- ایران سرافراز | اخبار | سیاست | ورزش | جامعه - https://iransarafraz.ir -

ماه نوردهای کوچک ناسا آزمایش شدند

به نقل از اسپیس، بر اساس بیانیه ناسا، مجموعه‌ای از آزمایش‌ها که در ماه اوت سال ۲۰۲۳ با استفاده از دو مدل توسعه در مقیاس کامل انجام شد تایید کرد که ماه‌نوردهای کوچک CADRE قادر به رانندگی هماهنگ و تنظیم مسیر برای اجتناب از برخورد با موانع هستند.

ماه‌نوردهایی که به ماه می‌روند از صفحات خورشیدی نیرو می‌گیرند و مجهز به دوربین، حسگر و رادارهای نفوذی زمین برای نقشه‌برداری از سطح ماه به صورت سه بعدی خواهند بود. در طی آزمایش ماه اوت ۲۰۲۳، تنها یکی از مدل‌های ماه نورد مجهز به پایه صفحات خورشیدی بود. دو مورد دیگر می‌توانستند سطح باتری یکدیگر را بخوانند تا مشخص کنند که چه زمانی برای شارژ مجدد آرایه‌های خورشیدی‌شان نیاز به استراحت دارند.

ماه نوردهای کوچک ناسا آزمایش شدند

مقامات ناسا در بیانیه‌ای در این ماه گفتند که آزمایش‌های اضافی شامل رانندگی در شب در سطح شبیه‌سازی شده مریخ در زیر لامپ‌های بزرگ برای شبیه‌سازی سایه‌ها و نور شدیدی که ماه نوردها در طول روز قمری با آنها مواجه می‌شوند، انجام شد.

پس از این آزمایش‌ها، ماه نوردها در ماه نوامبر سال ۲۰۲۳ تحت آزمایش‌های ارتعاشی و حرارتی قرار گرفتند تا محققان مطمئن شوند که سخت‌افزار آنها می‌تواند از سفر به ماه جان سالم به در ببرد. یک ماه نورد به یک «میز تکان دهنده» مخصوص، متصل شد که به شدت در جهات مختلف می‌لرزد. همچنین در یک محفظه خلاء حرارتی قرار داده شد که شرایط بدون هوای فضا و دمای بسیار گرم و سرد آن را شبیه‌سازی می‌کند.

این تیم همچنین تداخل الکترومغناطیسی و آزمایش سازگاری را در ماه نوامبر سال ۲۰۲۳ در یک محفظه تخصصی طراحی شده برای جذب امواج رادیویی انجام دادند.

به گفته ناسا، این امر تایید کرد که زیرسیستم‌های الکترونیکی ماه نوردها با یکدیگر و یا با سیستم‌های فرودگر تداخلی نداشتند و به گفته ناسا، ماه نورد می‌تواند از اختلالات الکترومغناطیسی مورد انتظار جان سالم به در ببرد.