- ایران سرافراز | اخبار | سیاست | ورزش | جامعه - https://iransarafraz.ir -

دفاع نماینده دوره دهم دهلران و آبدانان در مجلس از عملکرد خود

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از ایلام، شادمهر کاظم‌زاده نماینده ادوار حوزه جنوب استان ایلام (دهلران، آبدانان، دره شهر و بدره) در مجلس شورای اسلامی با انتشار یادداشتی در فضای مجازی به دفاع از عملکرد خود در دوره دهم به شرح زیر پرداخت است:

 

 

به نام خداوند بخشنده و مهربان

سلام و احترام بر همه مردم شریف حوزه انتخابیه دهلران، دره‌شهر، آبدانان و بدره، و همچنین بر همه مردم عزیز استان ایلام و تمام مردمان  ایران‌زمین 

ابتدا بر خود لازم می‌دانم از همه عزیزانی که برای کاندید موردنظر خودشان بدون تخریب دیگری تلاش کردند و زحمت کشیدند تشکر کنم و از اعضا زحمت‌کش همه ستادها که بی‌مزد و منت برای کاندیدشان در رقابت  انتخابات دوره دوازدهم انتخابات مجلس شورای اسلامی و یازده دوره قبل از آن، تقبل زحمت‌ها  نموده و خون‌دل‌ها خوردن تشکر کنم  و همچنین  از همه نامزدهای انتخاباتی که به خود جرئت حضور در این دوازده دوره را داشتند، سپاسگزارم.

از اینکه همه عزیزان فراخور توانایی و شخصیت خود در خصوص ۹ نفر نماینده محترم ادوار جنوب ایلام، آقایان علی‌اکبر روحانی، سید محمد حائری، مرحوم محمدحسنی، احمد ناصری گهر، سید رجب حسینی‌نسب، مرحوم عادل  آذر، علی عزتی، علی‌محمد احمدی و اینجانب (شادمهر کاظم‌زاده) و نماینده محترم مستقر (بهزاد علیزاده)  و منتخب محترم در دوره دوازدهم (اسدالله چراغی) و سایر مسائل جامعه و  مشکلات مردم  شهرستان‌های دهلران، دره شهر، آبدانان و بدره اظهارنظر نموده‌اند، سپاسگزارم.

در خصوص اندک  موارد بی‌احترامی، توهین، و سخنان غیرواقع   و ناحق، در پیشگاه خداوند، از حق خود می‌گذرم و از درگاه پروردگار برای خود و همه طلب عفو، بخشش، آمرزش و سعادت را دارم.

با ضرس قاطع می‌دانم دیگر عزیزان که ذکر نام نمودم  و نمایندگان محترم ادوار و مستقر شمال استان ایلام، نیز همین مرام بنده را دارند.

آنچه اینجانب را به نوشتن واداشت، بیان حق و شفاف‌سازی است، گرچه می‌دانم بسیاری از عزیزان به موضوع واقفند ولی باید  از اندک تجربه‌ها که ثروت جامعه هستند و از اندوخته‌های تجربی، ولو قطره‌ای از دریا، گفت و نوشت.

مهم‌ترین ثروت یک جامعه افراد آن جامعه هستند و به اعتقاد اینجانب ثروت  هر فرد در جامعه با میزان ارتباطش  با خداوند و بندگان خداوند قابل برآورد  است.

مهم‌ترین درد یک جامعه بیش از مسائل اقتصادی، بیکاری  و... در مسائل اجتماعی نهفته است. اینکه شما درست رفتار کنید خیلی  مهم است؛ ولی جامعه هم باید آن رفتار درست را بپذیرد که عموماً هم این‌چنین است. اما امان از آن روزی که هنجار، ناهنجار شود و برعکس ناهنجار، هنجار شود، آن جامعه دیگر به منزل مقصود نخواهد رسید.

روی سخنم با انتشار مسائل غیرواقعیت  است، انتشار موضوعی که کاملاً دروغ است. انتشار دروغ و پذیرش آن حتی به‌اشتباه، هم بنیان و هم نظم جامعه را از هم می‌پاشد  و جامعه  را از مسیر و رشد طبیعی خود باز می‌دارد.

نباید بدون دلیل افراد را  تخریب کرد موضوعی که در حق خود و دیگران بارها شاهد آن بوده‌ام و این مسئله در بحث انتخابات  و نمایندگان  و نامزدهای انتخاباتی بسیار فراگیر است.

از اینکه خود را مثال بیاورم اباء ندارم، در چهار سال تلاش بی‌وقفه  اینجانب،  افرادی شب و روز  نداشتند و حداکثر تلاش را در تخریب، تهمت و افترا، علیه اینجانب داشتند گفتن این حرف‌ها گله‌مندی نیست؛ بلکه بیان  یک واقعیت است که نباید بدون مستند و بدون مدرک حرفی را بزنیم. موارد زیادی را در خودزنی در استان ایلام  می‌بینم که جای تأسف دارد، به‌راحتی با آبروی افراد بازی می‌شود و گاهی در ترور شخصیت افراد مسابقه می‌دهیم.

این چند جمله را عرض کردم تا  بگویم از هزاران ناگفته یکی را، با اینکه تمام نمایندگان ادوار استان ایلام در مقتضیات زمانی دوره نمایندگی خود زحمت‌های زیادی کشیدند و از این بابت از زحمات همه ممنونم، اما  اینجانب  با مستند خدمتتان عرض می‌کنم،  فقط در زمینه نطق و تذکر در دوره دهم مجلس شورای اسلامی  با حدود پنجاه مرتبه بیش از خیلی از نمایندگان محترم حرف داشتم و به بیان مسائل و مشکلات  جامعه، به‌خصوص  حوزه انتخابیه پرداختم، ولی آن‌چنان تخریب می‌شدم که اگر الان بپرسید از یک نفر که در جریان نباشد، ممکن است بگوید، بله فلانی وقتش را می‌فروخت که این مسخره‌ترین حرف است نه در خصوص من بلکه در مورد همه نمایندگان محترم ادوار.

وقتی کسی از اینجانب مستند  و گزارش کار می‌خواهد می‌گویم به آدرس کانال  تلگرامی kazemzadeh_fans مراجعه نمایید، چون بخشی از مدارک و مستندات کوشش‌های اینجانب در آنجا آمده است.  خیلی‌ها می‌گویند اینها درست ولی مشکلات ما حل نشده است، هنوز خود یا  فرزندانمان بیکاریم، ازدواج‌نکرده‌اند، مسکن ندارند، یا خیلی از مسائل و موضوعات حل نشده دیگر...

حال باید پرسید آیا این‌همه مشکلات، حاصل عملکرد چهار‌ساله یک نماینده است و قبل از آن و بعد از آن چهار سال، مشکلی نبوده و نیست؟  باتوجه به مشکلات بسیار زیاد جامعه، اینجانب گواهی می‌کنم که  نمایندگان استان ایلام از زحمت‌کش‌ترین نمایندگان  کشور هستند و هر نماینده سعی نموده از نمایندگان محترم قبل از خودش  بیشتر کوشش کند، اما اینکه چقدر موفق  شده‌اند  به عوامل زیادی  ارتباط دارد که یکی از آنها وضعیت اقتصادی جامعه و میزان درآمد و اوضاع‌واحوال اقتصادی کشور در آن دوره چهار‌ساله  است.

وقتی در مجلس دهم  فروش نفت به زیر سیصد هزار بشکه در روز سقوط کرد، دولت برای تأمین مخارج خودش، در بدترین وضعیت اقتصادی قیمت بنزین را بیش از صددرصد افزایش داد، گرچه دولت برابر قوانین این اختیار را داشت به‌تدریج و از قبل مثلاً سالی ۱۰ درصد قیمت بنزین را افزایش دهد، درحالی‌که با افزایش یک‌دفعه و بیش از صددرصدی خسارت زیادی به جامعه وارد آورد. یکی از مهم‌ترین  این خسارت‌ها بی‌اعتمادی بیش‌ازپیش مردم به مسئولین جامعه  بود و نمایندگان دوره دهم که اکثریت آنها در دوره یازدهم رأی نیاوردند نیز خارج از این قاعده نبودند.

درحالی‌که در دوره دهم مجلس، سرمایه‌گذاری، و کارهای بزرگی در حوزه انتخابیه دهلران دره شهر، آبدانان و بدره انجام گرفت.

آیا این امکان وجود نداشت که پروژه بزرگ ان جی ال ۳۱۰۰ دهلران قبل از شهریور ۱۳۹۵ شروع شود و شتاب بگیرد؟ آیا این امکان وجود نداشت که پتروشیمی دهلران قبل از سال ۹۶ شروع شود و شتاب بگیرد؟  آیا این امکان وجود نداشت که ایستگاه تقویت فشار خطوط انتقال نفت در بیات دهلران قبل از سال ۱۳۹۸ شروع شود؟     

آیا این امکان وجود نداشت که سرمایه‌گذاری داخلی  در میدان نفتی دالپری در شهرستان آبدانان قبل از سال ۱۳۹۷ شروع شود؟ آیا این امکان وجود نداشت که پتروشیمی دره شهر قبل از سال ۱۳۹۸ مجوز بگیرد؟ آیا این امکان وجود نداشت میدان‌های نفتی آبان و پایدار غرب با یک میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی قبل از سال ۱۳۹۸ شروع شوند؟  آیا این امکان وجود نداشت که جاده بدره به قاضی خان یا بدره به میمه قبل از مجلس‌ دهم ردیف ملی بگیرند؟                                       

آیا این امکان وجود نداشت که بزرگراه  دره‌شهر به پلدختر قبل از مجلس دهم ردیف ملی بگیرد؟ آیا این امکان وجود نداشت خیلی از جاده‌های استان قبل از مجلس دهم ردیف ملی بگیرند؟ آیا این امکان وجود نداشت که سد سیکان قبل از سال ۱۳۹۷ بودجه ۵۰۰ میلیاردریالی بگیرد و احیا شود؟ آیا این امکان وجود نداشت که روستاهای با شعاع ۲۰ کیلومتر از مرز استان ایلام از عایدات صادرات سوخت بهرمنده گردند.     

آیا این امکان وجود نداشت که قبل از مجلس دهم، در قالب قانون برنامه ششم کارکنان استان ایلام از حق منطقه جنگی برخوردار شوند؟ 

و بسیاری از موضوعات دیگر که مستندات  همه این موارد موجود است. با این‌همه،  " اثبات شی نفی ماعدا نمی‌کند." و یقین دارم همه خدمتگزاران و نمایندگان در زمان خود زحمات زیادی کشیده‌اند.                             

اما من اعلام می‌کنم آبرسانی، گاز رسانی، برق‌رسانی،استخدام افراد ،حل مشکل مالی افراد و موارد خصوصی از این دست  ودر کل  مسائل اجرایی وظیفه مستقیم نماینده نیستند، گرچه غیر مستقیم وظیفه دارد این موارد را نیز پیگیری کند ،بلکه وظیفه اصلی در سایه تصویب قوانین جامعه و کامل است که مشکلات به صورت عمومی  رفع و رجوع می شوند ویا نظارت بر اجرای صحیح قوانین است که اثر بخشی دارد ، ولی مردم منطقه با توجه به  مسائل و مشکلات زیاد، از نماینده انتظار دارند که به جای همه حاکمیت ایفای نقش نماید درحالیکه یک نماینده یک جزء از یک قوه در حاکمیت است، وظیفه  مشخصی  دارد و  وظیفه اصلی نماینده تصویب قوانین  ونظارت بر اجراء قانون است.   اما کمتر  این وظیفه اصلی از نماینده طلب می‌شود. 

با اینکه در تصویب برنامه ششم ویا حضور چهار بار متوالی  در کمیسیون تلفیق بودجه که برای تعداد خیلی معدود از نمایندگان در یک دوره مجلس پیش می آید  و اینجانب به لطف خدا  حضور داشتم و مصوبات خوبی را  به قانون تبدیل نمودم ، و در  این مصوبات علاوه بر مردم شریف حوزه انتخابیه ،همه ملت ایران بهرمند می گردیدند،اما بخش  کمی از مردم شریف حوزه انتخابیه در جریان بود ودر این خصوص کمتر کسی  مطالبه ای داشت.

با این حال در سه مرحله حضور در انتخابات، در مرحله اول با کسب  رای نسبتاً بالا موفق به حضور در مجلس نشدم و در دومین حضور  با رای بی سابقه بالای ۵۰هزار نفر راهی مجلس شدم، در سومین و آخرین حضورم در انتخابات که مبنا را بر عدم تبلیغ و عدم درخواست رای حتی از نزدیکترین بستگانم گذاشته بودم و به صورت شخصی حتی

به دوستان نزدیکم نیز نگفتم و صرفا به بیان عملکرد در مجامع و مساجد می پرداختم و رسما  اعلام کردم در نوکری مردم التماسی ندارم ،برخی دستاویز دیگری بافتند وبه ناحق ،گفتند، آها،  با این شیوه که در پیش گرفته است وخیالش راحت است به کسی نمی گوید، پس قصد خرید رای دارد                        

این یک توهین و تهمت بزرگ بود که  به اینجانب و همه مردم شریف منطقه زده شد،  یک دروغ بزرگ  از طرف عده ای معدود بود که به ناحق آن را تبلیغ میکردند.      

پس از اینکه رای نیاوردم یکی از نمایندگان محترم که ۵ دوره نماینده مجلس است و از نزدیک شاهد تلاش های گسترده اینجانب در کسوت نمایندگی بود ، گفت با کوششی که شما داشتید، من یک درصد هم فکر نمیکردم که شما رای نیاورید و من هم عرض کردم حوزه انتخابیه دهلران تنها استثناء در کشور است که یک نماینده هیچ گاه دو بار رای نیاورده و خود نمایندگان ادوار هم، انگیزه و اصراری بر تکرار نداشته اند، که دلائل زیادی دارد، از جمله گستردگی زیاد، عدم همخوانی توقعات و انتظارات با اختیارات قانونی یک نماینده مشکلات زیاد جامعه، پراکندگی زیاد قومی، گویش های متفاوت لکی ،لری، کردی و زبان عربی  و مسائل دیگر....                  

اما مهمترین آنها همان طور که عرض کردم  مسائل  اجتماعی  است  که یک نمونه آن در بیان و انتقال مطالب غیر واقع و ناحق است.  البته موضوع دیگر که معمولا در رای دادن مردم تاثیر دارد و بخش اعظمی از رای آوری را متاثر می کند، وجود قطب های رای است که در حوزه انتخابیه سه قطب رای تقریبا مساوی  وجود دارد .

اولی قطب رای شهرستان دهلران ، دومی قطب رای  اشتراکی شهرستان های دره شهر و بدره ،سومین قطب رای شهرستان آبدانان است، وقتی از ۱۸ کاندید به تعداد ۱۲ کاندید در قطب رای من بود و دو قطب رای دیگر،جمعا ۶ کاندید داشتند پس شاید رای نیاوردن طبیعی باشد.

علیرغم اینکه ناگفته های  زیادی دارم ، به همین بسنده نموده و در پاسخ به برخی اظهارات خلاف واقع که  افرادی انگشت شمار در فضای مجازی بیان کردند، در پیشگاه خداوند اعلام میدارم که اینجانب در طبق اخلاص و در راستای انجام وظیفه علیرغم همه موانع و محدودیت ها، آنچه در توان داشتم درطول دوره نمایندگی ام درمجلس شورای اسلامی ارائه دادم.

از بابت کمبودها و تنگناها و مشکلات جامعه،که هم قبل ، هم هنگام  و هم بعد از دوره  نمایندگی اینجانب وجود داشته و خواهد داشت ،به عنوان یک خدمتگزار همواره خود را مدیون  مردم میدانم و مردم را ذیحق میدانم  ، و ضمن تکذیب موارد ناروا منتسب به اینجانب در خصوص همه توهین ها وناملایمت های انتساب داده شده، قضاوت را به خداوند واگذار مینمایم.

بااین حال بنده یک انسان هستم و عاری از عیب و ایراد و نقص نیستم و از همه نقد های مشفقانه تشکر میکنم .

هرگاه مصادیق کذب و توهین را به خود می‌شنوم، در دل خود میگویم خدایا اگر من اشتباه کرده ام،خودت مرا ببخش و اگر گوینده اشتباه می‌کند خدایا خودت ،آن فرد راببخش  ،چون مردم بر گردن اینجانب حق دارند.                     

در پایان با عرض تقدیر و تشکر از همه مردم شریف استان ایلام و عرض تبریک به سه منتخب ارزشمند مردم استان ایلام، جناب آقای اسدالله چراغی، سرکار خانم سارا فلاحی و جناب آقای فریدون همتی ،سربلندی و موفقیت این عزیزان را در خدمتگزاری به مردم شریف استان ایلام و همه مردم ایران از درگاه خداوند بزرگ خواستارم .

سربلندی و عزت را از درگاه خداوند برای مردم دیارم مسئلت دارم .