- ایران سرافراز | اخبار | سیاست | ورزش | جامعه - https://iransarafraz.ir -

پالایشگاه نفت شاهین‌شهر آلاینده است/شورای شاهین‌شهر با توسعه صنایع آلاینده مخالف است

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، حسین شاهزاده فرد در جمع خبرنگاران با تسلیت ایام پایانی ماه صفر از جمله؛ رحلت نبی مکرم اسلام و شهادت امام حسین مجتبی (ع) و همچنین شهادت امام رضا (ع) در واکنش به اظهارات اخیر مدیرعامل پالایشگاه، گفت: این موضوع که شرکت پالایش نفت شاهین‌شهر (اصفهان) خود را صنعت آلاینده نمی‌داند ادعایی بوده و هست که از جانب سازمان‌های مربوطه از جمله محیط‌زیست رد شده است.

 

وی افزود: آرزوی مردم شاهین‌شهر است که صنایعی همچون شرکت پترو پالایش نفت شاهین‌شهر (اصفهان) فاقد هر گونه آلایندگی بوده که در مقابل نیازی به پرداخت عوارض آلایندگی هم نباشند.

رئیس کمیسیون امور حقوقی شورای اسلامی شهر تصریح کرد: خدماتی که این واحد صنعتی به کشور می‌دهد بر کسی پوشیده نیست؛ ولی عوارض پرداختی به وزارت کشور و یا پرداخت عوارض آلایندگی به شهرداری‌ها از تکالیف و وظایف قانونی این شرکت است.

وی در ادامه با طرح سؤال که آیا تأثیر آلایندگی صنایع در گذر زمان قابل لمس برای مدعیان نمی‌باشد؟ بیان داشت: از آمار و جولان بیماری‌هایی چون سرطان و ام اس و... در مناطق شاهین‌شهر و برخوار که رتبه بالایی در استان اصفهان را دارا هستند و یا تأثیر آلایندگی بر خاک، آب، هوا و کشاورزی این مناطق کاملاً مشخص است. پس تأکید و پافشاری به‌صورت مطلق که این شرکت آلاینده نیست ادعایی بسی قابل‌تأمل است!

شاهزاده فر با بیان اینکه کاشت چندین هکتار درخت  اقدامی مثبت در راستای کاهش آلایندگی می‌باشد، گفت: پر واضح است که کاشت درختانی که اکثرا سوزنی‌برگ هستند دلیل بر عدم آلاینده بودن شرکتی که مواد اولیه آن نفت  و فرآورده‌های نفتی می‌باشد، نیست.

وی اضافه کرد: اولاً از مدیریت استان اصفهان انتظار داریم که این شرکت را به‌خاطر آلایندگی بالا به‌جای دیگری منتقل کنند ثانیاً در صورت محقق نشدن این خواسته در این مقطع زمانی حداقل به‌خاطر گرفتن این شرکت در محدود جغرافیایی شهرستان شاهین‌شهر و میمه به نام شرکت پترو پالایش نفت شاهین‌شهر خطاب شود و نه اصفهان.