- ایران سرافراز | اخبار | سیاست | ورزش | جامعه - https://iransarafraz.ir -

پنج برابر نرم جهانی در کشور فرونشست داریم

مکان نیوز - رییس سازمان نقشه برداری کشور در نشست مشترک مدیران این سازمان با اعضای کمیسیون اصل نود مجلس گفت: فرونشست در کشور به مرحله بحرانی رسیده است و پنج برابر نرم جهانی شاهد وقوع فرونشست در کشور هستیم.

به گزارش بازار [1]، عصر امروز اعضای هیئت رییسه کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با حضور در سازمان نقشه برداری کشور از فعالیت ها و عملکرد و برنامه های این سازمان بازدید و با مدیران این سازمان دیدار کردند.

در ابتدای این جلسه علی جاویدانه ضمن ارائه گزارشی مبسوط از عملکرد سازمان و تاریخچه ۷۰ساله تشکیل آن حوزه فعالیت آن را برای اعضای کمیسیون تشریح کرد.

موازی کاری برخی دستگاه ها و عدم هماهنگی کارشناسی با سازمان نقشه برداری، نبود حمایت های قانونی از سازمان و الزام دستگاه های تصمیم گیر برای بهره گیری از توان این سازمان برای امورات مختلف و صرف هزینه های غیر ضرور و کمبود نیروی متخصص و عدم جذب نیرو در سال‌های اخیر از مشکلات سازمان نقشه برداری کشور بود که به اطلاع اعضای کمیسیون رسید.

بر اساس اطلاعات سازمان نقش برداری کشور، فرو نشست در کشور به مرحله خطرناکی رسیده است و پنج برابر نرم جهانی فرونشست در کشور در حال وقوع است همچنین آب دریای خزر نیز بر اساس آمایش انجام شده رو به کاهش است و ممکن است خطری نظیر دریاچه ارومیه در صورت تداوم این روند طی دهه های آتی در انتظار پهنه ی خزر باشد و ریز گرد های استان های گلستان ناشی از همین مشکلات است.

در این جلسه پژمانفر رئیس کمیسیون اصل نود با اشاره به اهمیت سازمان نقشه برداری گفت: سازمان نقشه برداری اطلاعات خوبی را می‌تواند در اختیار تصمیم گیران کشور قرار دهد و یکی از ارکان حکمرانی در کشور است، برخی اقدامات حتی گزارش فعالیت های سازمان باید به سطوح مختلف کشور ارسال شود تا بر اساس اطلاعات موجود تصمیمات کلان کشور اتخاذ شود.

وی تاکید کرد: باید برای همه اقدامات یک پیوست حاوی اطلاعات میدانی از سازمان نقشه برداری دریافت شود.

بر اساس این گزارش در این نشست آقایان خضریان، میرسلیم و تعدادی دیگر از کارشناسان و اعضای کمیسیون حضور داشتند.