علم بهتر است یا خوشگلی؟

 پورمحبی، فرزین – در راستای لزوم معاینه فنی معلمان واضح و مبرهن است که علم بهتراز خوشگلی است چون پدر من یک دکتر است و وضع ما خیلی خیلی خوب است یا بهتر بگویم توپ توپ است! آخه پدر من متخصص داخلی است و فوق تخصص جراح پلاستیک و زیبایی دارد. او از تخصص هایش در جهت راست و ریست کردن کراهت منظر و ردیف کردن وخامت مدخل متقاضیان شغل معلمی بهره می برد تا بلکه آنها بتوانند استخدام شده و نانی به کف آورند. آنها هم بعد از اینکه شبیه آدم حسابی شدند(قنبرک می شود گلزار) و توانستند با معلمی شکم زن و بچه شان را پر کنند، همراه با خانواده شان، جد و آباد پدرم را دعا می کنند. او هم در اثر دعای خیر معلمان و اهل و عیالشان بلافاصله پولدار می شود و در نتیجه ما هم خوشبخت می شویم!

پدرم می گوید قبلا آدم شدن کار سختی محسوب می شد اما الان ملا شدن از هر چیزی سخت تر است چون معلمی خوشگلی می خواهد و خوشگلی هم دردسر دارد. پدرم همچنین می گوید: معلم باید مثل ماشین مرتبا معاینه فنی بدهد و مدام نم پس بدهد. البته نه از آن «نم های» «ایزی لایف» لازم! منظورش این است که بک معلم باید برای قد و بالایش خرج کند.

البته پدرم برای خدمت هر چه بیشتر؛ معلمان را گارانتی ده ساله هم می کند تا اگر آنها در اثر مشکلات مادی و معنوی (که مختص شغل معلمی است) دچار ناراحتی های روحی و جسمی شدند و خدای ناکرده کرک و پرشان در طول خدمت مقدس شان ریخت و مثلا کور و کچل و افسرده شدند، آنها را دوباره بازسازی و ریکاوری می کند و درست مثل روز اولش شان به جامعه فرهنگی تقدیم می نماید.

من مطمئن هستم پدرم با این همه هنری که دارد اگر در کار ماشین بود می توانست یک ماشین اوراقی را صفر کیلومتر بدون رنگ کند. اما فعلا دارد گنجشک را رنگ می کند و جای قناری می فروشد! خلاصه اینکه پدرم به دنبال علم رفت و ثروتمند شد پس علم خیلی خوب است. اما خیلی ها به دنبال یک لقمه نان رفتند و الان آن نان در گلویشان گیر کرده است. پس نباید به دنبال امور مادی بود تا خوشبخت شد. کلا دو چیز برای آنها که خوشبخت می شوند مهم نیست: امور مادی و امور معنوی!

درباره‌ی مدیر سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.