- ایران سرافراز | اخبار | سیاست | ورزش | جامعه - https://iransarafraz.ir -

قابلیتی جدید از گوگل‌ مپ برای تسهیل مکان‌یابی کاربران …

این ویژگی به کاربران کمک می‌کند تا با اجتناب از سردرگمی در مورد مکان ورود و خروج از ساختمان، به طور موثر پیمایش کنند و به آن‌ها اجازه می‌دهد با پیروی از دستورالعمل‌های نقشه به راحتی وارد یا خارج شوند.

بسیاری از کاربران Google Maps هنگام پیمایش به یک ساختمان خاص سردرگم شده و به ناگاه متوجه می‌شوند که مکان دقیق در سمت اشتباه یا حتی در خیابانی متفاوت از ورودی واقعی قرار دارد. برای رفع این مشکل، گوگل در حال آزمایش یک ویژگی جدید است. Google Maps در حال حاضر ویژگی جدیدی را از طریق نسخه ۱۱.۱۷.۰۱۰۱ در تلفن Google Pixel ۷a آزمایش می‌کند که نقاط ورود و خروج تعیین شده برای مکان‌های خاص را نشان می‌دهد و زمانی که موقعیت مکان خاص مشخص شد، نقشه نمادی را نشان می‌دهد که بیانگر نقاط ورودی و خروجی ساختمان است.

بر اساس این گزارش، نقاط ورودی هنگام انتخاب مکان و بزرگنمایی روی نقشه با دایره‌های سفید با نماد ورودی مشخص می‌شوند. این امکان به کاربران کمک می‌کند تا با اجتناب از سردرگمی در مورد مکان ورود و خروج از یک ساختمان، به طور موثر پیمایش کنند.

جالب این جاست که این تجربه در حال حاضر انواع مختلف ساختمان‌ها در بسیاری از شهرها، از جمله هتل ها، سوپرمارکت‌ها و رستوران‌ها را شامل می‌شود. با این حال، هر چند که این ویژگی نقاط ورودی را برای برخی مکان‌ها نمایش می‌دهد، اما گفته می‌شود که گوگل همچنان در حال جمع آوری اطلاعات لازم است؛ زیرا این قابلیت به طور مداوم برای همه ساختمان‌ها عمل نمی‌کند و ممکن است نقطه ورودی نشان داده شده به ویژه برای ساختمان‌های کوچک همیشه ایده آل نیست.

اما علی‌رغم این محدودیت ها، گزارش‌ها می‌گویند که این آزمایش نوید یک به روزرسانی در آینده را می‌دهد که به طور قابل توجهی کارایی ناوبری را بهبود می‌بخشد. مشابه این ویژگی اخیراً برای ایستگاه‌های حمل و نقل عمومی، نشان دادن نقاط ورودی و خروجی ساختمان‌ها به کاربران کمک می‌کند تا از سردرگمی خود جلوگیری و راه خود را پیدا کنند. با این حال، این ویژگی هنوز در حال توسعه است و فقط برای تعداد محدودی از کاربران و ساختمان‌ها در دسترس است و ممکن است مدتی طول بکشد تا به طور گسترده در دسترس قرار گیرد.

گوگل اخیراً ویژگی Quick Directions خود را در سطح جهانی عرضه کرده است. هنگامی که فعال شود، این ویژگی اطلاعات مهمی را مستقیماً بر روی صفحه قفل کاربران ارائه می‌دهد، از جمله زمان تخمینی رسیدن (ETA) و مسیر‌هایی که می‌توان پیاده رفت. اگرچه این قابلیت برای اولین بار در فوریه سال جاری معرفی شد، اما هنوز هیچ به روز رسانی رسمی در مورد در دسترس بودن آن وجود ندارد.