- ایران سرافراز | اخبار | سیاست | ورزش | جامعه - https://iransarafraz.ir -

برنامه‌های هفته دولت با رویکرد مردمی، برنامه‌ریزی و اجرا شود

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، شامگاه بیست‌و‌چهارم مردادماه، سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان در ستاد بزرگداشت هفته دولت با تأکید بر نگاه و رویکرد جدید استان به این مناسبت، عنوان کرد: سال‌های بسیاری است که دشمن درصدد ناامید کردن مردم از نظام اسلامی با راهبرد ترویج یأس، ناامیدی و ضربه زدن به نظام اسلامی است.

وی ادامه داد: دشمن این راهبرد را از روز بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تا امروز روی میز داشته و دارد، البته در نحوه فتنه‌گری راه‌های متفاوتی را دنبال می‌کند زیرا حکومت ما اسلامی و برآمده از مردم است.

استاندار اصفهان عنوان کرد: با توجه به این هدفِ دشمن، مقام معظم رهبری بر مسئله جهاد تبیین توصیه می‌کنند و همواره در سخنرانی‌‌های مختلف مدیران و مسئولان را به سمت این نگاه اساسی سوق می‌دهند.

مرتضوی افزود: اما متأسفانه متناسب با ضرورتی که جهاد تبیین دارد به آن پرداخته نشده است.

وی متذکر شد: مسئله دیگری که ضرورت بیشتری ایجاد می‌کند تا نگاه و رویکرد متفاوت‌تری نسبت به هفته دولت داشته باشیم، انتخابات پیش رو است.

استاندار اصفهان اظهار کرد: دشمن به دنبال اعتبار زدایی از نظام و دولت است و تجلی آن در انتخابات خواهد بود، از این رو بایستی در سال‌جاری رویکرد متفاوتی به هفته دولت داشته باشیم.

مرتضوی خاطرنشان کرد: در هفته دولت، مدیران و مسئولان دستاوردهای نرم نظام جمهوری اسلامی، دولت و تغییر رویکردها را با نگاه و مشارکت مردمی دنبال کنند و به مؤلفه‌های مقام معظم رهبری توجه ویژه‌ای داشته باشند.

وی عنوان کرد: افتتاحیه‌ها و برنامه‌های هفته دولت در قالب برنامه‌های مقایسه‌ای به مردم گزارش شود و نگاه مردمی بعنوان یک پیوست در افتتاحیه‌های هفته دولت مورد توجه قرار بگیرد.

مرتضوی خاطرنشان کرد: از ظرفیت‌ فضای مجازی شهرستان‌ها نیز به نحو مطلوبی در پیوست مردمی استفاده شود.

وی با تأکید بر ملاقات مردمی مدیران، فرمانداران و مسئولان، گفت: همه مدیران دستگاه‌ها برای گفتگوی تلفنی و حضوری با مردم برنامه‌ریزی کنند و برای شرکت در میز خدمت مساجد، هیأت‌های مذهبی و ... برنامه داشته باشند.

استاندار اصفهان بیان کرد: بایستی افتتاحیه‌ها دقیق و کارشناسی شده باشد تا اعتماد مردم جلب شود همچنین در اجرای برنامه از نظرات نخبگان استفاده شود.

مرتضوی با تأکید بر هماهنگی میان فرمانداران و مدیران در اجرای برنامه‌های هفته دولت، گفت: در شهرستان‌ها میان فرمانداران و مدیران هماهنگی وجود داشته باشد و برنامه‌های مختلف با هماهنگی نماینده عالی دولت در شهرستان اجرایی شود.

وی ادامه داد: همچنین اطلاعات اعتبارات تخصیصی به دهیاری‌ها و شهرداری ها با فرمانداری‌ها تبادل و در گزارش عملکرد و دستاوردهای دولت برای مردم تشریح و تبیین شود.

استاندار اصفهان عنوان کرد: ارتباط مستقیم فرمانداران و مدیران با مردم بسیار مهم است حتی مشکلات موجود در برخی طرح‌ها برای مردم تشریح شود، قطعا این رویکرد صادقانه و صمیمی اثرگذار خواهد بود.

مرتضوی ادامه داد: رسانه نیز با انتشار اخبار صحیح و انعکاس حضور فعال مردم در هفته دولت، بستر اعتماد آفرینی را برای مخاطب فراهم کند و شرایط حضور مردم در رسانه ایجاد شود.