- ایران سرافراز | اخبار | سیاست | ورزش | جامعه - https://iransarafraz.ir -

تفاهم نامه خواهر خواندگی شاهین‌شهر و نیشابور به امضا رسید

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، صبح امروز ۱۶ آبان ماه تفاهم نامه خواهر خواندگی دو شهر شاهین‌شهر و نیشابور با حضور شهرداران (سعید ابریشمی راد _ سیدحسن میرفانی)و اعضای شورای اسلامی دو شهر و همچنین سیدمحمدرضا کاظمی طبا فرماندار شهرستان شاهین‌شهر و میمه در سالن جلسات تالار شیخ بهایی شاهین‌شهر به امضا رسید.

 

سیدمحمدرضا کاظمی طبا فرماندار شهرستان شاهین‌شهر و میمه در این جلسه با اشاره به ظرفیت های بالای شهر شاهین شهر اظهار کرد: شاهین‌شهر با بیش از ۲۵۰ هزار جمعیت در حوزه های مختلف علمی، گردشگری، صنعتی و غیره دارای ظرفیت های بسیار بالایی است.

وی با بیان اینکه شهرستان شاهین‌شهر و میمه نزدیک به ۳۰ درصد مالیات ارزش افزوده استان اصفهان را تامین می کند، افزود: نیروی کارگری و بیمه شده تامین اجتماعی در شهرستان شاهین‌شهر و میمه از ۸۰ هزار نفر عبور کرد.

فرماندار شاهین‌شهر و میمه گفت: نگاه دولت سیزدهم و مدیریت استان اصفهان به شهرستان شاهین‌شهر و میمه یک نگاه ویژه ای است.

وی با بیان اینکه شهرستان شاهین‌شهر و میمه رتبه اول با سوادی و شهر نشینی استان اصفهان را دارد، تصریح کرد: مدیریت شهری شاهین‌شهر توانسته وظیفه خدمت رسانی را به مردم به خوبی انجام دهد.

کاظمی طبا بیان داشت: امیدواریم همکاری دو شهر شاهین‌شهر و نیشابور مایه خیر و برکت برای مردمان این دو دیار پر افتخار بشود.

*ظرفیت های شهر نیشابور باید به درستی برای آیندگان تبیین شود

سیدحسن میرفانی شهردار نیشابور در حاشیه آیین امضا تفاهم نامه خواهر خواندگی دو شهر نیشابور و شاهین‌شهر اظهار کرد: خوشحالیم که زمینه عقد خواهر خواندگی شهر نیشابور ۷ هزار و ۵۰۰ ساله با شهر علم، دانش و خلاقیت و نگین اصفهان شهر شاهین‌شهر فراهم شده است.

وی افزود: نیشابور افتخار دارد که میزبان اهل بیت علیهم السلام از جمله؛ امام هشتم علی بن موسی الرضا علیه السلام، خیام نیشابوری و بزرگان ادبیات و علمی ایران بوده است.

شهردار نیشابور با بیان اینکه شهر نیشابور بیش از ۳۰۰ هزار نفر جمعیت را در خود نهفته است، تصریح کرد: نیشابور ظرفیت بزرگ فرهنگی و علمی در آن نهفته است که هر چند در تاریخ ثبت شده است اما باید این ظرفیت ها برای آیندگان به درستی تبیین شود.

*هدف از امضا تفاهم نامه خواهر خواندگی شاهین‌شهر و نیشابور پیوند یک شهر صنعتی با یک شهر تاریخی است

ابریشمی راد در آیین امضا تفاهم نامه خواهر خواندگی با بیان اینکه پیشینه شهر نیشابور به بزرگای تاریخ است، گفت: عصر امروز عصر ارتباطات است و باید برای رشد و ترقی از این ارتباطات استفاده کرد.

وی افزود: در تلاش هستیم، ظرفیت های بزرگ به ویژه صنعتی، علمی، فرهنگی و ورزشی شهر دوست دار کتاب شاهین‌شهر با شهر تاریخی همچون نیشابور پیوند دهیم.

شهردار شاهین‌شهر با اشاره به هویت تاریخی و اجتماعی شهر شاهین‌شهر، گفت: برنامه های مدیریت شهری شاهین‌شهر معطوف به حوزه محیط زیستی و خلاقیت است.

وی با بیان اینکه اقوام مختلف ایرانی با اتحاد و همدلی در شاهین‌شهر ساکن هستند، خاطرنشان ساخت: بیش از ۹۰ درصد معابر و میادین شهر شاهین‌شهر به مشاهیر و بزرگان ایران زمین است.