- ایران سرافراز | اخبار | سیاست | ورزش | جامعه - https://iransarafraz.ir -

تاکید تهران و دمشق بر تقویت روابط اقتصادی و تجاری

فیصل المقداد در این دیدار تحریم های یکجانبه آمریکا و متحدان غربی آن علیه سوریه و ایران را محکوم کرد و آنها را غیر اخلاقی توصیف کرد. او همچنین با قدردانی از خرد سیاسی مقامات ایران درمذاکرات وین، از آمریکا و کشورهای غربی خواست بدون قید و شرط به این توافق بازگردند.

علی نیکزاد نیز به نوبه خود بر روابط برادرانه دو کشور و ملت های ایران و سوریه و نیز عزم تهران و دمشق برای تلاش جدی برای دستیابی به همکاری پارلمانی، اقتصادی و افزایش حجم تبادلات تجاری بین دو کشور تاکید کرد.

نیکزاد در بیانیه ای مطبوعاتی پس از دیدار با وزیر امور خارجه و اتباع خارجی گفت: «روابط راهبردی ایران و سوریه قطع نشده است و ما دیدگاه مشترکی نسبت به تحولات جهانی داریم و همچنان به حمایت از سوریه در عرصه جهانی ادامه می دهیم.»

او در ادامه افزود:« هر کس که نمی خواهد سوریه و ایران وجود داشته باشد باید از تاریخ عذرخواهی کند، اگر خون شهدای این دو کشوری که گروه تروریستی داعش را شکست دادند نبود، اروپا و دنیای امن وجود نداشت»

نیکزاد بر موضع ایران مبنی بر رد مداخلات خارجی و تحریم های یکجانبه آمریکا علیه سوریه تاکید و خاطر نشان کرد که دولت ایران از هیچ تلاشی برای عبور سوریه از این مرحله به ویژه در زمینه تجارت، اقتصاد و سوخت دریغ نخواهد کرد.