- ایران سرافراز | اخبار | سیاست | ورزش | جامعه - https://iransarafraz.ir -

ثبت اطلاعات مکانی و توصیفی شبکه توزیع آب بندر امام خمین

وی افزود: GIS بستری برای ذخیره، نگهداری، مدیریت و تجزیه و تحلیل اطلاعات جغرافیایی است که استفاده از آن جزو مهم‌ترین ابزار‌های مدیریت کارآمد در شرکت‌های خدمات رسان از جمله اداره آبفا محسوب می‌شود و اطلاعات مکانی و توصیفی شبکه توزیع آب این شهر به صورت کامل ثبت شده و همچنین حدود ۹۸ درصد از اطلاعات نقاط مکانی مشترکان نیز تاکنون برداشت شده است.

خواجوی با اشاره به گستردگی دامنه فعالیت شرکت آب و فاضلاب و تعداد دریافت کنندگان خدمات این شرکت که عموما شهروندان هستند، ادامه داد: اداره آبفا برای انجام فعالیت‌های خود در بخش‌های مختلف که شامل بهره برداری از شبکه، اطلاعات مهندسی و توسعه، درآمد و مشترکان، برنامه ریزی و بهبود مدیریت است، همواره با حجم زیادی از اطلاعات مکانی و توصیفی روبرو است.

مدیر اداره آب و فاضلاب بندر امام خمینی اضافه کرد: این اطلاعات زمانی مورد استفاده مفید قرار می‌گیرند که با نقشه‌های دقیق و بهنگام از شبکه، تاسیسات و نهایتا نوعی یکپارچه سازی و مکانیزه نمودن اطلاعات، همراه باشند.

وی می‌گوید: بکار بردن این دانش، سرعت در ارائه خدمات، صرفه جویی در هزینه و زمان و رضایتمندی مردم را به دنبال دارد، بنابراین فناوری سیستم اطلاعات جغرافیایی GIS می‌تواند به عنوان یکی از پرکاربردترین دانش‌ها در مهندسی آب و فاضلاب مورد استفاده قرار گیرد.