نتیجه همه پرسی کردستان عراق | نتایج اولیه همه پرسی: استقلال کردستان رای آورد | زمان اعلام نتایج نهایی همه پرسی

نتیجه همه پرسی کردستان عراق | مقامات کرد می گویند بیش از ۷۵ درصد مردم اقلیم در همه پرسی کردستان شرکت کرده اند. بر اساس نتایج اولیه همه پرسی کردستان، استقلال کردستان عراق رای آورده است. نتیجه نهایی همه پرسی کردستان ۷۲ ساعت بعد از پایان رای گیری اعلام می شود. اسپوتنیک میزان آرای موافق استقلال کردستان را ۷۰ درصد تخمین زده است!
همه پرسی استقلال کردستان عراق روز گذشته علی رغم مخالفت های شدید، در بخش هایی از عراق برگزار شد. نتایج اولیه شمارش آرای همه پرسی استقلال در اقلیم کردستان عراق، از پیشتازی قابل توجه موافقان استقلال حکایت دارند.
به گزارش انتخاب بی بی سی نوشت: نتایج اولیه شمارش آرای همه‌پرسی استقلال در اقلیم کردستان عراق، از پیشتازی قابل توجه موافقان استقلال حکایت دارند.
مقام‌های اقلیم می‌گویند که بیش از ۷۵ درصد واجدان شرایط در این همه‌پرسی شرکت کرده‌اند.
در این حال نیروهای امنیتی عراق به دستور حیدر عبادی، نخست‌وزیر این کشور در برخی خیابان های کرکوک مستقر شده‌اند و مقام‌های امنیتی کرد اعلام کرده‌اند که پس از پایان رأی‌گیری رفت‌وآمد خودروها تا اطلاع بعدی در این شهر ممنوع خواهد بود. شهر نفت‌خیز کرکوک رسما جزو اقلیم کردستان نیست، اما کردها همه‌پرسی را در این شهر هم برگزار کردند.
عبادی به نیروهای امنیتی تحت فرمان دولت مرکزی دستور داده که برای اقدام نظامی برای “حفاظت از شهروندان” در مناطق مورد مناقشه از جمله کرکوک آماده باشند.
نتیجه نهایی همه پرسی کردستان چه زمانی اعلام می شود؟
به نقل السومریه، کمیته همه پرسی اقلیم کردستان اعلام کرد: نتیجه نهایی همه پرسی طی ۷۲ ساعت آینده اعلام خواهد شد.
از سوی دیگر یک منبع وابسته به کمیته همه پرسی اقلیم کردستان عراق  در گفتگو با اسپوتنیک، میزان مشارکت نهایی در این همه پرسی را ۸۰ درصد خواند.
شایان ذکر است که رای گیری اقلیم کردستان در ساعت ۱۹ به وقت محلی پایان یافت و شمارش آراء  شروع شد که هنوز ادامه دارد.
شبکه روداو: ۷۲ درصد مردم در همه پرسی کردستان شرکت کردند
شبکه کردی روداو به نقل از کمیسیون انتخابات میزان مشارکت در همه پرسی کردستان عراق را ۷۲ درصد اعلام کرد.
خبرگزاری فارس نوشت: شبکه کردی روداو به نقل از کمیسیون انتخابات میزان مشارکت در همه پرسی کردستان عراق را ۷۲ درصد اعلام کرد.
پیش از این برخی رسانه‌ها از مشارکت ۷۶ درصدی در این همه پرسی خبر داده بودند.
به گفته کمیسیون انتخابات از مجموع ۴ میلیون ۵۸۱ هزار نفر که برای شرکت در همه پرسی ثبت نام کرده بودند حدود ۳ میلیون ۳۷۵ هزار نفر رای خود را به صندوقها انداخته‌اند.
هنوز هیچ نتیجه‌ای از این همه پرسی به صورت رسمی اعلام نشده است اما خبرگزاری اسپوتنیک گفته است که احتمالا بیش از ۷۰ درصد به خواستار جدایی از عراق هستند.

درباره‌ی مدیر سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.