- ایران سرافراز | اخبار | سیاست | ورزش | جامعه - https://iransarafraz.ir -

رأی آوردن مجدد قانون‌گذار قانون‌شکن که تبریک گفتن نداره

به گزارش رسانه تحلیلی صدای جویا از اصفهان، روح‌الله عباسیان جزی کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه شاهین‌شهر، میمه و برخوار و همچنین فعال رسانه‌ای با انتشار یادداشتی با عنوان «رأی آوردن مجدد قانون‌گذار قانون‌شکن که تبریک گفتن نداره!» به شرح زیر آورده است:

 

 

برخی از فعالین فرهنگی و سیاسی از من پرسیدند که چرا اکثریت کاندیداهای انتخاباتی حوزه انتخابیه برخوار، شاهین‌شهر و میمه به فرد منتخب که حسینعلی حاجی‌دلیگانی باشد تبریک نگفتند؟!

به‌صورت شفاهی، شرح ما وقع را به برخی عزیزان گفتم و خیلی تمایل نداشتم این مطلب را به‌صورت رسانه‌ای هم بیان کنم؛ ولی وجدانم اجازه نداد که خاموش بمانم و البته جهت ادای دِین به‌نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و همچنین تنویر افکار عمومی لازم دانستم برای ثبت در تاریخ، این جملات را بنویسم. البته می‌دانم برخی‌ها ممکن است ده‌ها انگ و برچسب به من بزنند و سرم به خطر برود؛ ولی ترجیح می‌دهم تکلیفم را انجام دهم.

ما در ۱۱ اسفندماه ۱۴۰۲ انتخاباتی را شاهد بودیم که فرد منتخب نه بر اساس منطق علمی و کارنامه موفق قانونگذاری و نظارتی، بلکه با پشتوانه زد و بند با نهادهای اقتصادی، کارچاق کنی برای متنفذین و اقدامات سطحی و عوام فریبانه توانست رای کسب کند!

واقعیت این است که سبد این فرد، خالی از آرای پرشور مردمی و با پشتوانه اعتقاد به اوست!  و سبد رأی ایشان مملوء از روش‌های غیرقانونی و غیراخلاقی و نامتعارف انتخاباتی است.

جناب حاجی‌دلیگانی جایی را نبود که به قول قدیمی‌ها نخریده باشد! و اعمال‌نفوذ نکرده باشدوقتی تعداد بسیاری از مسئولین خیریه‌های دو شهرستان شاهین‌شهر، میمه و برخوار، مستمندان تحت پوشش خود را برای رأی‌دادن به ایشان تهییج کردند و مراکز خیریه با سوء استفاده، برخلاف قانون، به یک بنگاه سیاسی و محل ساماندهی رأی مستمندان برای یک کاندیدای خاص تبدیل شدند و هزاران رأی از این ناحیه کسب شد، دیگر فضایی برای شور انتخاباتی و رقابت سالم باقی می‌ماند؟آیا دیگر انگیزه‌ای برای تضارب آرا ایجاد می‌شود؟!

وقتی جناب حاجی‌دلیگانی می‌تواند از جایگاه‌های اتحادیه‌های صنفی، کارگری، سازمان‌های مردم‌نهاد، خیریه‌ها، قرض‌الحسنه‌ها و سایر نهادهایی که ممنوعیت فعالیت سیاسی و انتخاباتی دارند، سوءاستفاده کند و کسی نیست ممانعت کند تا او از آنها برای سازماندهی و مهندسی آرا به نفع خود استفاده نکند، دیگر کجا می‌توان سخن از سلامت انتخابات زد؟!

وقتی حاجی‌دلیگانی که سابقه نظامی و امنیتی دارد با اکثریت پیش‌کسوتان نظامی شهرستان‌های یاد شده که اکنون مناصب مختلف دیگر را در شهرهای مختلف عهده‌دار هستند، رفاقت دیرینه دارد و آنها حامی او بوده و هستند، آیا می‌توان سخن از رقابت و مشارکت انتخاباتی زد؟!

وقتی آقای حاجی‌دلیگانی آن‌قدر درک و شعور ندارد که حمایت اتباع بیگانه و نماینده یک شرکت خارجی چینی را برای حمایت از خود و آرزوی موفقیت برای خود و محکم نمودن وعده انتخاباتی راه‌اندازی کارخانه کذایی، به میان نکشد و پای بیگانگان را در فعالیت‌های سیاسی و انتخاباتی کشور به وسط نکشاند و هیچ‌کس هم نیست، یک نهیب و تشر جدی به او زده و صلاحیتش را بررسی مجدد کند، دیگر چه امیدی برای اصلاح به وجود می‌آید؟!

وقتی جناب حاجی‌دلیگانی، به کارچاق کنی خود افتخار می‌کند و می‌گوید این‌قدر اعتبار دارم که مسئولین ارگان‌های سایر شهرستان‌ها از من می‌خواهند که فقط ۵ دقیقه همراه آنها به دیدار مسئولین بروم و میلیاردها تومان بودجه را برایشان جفت وجور کنم، دیگر کجا می‌توان سخن از رقابت انتخاباتی سالم زد؟!

وقتی حاجی‌دلیگانی آن‌قدر نفوذ در همه جریانات سیاسی کشور دارد که هم در لیست شورای ائتلاف و همراهان محمدباقر قالیباف خود را قرار می‌دهد و هم خود را در لیست مخالفین محمدباقر قالیباف می‌گنجاند و بدون اینکه کاندیداهای دیگر که از لحاظ علمی و سابقه انقلابی و شاخصه‌های دیگر از او سرآمد هستند مورد ارزیابی احزاب قرار بگیرند، به‌صورت دربست حمایت همه احزاب را با خود می‌کند، آیا رقابت سیاسی معنا پیدا می‌کند؟!

وقتی نماینده مجلس به‌جای درست‌کردن قوانین برای تحقق عدالت، پیگیر مهندسی قوانین برای برخی اصناف و اقشار است تا از آن سوءاستفاده انتخاباتی بکند، کجا می‌توان سخن از رقابت سالم و مشارکت حداکثری زد؟!

وقتی برخی رسانه‌های همسو بزرگ کشور به کرار منعکس‌کننده مواضع گوناگون و حتی ضد و نقیض این نماینده هستند و با استفاده از رانت رسانه‌ای و یا پول پاشی، اخبار مرتبط با او در صدر اخبار قرار می‌گیرد و حتی مواضع این نماینده پررنگ‌تر از نمایندگان متخصص و صاحب اندیشه منعکس می‌شود!

وقتی رسانه های دو شهرستان در بست در حال انعکاس عملکردهای نمایشی این نماینده هستند و انتقادات به عملکرد ایشان جایی بازنشر نمی شود، کجا می توان سخن از عدالت رسانه ای و رقابت سالم زد؟!

وقتی فردی با سه دوره نمایندگی و هزاران کار تبلیغاتی و نمایشی رسانه‌ای، باز هم در رقابت‌های انتخاباتی، هزینه انتخاباتی‌اش سر به فلک می‌کشد، تا جایی که حتی می‌توان گفت سرجمع هزینه‌های انتخاباتی اکثریت کاندیداها به گرد پای هزینه‌هایی ایشان هم نمی‌رسد، می‌توان سخن از رقابت سالم زد؟!

وقتی جناب حاجی‌دلیگانی در مناظرات انتخاباتی صداوسیما حضور پیدا نمی‌کنند و البته دعوت به مناظره چند کاندیدای دیگر را هم قبول نمی‌کنند، دیگر چگونه می‌توان به بعد علمی و برنامه‌محور انتخابات و رقابت سالم فکر کرد؟!

وقتی پشت یک کاندیدا به آرای خیریه‌ای و سازماندهی شده از نواحی مختلف گرم باشد، دیگر چه نیازی به تضارب آراء و اقناع خبرگانی در انتخابات هست؟

وقتی برخی از ائمه جمعه و برخی دیگر از روحانیت متنفذ، سال‌های سال بدون بررسی دقیق آراء و عملکرد این نماینده، در خطبه‌های نمازجمعه و محافل مختلف، بارها و بارها از ایشان تمجید نموده‌اند و او را عنصری کارآمد و جهادی و...خطاب نمودند و منتقدین را تخطئه کرده‌اند، آیا فضایی برای رقابت انتخاباتی ایجاد خواهد شد؟!

واقعیت مطلب این است که فضای مسموم فوق‌الذکر، موجب این تلقی عمومی شد که چه ما مشارکت کنیم و چه نکنیم، حاجی‌دلیگانی نماینده خواهد شدلذا خیلی‌ها ترجیح دادند که اصلاً پای صندوق رأی نیایند!

خلاصه اینکه قانون‌شکنی و تمسک جویی به هر شیوه و روش برای برنده‌شدن که تبریک گفتن ندارد؟!

جناب آقای حاجی‌دلیگانی حالا شما با تمسک به این‌همه تخلف، صندلی نمایندگی را توانستی چارچنگولی حفظ کنی، باشد ارزانی‌تان اما فکر می‌کنی با این روش‌ها می‌توانی رضوان الهی را هم به دست بیاوری؟!

فکر می‌کنی حالا که با این نمایش بازی‌ها و اغماض ناظرین و بازرسین، توانستی هر کار که دلت خواست بکنی، خداوند هم اغماض گر و مسامحه گر است؟ جناب آقای حاجی‌دلیگانی، یقین بدان شما با تمسک به روش‌هایی که بیان شد، این منصب را غصب کرده‌ای!

با وجودی که امیدی به بازگشت شما و واگذاری امانت نمایندگی به اهلش و استعفای شما از این جایگاه ندارم، ولی شما را دعوت می‌کنم که به‌خاطر قبر و قیامت خودتان هم که شده، توبه کنید و از ادامه نمایندگی انصراف و استعفا دهید!

اما یقین بدانید که همان خداوندی که "حلیم لایعجلو مهلت دهنده است، مرصاد هم دارد و شدیدالعقاب هم هست سرنوشت غریق نیل و استخر فرح فراموشتان نگردد!

آقای حاجی‌دلیگانی، ما نه‌تنها به شما تبریک نمی‌گوییم، بلکه صد باره شومی این مسیر را برایتان متذکر می‌شویمما وظیفه‌مان را انجام دادیم. حال خود می‌دانید و عقل و وجدان و خدای خودتان..!

این رسانه ضمن اعلام بی طرفی در راستای قانون مطبوعات و همچنین قانون انتخابات آماده دریافت و انتشار پاسخ حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس در خصوص یادداشت انتشاری می باشد.