- ایران سرافراز | اخبار | سیاست | ورزش | جامعه - https://iransarafraz.ir -

تهیه نقشه هوایی ۳۳۰ هکتار از اراضی زراعی آذربایجان شرقی

مکان نیوز - به نقل از دنیای‌اقتصاد – رعنا نیک‌رفتار : معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با بیان اینکه برای ۳۳۰ هزار هکتار از اراضی زراعی استان نقشه‌های هوایی (طرح کاداستر) تهیه شده و آماده بهره‌برداری است، گفت: طرح کاداستر به معنی حدنگاری است تا حد زمین هر کس مشخص و برای آن سند ارائه شود.
فیروز باقرزاده در جلسه کارگروه نظام نوین ترویج، با اشاره به تفاهم‌نامه منعقد شده بین سازمان جهاد کشاورزی استان و سازمان نظام مهندسی برای تهیه نقشه‌های هوایی برای اراضی زراعی تمامی شهرستان‌های استان آذربایجان شرقی گفت: طبق این تفاهم‌نامه مقرر شده تا نقشه‌های هوایی اراضی زراعی شهرستان‌های استان در اختیار سازمان نظام مهندسی قرار گیرد و با همکاری و تعامل سازمان برای کشاورزان و بهره‌برداران بخش کشاورزی شناسنامه کشاورزی تهیه شود.
وی با اشاره به راه‌اندازی سامانه پهنه و نقش بسزای آموزش کارشناسان پهنه در افزایش تولید و بهره‌وری ادامه داد: آموزش کارشناسان پهنه باید با پرهیز از کلی‌گویی، به‌صورت موردی و تخصصی اجرا شود. وی اظهار کرد: اگر معاونان و مدیران سازمان تخصص را سرلوحه امور قرار دهند انجام طرح‌های تخصصی و اجرایی به نحو مطلوب به نتیجه خواهد رسید.