوزه انتخابیه شاهین‌شهر، میمه و برخوار ثبت‌نام اولیه انجام دادند.

سکه امامی امروز سه شنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ نسبت به دیروز کاهش ۳۰۰ هزار تومانی را داشته و به ۲۸ میلیون تومان رسیده است. همچنین حباب این سکه روی رقم ۵میلیون و ۹۸۸ هزار تومان قرار دارد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز تا به این لحظه ۲ میلیون و ۳۱۱ هزار تومان معامله شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: آزادسازی منابع بلوکه شده ایران قطعاً برای ما گشایش‌های اقتصادی به دنبال خواهد داشت و این منابع به چرخه اقتصادی کشور وارد می‌شود.

با حمایت مالی بنیاد مستضعفان و تخصیص بیش از ۵۲ میلیارد تومان، بیش از ۱۸۰۰ محکوم جرائم مالی غیر عمد از زندان آزاد شدند و از اجرای قصاص برای ۵ محکوم دیگر نیز جلوگیری شد.

سخنگوی دولت گفت: بزودی فاز ۱۱ پارس جنوبی که یکی از آخرین فازهای اجرایی پارس جنوبی است افتتاح می‌شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: ۲۰ هزار میلیارد تومان بازپرداخت اصل و سود اوراق دولت قبل را داشته‌ایم که بازپرداخت‌ها، از درآمدهای امسال بوده است و از بانک مرکزی استقراض نکرده‌ایم.

طی حکمی از سوی سردار سرلشکر حسین سلامی، فرمانده‌کل سپاه پاسداران، هادی قاسمی رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور شد.

 فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر ومیمه گفت: در پی سرقت ۱۷ رأس از گوسفندان یک دامداری در حومه بخش میمه شاهین شهر شناسایی و دستگیری سارق در دستور کار مأموران قرار گرفت.

وزیر خارجه اسبق انگلیس تاکید کرد وقت آن رسیده که لندن رسما به نقش کلیدی خود در کودتای نظامی علیه دولت مصدق اعتراف کند.

مسئول روابط عمومی سپاه کربلا از عروج شهادت گونه بسیجی حافظ امنیت حامد لزر غلامی اهل شیرود تنکابن خبر داد.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: بیش از هزار تن آرد سهمیه‌ای توسط چهار از نفر مسئولان کارخانه آرد و دلالان در بازار فروخته شده است.

مدیرکل دفتر محصولات اساسی وزارت جهاد از صادرات بذر ذرت هیبرید به ۵ کشور خبر داد و گفت: ۹۸ درصد بذر در داخل به دست محققان ایرانی تولید می شود.

کارشناس مسکن گفت: اطلاعات اقامتی بیش از ۷۵ میلیون نفر در سامانه املاک و اسکان ثبت شد و در صورت عدم خود اظهاری ملک خالی محسوب می‌شود.

عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی گفت:تولید کننده لوازم خانگی برای تامین نقدیندگی و رونق بازار ناچار به فروش اقساطی است.

روزنامه «الشرق الاوسط» از سفر وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران به عربستان در اواخر هفته جاری خبر داد و نوشت: او با همتای سعودی خود در ریاض دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

نشست رسانه‌ای رویداد فیلم کوتاه تصویر دهم با حضور مجید مجیدی و بهروز شعیبی برگزار شد، مجیدی در این رویداد تأکید کرد که تلاش ما از ابتدای مسیر و تشکیل این رویداد این بوده که بتوانیم جریان‌ساز باشیم و به‌طور جدی تولید را در دستور کار خودمان قرار دادیم.

خبرگزاری تسنیم نوشت که شنیده‌های این خبرگزاری از منابع خود حاکی است که تروریست دستگیرشده‌ی روز گذشته، فردی به نام س. اسلم‌یار، تاجیک‌تبار و اهل ولایت بدخشان است. وی در این عملیات تروریستی یک سلاح کلاشنیکف تاشو با ۸ تیغه خشاب و ۲۴۰ تیر جنگی به همراه داشت که البته با ورود نیرو‌های حفاظتی و مردمی برای دستگیری، فقط ۱۱ تیر از آن‌ها را توانست شلیک کند.

علی‌اصغر قائمی عضو شورای اسلامی شهر تهران ضمن انتقاد از مداخلات مکرر داماد زاکانی در تصمیم‌گیری‌های برخی سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه شهرداری گفت: متن این تذکر به امضای ۹ نفر از اعضای شورای شهر رسیده است که تقدیم هیات‌رئیسه شورا خواهد شد.

گفتگو‌های غیرمستقیم بخشی از یک روند دو ساله بود؛ یک پیشرفت دیپلماتیک بالقوه بین دشمنان سرسخت که حتی با یکدیگر صحبت نمی‌کنند / مقامات آمریکایی با این تصور که "هیچ تضمینی" در توافق با ایرانی‌ها وجود ندارد، به مذاکرات نزدیک شدند / روز چهارشنبه، ایالات متحده «اطلاعاتی» در اختیار داشت که انتقال چهار آمریکایی از زندان اوین به بازداشت خانگی در روز پنجشنبه انجام خواهد شد / روز پنجشنبه مقامات آمریکایی خط تماس مستقیمی با سفیر سوئیس در ایران برای اطلاع از پیشرفت‌های میدانی داشتند / اجرای توافق آسان نخواهد بود به دلیل اینکه ایالات متحده هیچ تحریمی را برای تسهیل انتقال وجوه لغو نمی‌کند / مذاکرات غیرمستقیم با حضور مقاماتی از دولت بایدن، از جمله وزارت خارجه و کاخ سفید بود

مدیرعامل صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته ابراز امیدواری کرد که سرمایه صندوق تا پایان سال به پنج همت برسد و گفت که در این صورت سقف تسهیلات از ۲۵ به ۱۰۰ میلیارد تومان خواهد رسید.

رئیس موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر گفت: بر اساس گزارش مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی ۹۷ درصد مساحت کشور با بحران خشکسالی دست به گریبان بوده و این وضعیت در حال تشدید است. بنابراین توسعه پایدار کشاورزی و ایجاد امنیت غذایی در گروی حفظ و بهره‌برداری بهینه از منابع سه گانه کشاورزی یعنی آب، خاک و منابع ژنتیکی است.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهوری گفت: الگوی مراکز نوآوری شرکتی یکی از اولویت‌های معاونت علمی است که برای شروع با ۶ مجموعه دانش‌بنیان آغاز شده است و نخستین قرارداد این نوع مراکز نوآوری، طی هفته جاری بین معاونت علمی و شتابدهنده تپش منعقد خواهد شد.

مدیرکل محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد از کشف لاشه یک قلاده پلنگ در شهرستان دنا خبر داد.

مدیرکل منابع طبیعی استان کردستان، به اهمیت ورود مراجع قضایی جهت پیگیری این رخداد اشاره و اعلام کرد: دستگیری ۱۴ نفر عامل حریق، ۱۲ نفر عامل زغال گیری در روستاهای مریوان، یک نفر حریق عمدی و توقیف یک خودروی زغال گیری دستاوردهای مهم ورود قضایی به آتش سوزی های اخیر مریوان است.

سازمان غذا و دارو اعلام کرد که «شرکت دارویی الحاوی به دلیل احراز تخلف گران فروشی و عدم ارائه هیچگونه دفاع موثر، توسط سازمان تعزیرات حکومتی محکوم به پرداخت جریمه و ممهور شدن پروانه واحد تولیدی شد.»

رییس پلیس مبارزه با موادمخدر تهران بزرگ از اجرای طرح ویژه برخورد با توزیع‌کنندگان موادمخدر و جمع‌آوری معتادان متجاهر در سطح شهر تهران خبر داد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام از لاینینگ ۵۴۰۰ متراژ تونل اصلی کبیر کوه و سایر تونل‌های مسیر خبر داد و گفت: این تونل تا دهه فجر زیر بار ترافیک خواهد رفت.

دبیر ستاد انتخابات استان ایلام گفت: ۴۳۸ متقاضی انتخابات مجلس شورای اسلامی در ایلام تا پایان مهلت این فرایند ثبت‌نام خود را نهایی کردند.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: تعداد شکایت‌های ارایه شده در پرونده رضایت خودرو ۸۰۴ فقره بوده که بالغ بر ۴۰۰۰ نفر هستند و مبلغ کلاهبرداری حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان است؛همچنین این پرونده علاوه بر متهم اصلی ۱۲ متهم دیگر هم دارد و همه در زندان قزوین بازداشتند.

نمایندگی دائم ایران در ژنو نسبت به کوچک شدن خط ساحلی دریای خزر بر اساس تصاویر منتشر شده از آژانس فضایی ایران هشدار داد.

انتقاد سایت حسن روحانی از تحریف اظهارات سخنگوی قوه قضائیه درباره احتمال تشکیل پرونده برای روحانی

کارین ژان پی یر سخنگوی کاخ سفید، درباره توافق تبادل زندانیان دو تابعیتی میان تهران – واشنگتن و آزاد سازی وجوه توقیف شده ایران در کره جنوبی اعلام کرد: مذاکرات ادامه دارد و دیپلماسی بخش مهمی از نحوه برخورد جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در قبال ایران است.

مخبر: به سلبریتی‌ها و فوتبالیست‌های معروف مثل مسی پول دادند تا علیه جمهوری اسلامی توییت بزنند/ ۴۰۰ میلیون دلار برای مدیریت اغتشاشات هزینه کردند